Longdrink on limuviina
Kaveri on pikkusen uskovainen, mutta käyttää alkoholia joskus. Ei voi sietää olutta vaan jos juo niin juo aina lonkeroa. Uskonnollisuutensa vuoksi paheksui alkoholilain muutosta ja sitä että kauppoihin tulee vahvempaa olutta ja "limuviinoja". Yritin puolustella muutosta ja sanoin että juuri hänelle tuo muutos on hyvä koska limuviinat kuten lonkero tulee kauppoihin, eikä hänenkään tarvi sen vuoksi käydä kaupungissa Alkossa. Kaveri veti herneen nenään siitä että sanoin lonkeroa limuviinaksi, hän kun ei kuulema limuviinoihin koske.
Kommentit (11)
Hartwallin lonkero, eli Helsingin olympiajuoma, on se alkuperäinen limuviina! Kaikki muut on jotain teinixmixauksia.
Uskiksella on kova denialismi päällä. Ihan normaalia.
Kun lonkku koostuu limukasta ja viinasta niin sehän on limuviinaa. Hyvää se on, siis se oikea alkuperäinen.
Ai, mä kun olen ollut siinä uskossa, että Bacardi Breezerit ja Smirnoff Icet ym. niitä limuviinoja on.
Vierailija kirjoitti:
Hartwallin lonkero, eli Helsingin olympiajuoma, on se alkuperäinen limuviina! Kaikki muut on jotain teinixmixauksia.
Mutta vain Suomessa.
Ulkomailla markettien alkoholihyllystä suuri osa on erilasia mietoja juomasekoituksia (gin tonic, rommi cola, vodka appelsiini jne.)
Vierailija kirjoitti:
Ai, mä kun olen ollut siinä uskossa, että Bacardi Breezerit ja Smirnoff Icet ym. niitä limuviinoja on.
Ihan samaa long drink ryhmäähän ne ovat kuin "lonkero". Limuviinassa on tietysti paha kaiku, eikä lonkun juojat halua leimaantua limuviinan juojiksi, vaikka ovat juuri sitä.
Sekoitetaan greippilimua ja giniä ja sitten siitä syntyvää juomaa ei saa kutsua limuviinaksi?
Suomi on paska maa, kun ei saa kaupasta viinaa ja limua erikseen, vaan valmiiksi sekoitettuna.
Lonkero nauttii Suomessa jotain erityissuojelusta, kyseessä kun on tietenkin muisto ensimmäisistä ja viimeisistä kesäolympialaisista. Limuviinakeskustelu pyöri aivan muiden tuotteisen ympärillä kuin lonkeron. Ehkä ajateltiin että kiljulonkero kun on jo kaupassa niin siirtymä ei ole niin paha? Mielenkiintoista on että wikin Ready to Drink- artikkelin mukaan lonkeroa ei pidetä limuviinana.
Kysy kaveriltasi, siinä missä bacardi breezer on rommina ja appelsiinilimppana selkeä limuviina, niin miksi rommin vaihtuminen giniin ja appelsiinin vaihtuminen toiseen sitrushedelmälantrinkiin tekee siitä ei-linuviinan?
Koko limuviinakäsite on vain uskisten jeesustelua. Ihan samalla tavalla se viina vaikuttaa lantringista riippumatta.