¤¤¤KESÄKERTTUJEN torstai¤¤¤
Kommentit (29)
Luin muistaakseni neuvolan seinältä jonkun mainoksen ainakin tuosta Vaasan kirppiksestä mutta ainakaan Laihian kirppiksestä en nähnyt mainoksia missään, kuulin Laihialla asuvalta kaverilta. Monestihan nuo tollaset tapahtumat on vähän sellaisia " suusta-suuhun-mainostettavia" - tilaisuuksia kun järjestäjinä on vapaaehtoiset eli mainosrahoja ei hirveesti ole! Mutta kannattaa siis lukea neuvolan ilmoitustaulut tarkkaan! :)
Tsemppiä vaan vauvalle ja sinulle matkaan, onneksi viime kertainen sairaalareissusi oli tällä kertaa väärä hälytys!!!
Niin ja HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ kaikille Kertuille!
MiljaMaaria
Keräilin itteni tuolta päiväunilta --- voi kun olo on pökkelö. Nenä on tukos ja vuotaa ja päässä humisee. Vieläkään ei ole kuumetta ja toivon ettei tuliskaan. Tytön kuumeet meni nopeasti, mutta tuo yskä on aivan mahdotonta lajia. Onneksi on vapaata tää päivä ja muutenkin pääsiäinen.
Aamulla kävin neuvolassa ja sitten mentiin ruokakauppaan. Kummasti vei voimat ja oli pakko kaatua sänkyyn. Kävin pinonkin lukemassa jo kahen tienoilla, mutta en silloin sitten jaksanutkaan kirjottaa.
Kummeja ei olla vielä varsinaisesti mietitty, mutta aika selvä asia alkaa olla --- ei ole montaa vaihtoehtoa. Kysytään sitten vaavin synnyttyä. Olihan täällä varmasti muitakin juttuja. Voi tätä mun päätä... Tunteet on täälläkin pinnassa ja omaa mielenterveyttä epäilen satunnaisesti. Kaupassa oli hirveästi ihmisiä ja lähdin sitten yksin vielä rasvaa hakemaan. Mies ja tyttö jäi leipäosastolle -- en sitten niitä heti löytänyt ja hyvä, että en itkuun tillahtanut. Siitä sitten äkämystyin ja miehelle motkotin, että pitikö sitä nyt piiloon mennä --- oli raukka ihan ihmeissään ja selitti että eikun me vaan tuota pullaa otettiiin =) Voi näitä hormooneja..
Sitten neuvolakuulumisia: Painoa tullut kuukaudessa 100g eli yhteensä on nyt se 1,6 kg. Paineet edelleen matalat ja pissa puhdas. Sf-mitta 27,5 eli suoraan keskikäyrän päällä. Terveydenhoitaja siinä koitteli ja heiluutteli ja tuumasi, että ilmeisesti raivotarjonta. Sykkeet erittäin hyvät. Meillä ei kerrota koskaan lukemia, enkä ole niitä kysynytkään( itse joskus salaa laskenut, kun on pidempään kuunneltu). Seuraava kerta tuli yllätyksenä eli uudestaan mennään jo 25.4. vajaa kaksi viikkoa. Ei halunnut terkka enää antaa neljän viikon päähän aikaa. On kuulema liian pitkä väli näillä viikoilla. No samapa tuo onhan siellä ihan mukava vapaapäivillä käydä. Töitä siis vielä 3 ja puol viikkoa.
Pitikin toivotella hyviä vapaita taas uusille lomalaisille, perässä tullaan. Tervetuloa uusille ja muut parannelkaa itsenne. Ja tottakai kaikille oikein hyvää Pääsiäistä!! Täällä minä varmasti tulen pyörimään, kun on nuo vapaapäivät. Aurinko paistaa toistaiseksi...
Lytte ja Masukki 30+5
suhmura80:
Nyt meni sormi suuhun........ Koitin laittaa itteeni kartalle, mut kaupunki tuntematon.... Mitenhän sen sais sinne lisättyä...? Siinä luki vaan " Invalid City. Please use the autocomplete popup. Request new cities here" ja sit ois pitäny pituus ja leveysasteita tietää????
Avuton Suhmura....
voiskos olla että se sun kokeilemas asuinkaupunki ei olis tuolla frappr:n listoilla...
onnistuiskohan jos kokeilisit jotain isompaa kaupunkia??
en muista nyt kuolemaksenikaan että kuinka isossa kaupungissä asustelit...mut tää oli tämmönen villi veikkaus :)
krisse rv30+5
[color=blue]huh...nyt on massu täynnä :) haettiin tuossa uinti reissun päätteeksi mäkkäristä hamppa ateriat kun mulla tuli ihan mielettömän heikko olo ja miehen piti lähtee asioille ja sit vasta kauppaan...ja oisin kuollu vähintäänkin jos oisin joutunut oleen täällä ilman ruokaa.
voi että toi kartta onkyl rasittava kun se muuttuukin koko ajan ja sit siel ei kaikki noi jutut mee mun tajuntaan et mix ne ei toimi...grrr
asukki potkii ja potkii koko ajan :D
rintapumppu: mä en tota tajunnut kans hommata esikoisen aikaan...ja mies sai samana päivänä hakee kun kotiuduttiin kaupasta uus...kauheen kalliita ovat...mut välttämätön mulle ainaskin...nyt lainasin sitä miehen veljen tyttöystävälle ja saan takas sitte kesällä
miettikää kans valmiix semmonenki juttu et jos teiltä sattuu tulemaan maitoa niin paljon että siitä voi " muillekki jakaa" niin se äidinmaito on tosi tarpeellista sairaaloissa...niin ja siitä tietty maksetaankin,en nyt muista enään kuinka paljon mut ihan mukavasti kummiski
nyt unohdin kaiken mitä piti kirjottaa...jospa ehin viel kohta takas tänne...nyt pitää mennä vaipanvaihtoon :)
krisse,tytöt ja Aurora/Antonio rv30+5
Mulla on tämän viikon vaivannut taas mieletön väsymys ja itkukin on herkässä. Vielä neljä viikkoa töitäkin jäljellä... Onneksi nyt saa pääsiäisenä muutaman päivän huilia. Lähdetään mökille ja mun vanhemmat on kanssa siellä, joten lomaahan tuo on. Nytkin kyllä esikoinen on baletissa ja nuorempi on pihalla kaverin kanssa ja isäntä kaupassa, joten onhan tämäkin jo rentoutumista, kun on ihanan hiljaista. :)
KUMMEISTA: Meillä kummien valinta ei tuottanut vaikeuksia ja ollaan itse asiassa jo pyydettykin. Kaveripariskunnan mies lähtee kesäkuussa YK joukkoihin, joten ajoissa pyydettiin. Ristiäiset varmaan pidetään, kunhan tiedetään tulevan kummisedän lomista. :) Lisäksi miehen sisko tulee kummiksi. Kahdella ekallakin on kolme kummia, toisella kavereita, toisella mun veli vaimonsa kasnsa ja miehen toinen sisko. Tosi tyytyväisiä ollaan oltu kummivalintoihin ja näiden kanssa paljon ollaan tekemisissä. Tulevan pienokaisen kummien lapsi on myös meidän kummilapsi. Myös esikoisen molempien kummien lapset on meidän kummilapsia. ;)
Nyt taidan oikaista sohvalle,
vaaksa ja tuutikki 30+2
Noista sokeriarvoista vaan...taidat asua muualla kuin Vantaalla? Mä asun meinaan Vantaalla ja täällä nuo sokeriarvot ovat ihan toiset kuin mitä sulle on sanottu.
Mä olin sokerirasituksessa myös koska toisessa raskaudessa mulla oli kolmas arvo koholla.
Nyt sitten mulle sanottiin että arvot oli ok, eli ei raskausdiabetestä. Mutta niihin arvoihin eli mulla oli paastoarvo 4.9 kun täällä saa olla 5.1, toinen arvo oli 9.1, saa olla 10 ja kolmas oli 8.5, saa olla 8.7!!
Mulle ei siis tästä seuraa mitään virallisesti, koska arvot olivat " sallituissa" rajoissa, eli en joudu seuraamaan niitä eikä mulle edes annettu diettiohjeita...tosin muistan ne kyllä vielä edellisestä ja olenkin niitä yrittänyt seurailla ihan muutenkin saatika nyt kun tuo painoarvio oli aika hurja mun mielestä vauvalle eli viikolla 28+3 jo 1.6kg. Tosin enpä tiedä kasvaako vauvat vielä näin varhain sokerista sinänsä, muistaakseni kakkosen kanssa sanottiin että vikan kuukauden ajan kantsii olla tosi tarkka koska silloin vauva ottaa sokerin varsinaisesti käyttöönsä?!
Aika outoa mun mielestä että paikkakunnittain nämä arvot poikkeavat näin paljon. Eli käytännössä mulla siis olisikin diabetes, eikös?
Harmi vaan kun tässä raskaudessa mun tekee niin hitsisti mieli juuri makeaa, etenkin suklaata!
Tsemppiä sokerien seuraamiseen!! Oli ihan kiva tietää millaisia arvoja muualla on, niin sai taas lisäpotkua seurata enemmän noita omia vaikkei ns. olekaan mitään hätää nla-tädin mielestä.
Krisse: juu no ei ihme jos jotain näin pientä tuppukylää löydy kartaltakaan vaikka muka kaupunki jo on... Jos mä asun sit vaiks Oulussa, eihän sinne oo ku 160km, ku täs lähel ei oo isoja muitakaan... Pienet on päänvaivat...
Koitin pojan kans käydä rattailla kävelemässä ja lenkki oli ehkä 400m ja piti soittaa mies jeesaamaan loppumatkalle, vähä meinas hävettää/tympästä/vit***aa ja kaikki tunteet laidasta laitaan läpi kävin... Ei oo totta et näin avuton voi olla... Kävely ilman rattaita onnistu tosi hitaasti mut yhtään ei kärsiny työntää... Onneks on jo näin pitkällä *lohduttautuu*
Mies taas vaihteeks yön töissä, neljäs yövuoro peräkkäin, sit onki onneks viikon loma.... Tylsää meinaa olla......
Suhmura TAAS....
mahdatko tietää - tai joku muu - kuinka kaukaa ovat valmiita hakemaan sitä luovutettua maitoa? Ja ottaako muut kuin yliopistolliset sairaalat? Joka toinen päivähän kai yleensä ajavat sen kierroksensa.
Silmät ristissä painun pehkuihin nyt...
summerska
MiljaMaaria:Lilli, myös minulta jäi muksukirppikset väliin viikonloppuna (olithan sinäkin täältä Vaasan seudulta..?) Kirppiksiä oli sekä Laihialla että Vaasassa ja missasin molemmat pojan 1-vuotissynttäreiden takia. Olis kyllä ollu kiva käydä, olin viime syksynä ja tein tosi hyviä löytöjä, tavara oli laadukasta ja edullista!
MiljaMaaria 32 + 4
Joo Vaasastahan sitä ollaan.Luitko sinäkin lehdestä että ne oli ollut jo?Vai tiesitkö etukäteen? Jos tiesit niin mistä sait tietää? Voi,että sentäs kun Laihiallakin on ollu. Kylläpä mä olen nyt hyvä missaamaan kaikki tollaset. No toivottavasti kesällä olis sitten yks Ja sais tietää ajoissa niin vois mennä.
Lilli81 taas