Onko täällä ketään joka olisi, tai jonka mies olisi, käynyt katsomassa sen "uuden STAR WARSIN" episode 1:n silloin 99 TEATTERISSA
Miltä se vuosien odotuksen täyttyminen silloin tuntui? Pettymykseltä? Mahtavalta?
Kommentit (34)
Olin USAssa työmatkalla silloin, ja hukkasin viikonlopusta aikaa käydessäni katsomassa sen pläjäyksen. En muista odottaneeni tätä kuin kuuta nousevaa mutta periaatteesta kävin sen katsomassa. Jotain kertonee se, että jaksot 2 ja 3 ovat edelleen näkemättä mutta nämä uudet olen käynyt katsomassa leffateatterissa asti.
Ekassa osassa jäi mieleen lähinnä se miten pitkäveteisen puuduttava se kilpailukohtaus oli. Muuten se kyllä kävi star wars tarinasta siinä missä ensin valmistuneet osatkin. Ei nekään mitään täydellisyyden huipentumia olleet, varsinkaan jedin paluu.
Ristiriitaiset tunteet siitä jäi. Elokuvahan oli sen ajan mittapuulla hirveän näyttävä (esim. Darth Maulin taistelukohtaus musiikkeinen, Amidalan asut, kilpa-ajo), mutta uudet hahmot olivat lapsellisia. Pahimpana Jar-Jar Binks. Ärsytti, että Tähtien sotaankin piti tuoda lasten piirrettyjen tyypillinen hahmokattaus tyhmää mukahauskaa sidekickiä myöten. Nythän siitä on tullut ihan tavallista. Aina pitää olla mukana uusia kertakäyttöisiä sivuhahmoja ja vihollisia joista saa tehtyä hauskaa muovikrääsää myytäväksi.
Kävin katsomassa ja oli pettymys.
Hetken mietin, miksi joku kävisi katsomassa saman leffan noin monessa teatterissa.
Sori, jatkakaa.
Kävin katsomassa Episodi ykkösen Etelä-Afrikassa, missä tuolloin asuin. Se oli ensimmäinen Star Wars -elokuva, jonka näin.
En päässyt muun perheen mukana, koska olin tuolloin vasta 6-vuotias. Minut sysättiin mummun luokse siksi aikaa, ja olin hyvin katkera pitkään, koska rakastin alkuperäistä trilogiaa.
T. N24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa ja oli suuri pettymys.
Uskalsitko myöntää sen kavereille jo silloin?
En
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa ja oli suuri pettymys.
Uskalsitko myöntää sen kavereille jo silloin?
En
Hah sitä ei kerrassan olisi voinut sanoa kenellekään sinä kesänä-syksynä
Kävin, ja hauskaa oli. Tykkään jatko-osatrilogiasta häpeilemättä edelleen. Phantom Menace on tosin vähiten suosikkini trilogiassa. Attack of the Clonesin osakseen saamaa parjausta en ymmärrä, olen aina tykännyt siitä.
Kävin katsomassa. Oli ihan ok silloin, mutta oikeasti onhan se paska elokuva. Tosin olen niin vanha, että näin osan IV A New hope isäni kanssa 70-luvulla. :D Sepä vasta olikin tajunnan räjäyttävä kokemus!
Pettymykseltä. Oli todella huono, eikä tavoittanut alkuperäisen trilogian tunnelmaa. En mennyt katsomaan muita osia.
Miten siinä on niin kökköjä tietokone-efektejä kun jo melkein kymmenen vuotta aiemmin (Terminator 2) pystyttiin tekemään yhä siedettävältä näyttävää jälkeä?
Kävimme katsomassa. Olihan se ihan viihdyttävä sinänsä, mutta ei mitä odotin. Kirjojen ja West End Gamesin materiaalin pohjalta odotin kovempaa, teknisempää ja kypsempää aikuisten elokuvaa. Rogue Onen kaltainen tarina olisi vastannut paremmin odotuksiini.