Hyvä ihotautilääkäri Helsingissä?
Sellainen, joka ei usko vain e-pillereiden, antibioottien tai aknekuurien voimaan vaan olisi valmis suosittelemaan l"uonnonmukaisempia" keinoja ja vaikkapa apteekin ihonhoitotuotteita. En ole kovinkaan kiinnostunut ruokkimaan kehoani erilaisilla pillereillä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan et ota Diane Novaa niin kaikki on OK. Diane Nova on hirveä lääke ja teki minut lapsettomaksi. Roa on OK. Antibiootit on surkeita.
Eikö Diane Nova ole e-pillerimerkki? Niitä en ainakaan halua. Mieluummin sitten vaikka roaa.- ap
Joo on epilleri. Lisäksi akne palaa kahta kauheampana takaisin kun lopetat epillerit. Eli hyvä päätös, älä ota!!!
Jep, juuri tuosta syystä. En myöskään ole aloittanut vielä seksielämää (täytän kohta 19v) ja kestän menkkakivut ilmankin.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Carl Kyrklund. Oli ainakin aiemmin mehiläinen Forumissa, en tiedä onko yhä.
Hän oli todella mukava ja RENTO ihotautilääkäri. Suosittelen lämpimästi.
Kiitos!!! :)
- ap
Jos et halua lääketieteellistä apua, älä mene lääkäriin. Tiedän useitakin hyviä ihotautilääkäreitä Helsingissä, mutta sulle en niitä kerro, jotta et hukkaa hyvien lääkäreiden aikaa turhaan.
Ja kyllä, oikea akne paranee ainoastaan roaccutanilla. Tosin jos sulla on pari finkiä leuassa ja poskissa, niin tuskin varsinaisesta aknesta on vielä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua lääketieteellistä apua, älä mene lääkäriin. Tiedän useitakin hyviä ihotautilääkäreitä Helsingissä, mutta sulle en niitä kerro, jotta et hukkaa hyvien lääkäreiden aikaa turhaan.
Ja kyllä, oikea akne paranee ainoastaan roaccutanilla. Tosin jos sulla on pari finkiä leuassa ja poskissa, niin tuskin varsinaisesta aknesta on vielä kyse.
Hukkaa aikaa? Minähän siitä maksan. :D Eli tänne nimet vaan.
Ja ei ole "paria finniä". Usko tai älä, 1.5 viikon sinkkikuuri on auttanut jonkin verran. :)
- ap
Myöskin en ole heti juoksemassa ihotautilääkärille, koska olen kotoa muuttanut opiskelija ja rahat ovat tiukilla.
- ap
Mulla ainakin ruokavalio vaikuttaa kovin vähän. Toki näin joulun jälkeen on tullut syötyä liikaa suklaata ja sen huomaa, mutta kaikenlaisia kuureja ja diettejä kokeilleena, ei ruokavaliolla ollut mulle vaikutusta. Enemmän on ollut pienistä tavoista, etten koske käsillä (ellei juuri pestyt) aknealueisiin, tyynyliinan ja pyyhkeiden viikottainen vaihto ja oikeanlaiset rasvat ja pesuaineet. Lisäksi olen ollut antibiootti kuureilla elämäni aikana, mutta nyt pidän taas taukoa niistä.
Joo no, voin kertoa että lääkärin on pakko käyttää tieteellisiä lähteitä työssään, eli suositella lääkkeitä. He eivät voi suositella jotain yrttejä tai muita luontaistuotteita, ellei ole tutkimustuloksia, että nämä toimivat.
Lääkäri joka suosittelee jotain mutu-pohjalla ei ole hyvä lääkäri.
Käänny kosmetologin puoleen jos haluat keskustella vaihtoehtoja, jotka eivät ole lääketieteellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin ruokavalio vaikuttaa kovin vähän. Toki näin joulun jälkeen on tullut syötyä liikaa suklaata ja sen huomaa, mutta kaikenlaisia kuureja ja diettejä kokeilleena, ei ruokavaliolla ollut mulle vaikutusta. Enemmän on ollut pienistä tavoista, etten koske käsillä (ellei juuri pestyt) aknealueisiin, tyynyliinan ja pyyhkeiden viikottainen vaihto ja oikeanlaiset rasvat ja pesuaineet. Lisäksi olen ollut antibiootti kuureilla elämäni aikana, mutta nyt pidän taas taukoa niistä.
Joo. :) Farmaseutti neuvoikin minulle eilen muutamaa apteekkisarjaa, ja varmaan kokeilen La Roche-Posayn aknesarjaa. Tietääkseni ihan kehuttu merkki.
- ap
Marika Schröder Pihlajalinnalla. Häneltä saa hoitoa myös laserilla tai valohoidoilla, tarvittaessa yhdistettynä kevyeeseen kuorintaan tai kotihoitotuotteisiin. Ei tuputa lääkkeitä jos ei halua.
Erikoista, että e-pillereitä pelätään, mutta Roaccutania ei. Lukekaapa tuoteselosteen varoitukset.
Toki vaikeissa iho-ongelmissa kokeilee vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Roaccutan on yleensä ainoa joka tehoo akneen. Kaikki muu on aivan turhanpäiväistä hömpötystä.
Lääke on Roan tapauksessa pahempi kuin sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju, mutta pakko kommentoida. Oma kokemus oli, että tämä Carl oli ylimielinen, töykeä ja vähättelevä. Johtuiko sitten siitä, että diagnoosi oli vain ruusufinni, eikä mitään sen jännittävämpää, ja asiakkaana vielä silloin nuorehko nainen. Hämmästellyt sitä, kun hän on milloin missäkin mediassa kommentoimassa milloin mitäkin asiaa.