Kokeneemmilta kuravaatteiden pukijoilta kaivattaisiin vähän apua
Kertokaa nyt, miks mä en osaa. Ulkoilutan aika usein sukulaisen lapsia ja heillä on ns. kurahousupakko eli kurasäällä puetaan aina kurahousut muiden vaatteiden päälle. Kun äitinsä on paikalla, kaikki menee hyvin, mutta kun olen yksin heidän kanssaan lähdössä ulos, alkaakin kova kitinä ja kiukuttelu siinä vaiheessa, kun kurahousuja ja kurarukkasia pitäisi pukea. Muiden vaatteiden kanssa sujuu hyvin. Lapset siis sen ikäisiä, että he kyllä itse puettua kaikki vaatteet eli kyse ei ole siitä, että eivät osaisi niitä pukea. Nyt näyttää taas olevan kurakeli ja olen lupautunut lapsenvahdiksi ja harmittaa jo etukäteen tämä uloslähteminen.
Kommentit (9)
Jos olet selvästi äitiä nuorempi, ehkä pitävät sinua kaverinaan ja siksi nolostelevat lastenvaatteiden pukemista sinun seurassasi?
Miksi et ottaisi suoraan puheeksi äidin kanssa? Hän voi sitten puhua lapsilleen ja tarvittaessa rangaista kiukuttelusta.
No sanot niille vaan että ei mutinoita, puette reippaasti koska äiti käski.
Ja jos eivät suostu pukemaan, niin sitten joko ei mennä ulos ollenkaan tai käydään ns kaupunkikävelyllä menemättä mihinkään lätäkköön tai varsinkaan puistoon.
Ne testaa sua. Tietävät jo, että äiti ei anna periksi, joten kiukuttelu ei auta äidin läsnäollessa. Mutta lapset kokeilevat, jos sinä antaisit periksi.
Toimisiko se kikka, että laitat kurahousut valmiiksi saappaisiin kiinni? Vaikka osaisivatkin itse pukea, kivempi varmaan silti hypätä suoraan saappaisiin ja vetää housut ylös kuin näprätä itse niiden lahkeiden ja lenksujen kanssa.
Että ihan kokeneemmilta kaivataan apua..., Huokaus taas kerran. En ihan oikeasti tajua, valaiskaa.
Jos se on äidin käsky, että puetaan, kyllä tällöin äidin tehtävä on se myös tehdä lapsille selväksi. Eli mun mielestä sun ei kannata asiasta stressata vaan voit reilusti myöntää äidille, että et saa pukemisia sujumaan.
Kiitos kommenteista, olin välillä muualla, mutta luin nyt kaikki. 7:lle tiedoksi, että minulla ei ole omia lapsia enkä olen ollut kuravaatteiden kanssa tekemisissä oman lapsuuden jälkeen, siksi en tiedä, mikä tässä mättää.
No kuravaatteet puetaan joka tapauksessa ja se siitä. Autat vähän vaikka osaisivat ite, on ne sen verran inhat kapistukset lapsen pukea itse.