**LOKAmasujen TORSTAI** :)
Hyvvee Huomenta Ystäväiset :)
Pääsiäinenhän siellä tulla jolkottaa kovaa kyytiä...Onkos munat jo hankittu valmiiksi??! ;) Mä en suklaata ole syönyt noin 15 vuoteen(nii just!), mutta nyt olen sitte menny senKIN suhteen hölläämään ja eilen vetelin pari rikki mennyttä yllärimunaa töissä (tai no en mä ihan kokonaan....). Tänään en syö ripaustakaan namia*vannoo käsi syrämmellä*
Eilen oli suht keväinen päivä täälläkin, kaupungissa jo niin kuivaa ja keväistä, mutta täällä korvessa niiin märkää ja kurasta. No eikös se aurinko meijänkin mäen vielä kuivattais. Sais kyllä kerätä samalla kaikki koiran*piip* meijän tontilta...miinoja on siellä täällä :D
Voi jukupliuta, että mulla on sitten iltaisin vaivannut tuo häntäluu-iskiaskipu ja eilenkin illalla niin oli vaikeeta jopa kävellä, kun vihloi niin prkleesti häntäluusta ja jos meni kumartumaan eteenpäin niin oli pakko päästää pari kirkasua suustaan...AUUTS:/ Ei ollenkaan kivoja! Tuntuu kun olis joku nikama poissa sijoiltaan ihan alhaalta lannerangasta, mutta tuskinpa vaan on, kun se kipu tulee vaan iltaisin. Maatessa ja istuessa ok, mutta annas olla kun lähtee kävelemään niin helvetti pääsee irti:( Täytyy toivoo, ettei äidy niin kovaks, ettei pysty töissä käymään. Tarviskohan lähtee virpomaan *virvon varvon tuoreeks terveeks* Heh heh :D Meikäläisellä vaan ois näköjään ihan omat virpomispäivät. No joo, ollaanpa sitä vitsikkäällä päällä taas:)
Huomenna saa taas nukkua piiiiiiiiiiiiitkään, oi sitä ihanuutta!!
Eilen oli puhetta Muodon vuoksi sarjasta, jota en ole seurannut, mutta viime jakson sitten katsoin ja että meinas laatta lentää siinä kohtaa, kun se alkoi ompelemaan sen yhden viillellyn suunpieliä *JAIKS* teki kyllä todella pahaa, mutta PAKKO oli katsoa :/ Aiks ällöä!
Mun työkaverin kanssa eilen jutskattiin tovi näistä masuista sun muista ja hän kertoi olevansa neuvolan toimintaan tosi tyytymätön :( Terkkarinkin epäsuora mielipide oli suurinpiirtein, että onko niitä mukuloita pakko tehdä??!! Törkeetä!!! Ja lääkäri ei np-ultrassa ollut puhunut juuri mitään...Niin nekin vaan voi vaihdella, itellä on ihan sairaan ihana terkkari :) On todella ikävää kuulla noita huonoja kokemuksia paskoista terveydenhuollon ammattilaisista!!
Patovahti: Tosi hienoa, että meinaat mennä antamaan palautetta!!! Se on oikein sillä kohtelusi oli kyllä enemmän kuin ala-arvoista! Sinuna menisin (siis ite ei ois pokkaa mennä kuitenkaan, mutta...) suoraan sen saman virkailijan luukulle ja antaa suoraa palautetta ihan sillain kuuluvalla äänellä!! En tajua miten noi jotkut asiakaspalvelijat ovat voineet valita itselleen niin pirun vastenmielisen ammatin???! Oisivat menneet jonnekin liukuhihnalle töihin ellei ole minkäänlaisia vuorovaikutustaitoja :( Ärsyttää tollanen suunnattomasti,arrrggghh!!
Jepsistä, ei kait mulla sitten tämän kummempaa tähän väliin. Lähden tästä kohtapuoliin vähän justeeraamaan naamavärkkiä, jotta kehtaa mennä ihmisten ilmoille :D Ai niin..eilen KAKSI asiakasta töissä huomasi pyöristyneen masuni ja " huomautti" asiasta...uih, tuntui niin hyvältä :)
Viettäkääs oikein munarikas(kukin oman valintansa mukaan) pääsiäinen ja voikaa hyvin :) Täällä ollaan linjoilla koko viikonloppu, mihinkäs mä täältä lähtisin!
Palaillaan taas....Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 14+4
Kommentit (15)
Ihanaa, vihdoinkin voi sanoa noin =) Kyllä se kevät sieltä tulee =)
Niin kuin eilen illalla pinoon kirjoittelin niin sellaisia supistuksen tuntuisia mahan kovettumia tuli eilen kun uimassa kävin..Tosi ikävää jos jo nyt alkaa =(
Kenelläkös muulla niitä tuntemuksia jo oli?
Tänään kyllä otan itseäni niskasta kiinni ja vaihdan verhot ja pesen ikkunat, I promise ;o) Jos vielä tuon juniorin sais innostumaan pienestä kirpparireissusta..Ihan kiskurihintaisia nuo äitiyshousut, mulla nuo esikoisen aikaiset on niin isot/venyteet laittaa alku/keskiraskaudessa jalkaan kun kilojakin taitaa olla vähemän kun esikoisen aikaan...Huuto.netin hinnatkin on jo aika korkealla kun sieltäkin niitä etsiskelin..Vielä mahtuu omat farkut jalkaan mutta jossain vaiheessa pitäis vaihtaa isompiin =)
...
Kummaa kohtelua PATOVAHTI olet saanut ja vielä yksityisellä. Minäkin sinulla tekisin jonkinmoisen valituksen. Kyllä on itsekin tullut jos jonkinmoisiin " asiakaspalvelijoihin" törmättyä. Eniten otti päähän terveyskeskuslääkäri, joka katsoi mua kirkkailla silmillään ja vakuutti, että:" Kyllä te vielä sen toisen lapsen saatte ja se että ette voisi saada on lottovoittoon verrattavissa..Ja yleisiin lapsettomuushoitoihin meillä ei ole oikeutta...No, niinhän siinä sitten kävi että meillä oli noissa lapsettomuusasioissa ongelmia tutkimusten jälkeen ja ei puhettakaan ettei hoitoihin oltaisi päästy.
Silloin se otti päästä, kun aihe muutenkin oli kovin herkkä.
Mutta se siitä =)
Aivan mahtavaa kun tuo esikoinen on niin kova höpöttelemään ja päivä päivältä tulee mielikuvituksellisempia juttuja suusta ulos, aivan ihana <3
Mutta nyt aamupalan laittoon ja oikein munarikasta pääsiäistä minultakin teille kaikille jotka pääsiäisen viettoon lähdette. Me ollaan kotosalla vaan kun mies menee lauantaina töihin..
Camelot tasan 13 Yes! =)
Ihana yllätys eilen!! Mentiin lasten kanssa tuohen pihalle vasta ennen viittä leikkimään ja arvatkaapas mitä! Meidän piha oli kokonaan sulanu. Oli tosi ihanan keväinen fiilis. Ei siis lunta enää oleskaan. Aah tervetuloa kevät!!! Joo olen kevät ja kesä ihminen henkeen ja vereen:)
Tänään täytyis vielä lähteä itikseen ostaa lapsille niiden palkinnot. Eli ovat nyt nukkuneet 10 yötä omissa sängyissä ja saavat lupaamaní baby bornit. Mutta arvatkaas kuinka luksusta on ollut nukku miehen kanssa koko yö kahestaan. Ollaan saatu oma sänky taas takaisin. On tuo oma unikin huomattavasti syvempää, kun ei joku kokoajan töni, tuupi ja potki.
Huomenna sitten suuntamme koko konkkaronkka mökille. Mun vanhemmat menee sinne jo tänään lämmittämään paikkoja. Ihan kiva kun ollaan porukalla niin saa itekkin vähän rentoutua, kun on paljon lastenhoitajia.
Mulla sitten ensviikon keskiviikkona neuvola. Siellä sitten varmaan ekankerra kuunnellan sydänäänet *tuskin malttaa odottaa*.
Mutta eipä tässä kummempia tällä erää. Hauskaa pääsiäistä kaikille teille. Nähdään viimeistään tiistaina!
Mamseli rv13+4
Ensiksi pitää hehkuttaa että ystäväni sai pienen tyttö-vauvan eilen =)
Lapsivesi alkoi tihkua hänellä jo toissapäivänä ja nyt eilen illalla pieni tyttö syntyi!Tänään katsomaan,mitähän veisin äidille ?
Hui,mä istuin täällä pikkarit ja pikkunen toppi päällä kun lähetti toi paketin,niin nolo kun ikkunasta näkee suoraan tähän..HöH.
Minealle että nuo lääkärit eivät ole mitään kivoja,mullakin lääkäri ei saanut otettua papaa niin kutsui harjottelijan vielä avustamaan.En ikinä totu niihin.
Väsyttää kovasti,tulin eilen 2 aikaan kotiin kun meillä oli pikku pippalot koulun loppumisen kunniaksi ja nähdään luokkakavereita vasta 5kk kuluttua,taidan olla jo aika iso sillon.No baarissa meni tuohon kahteen sitten.
Oma pötsi senkun kasvaa,painoa tullut muutama kilo vaikka yhtään ei tarvis(BMI 27).Tissit on kasvanu ja vieläkin aristaa.Nyt lomaa tiistaihin asti ja alkaa ne vuorotyöt.Ei auta pakko mennä.
Wades & Natika 13+2
Toivottavasti muistin oikein, että tänään on kiirastorstai... Olen vähän huono muistamaan näitä pääsiäistermejä :)
Camelot: Monilla niitä suppareita tuntuu jo olevan, mutta minä ehkä olen niistä eniten vaahdonnut... *nolona*. Mutta siis mulla niitä oli kanssa just uidessa ihan koko ajan, ei kipua, vatsa vaan kovana. Mä en ymmärrä, miksi just uidessa!?! Musta se on kumminkin aika kevyttä liikuntaa, mutta en tiedä tekeekö se vesi jotenkin sen, että tuntuu erilaiselta. No, meinaan sunnuntaina kokeilla uusiksi, ja jos sama homma, niin lopetan suosiolla uimiset.
Mitäs pääsiäissuunnitelmia teillä on? Meillä on perinteisesti syöty kunnon pääsiäisateriat mun suvun kanssa, mutta se jää tänä vuonna väliin. Aiotaan olla ihan kotosalla ja anoppi tulee meille su-ti väliseksi ajaksi. Haluisin hirveästi kokata kunnon pääsiäismenuun meille, mutta en oikein uskalla tehdä lammasta kun siitä tulee helposti niin sitkeää. Täytyy ehkä tyytyä kanaan ja pashaa on kyllä pakko tehdä, nam! Mignoneita pitää hakea kaupasta ja maalata typyn kanssa, mitäköhän muuta. Lauantaina mennään sellaiseen pääsiäistapahtumaan tallipihalle (tamperelaiset tietää). Ei sen kummempia.
Eilen oli ihanan keväinen ja aurinkoinen päivä, kyllä piristi! Keli on nyt ankea, mutta toivottelen silti aurinkoista pääsiäistä! Palstailen kyllä varmaan aika ahkeraan pyhinäkin.
S-I ja Pikkukukka 15+2
..tai huomennahan se pääsiäinen vasta virallisesti kai alkaa;)
me oltiin pojan kanssa eilen siskolla kyläilemässä, varmaan viimeisiä kertoja tällä kokoonpanolla, siskon laskettu kun on reilun viikon päästä ja nyt oli massu jo selvästi tipahtanut, että jännityksellä odotellaan koska se pieni tyttö (olen aivan varma että on tyttö;)) sieltä päättää syntyä!!
patovahti oli saanut todella ikävää kohtelua ultrassa, olen kyllä sitä mieltä että tuommoiseen kannattaa kyllä puuttua! raskaana ollessa pitäisi kyllä saada ainakin ystävällistä palvelua.
minullakin poikaa odottaessa oli yksi todella ikävä nla-lääkäri-käynti,
kahden keskenmenon jälkeen raskauden kaikki pikku vaivat pelottivat, ja olin vielä sairastunut masennukseen, sitten alkoivat kovat supistukset aikaisessa vaiheessa raskautta, ja tietysti olin todella peloissani, kävin lääkärillä tarkistuksessa ja hakemassa sairaslomaa, vauva oli kaikkein tärkein, enkä uskaltanut ajatellakaan riskeeraavani odotusta työn takia(vielä erittäin fyysisen työn), no lääkäri oli todella tyly, vaikka tiesi taustani, kun hänellä oli paperini katsottuina, sanoi vaan että ei ennenaikaisten supistusten takia sairaslomaa kirjoiteta, töihin vaan siitä niinkuin muutkin ihmiset, ei raskaus ole mikään syy laiskottelulle, ja että jos kaikki odottavat äidit kinuaisivat sairaslomaa pienten kolotusten takia, ei meillä olisi työntekijöitä ollenkaan, että jos minä olisin sinä, menisin kiireenvilkkaa sinne töihin enkä täällä kävisi valittamassa, siinä vaiheessa jo itse itkua tihrustin, muutenkin olen herkkä ja vielä silloin raskaana eikä masennuskaan asiaa helpottanut, lääkäri vaan nauroi päin naamaa!!! lopulta suostui kirjoittamaan sairaslomaa muutaman päivän kun sanoin että en uskalla sinne töihin mennä, mutta jankutti vielä asiasta ja sanoi että ei ainakaan syyksi laita supistuksia vaan henkiset ongelmat!
no seuraavaksi terkkarille sanoin tuosta ikävästä kohtelusta ja tuolle lääkärille en enää ole suostunut menemään, mieluummin sitten odotan aikaa jollekkin toiselle pidempään tai menen yksityiselle kuin tuolle samalle tökerölle asiakaspalvelun ammattilaiselle!
..vieläkin oikein tulee paha mieli kun asiaa ajattelee..
meilläkin on tänään ohjelmassa itiksen reissu, mammakaverin kanssa kärryttelyä, vähän täytyy mennä katsomaan mammavaatteita ja sitten jotain pääsiäiskivaa vielä näin viimetinkaan;)
täällä edelleen supistelee, eikä se ole kiinni rasituksesta tms. tulee ihan levossakin nuo supparit:/
nyt pyykkejä levittelemään..
oikein ihanaa ja toivottavasti keväistäkin päivää kaikille!
fiikuna ja mytty rv.14+1
Paistaahan se aurinko- ja minä ku niin toivoin että tänään ois ollu vähän pilvisempää kun pitää tuo 4-5h istua autossa eikä oo aurinkolaseja..noh, ei auta. Huono olo autossa tulee kuitenkin. Aurinko ei kyllä oloa paranna.
Tänä aamuna oli taas kyllä niin kamala olo, olin jo ihan varma et joudun oksentamaan. Mutta toistaseksi en vielä oo joutunu, pitäs lähtä syömään muttaku kaapit on taas tyhjänä (ei viittiny hamstrata kaappeihin mitään ku ollaan niin monta pvä pois) niin tässä sitä mietitään että pelkällä teelläkö pitäs elää! :o
Suklaamunia ei oo tullu vielä syötyä ku yks, mutta jos oikein tuota mummulan väkeä tunnen niin siellä on kasa munia odottamassa :) Mutta nuo mignonit on kyllä jännä juttu, että minä en iletä niitä syödä..jotenki ne munankuoret yököttää ihan suunnattomasti- vaikka ei ois raskaanakaa.
Mahassa ei edelleenkää tuntemuksia, paitsi sellanen mulla on että en voi seistä pitkään. Tulee tosi huono olo, alkaa oksettaan ja pitää päästä istumaan tai muuten vaa kyykkyyn. Tiiä sitte mistä seki johtuu..Eilen leivoin niin tuntu etten jaksa kokoaikaa (20min!!) seistä että pitää päästä välil istumaan.
No, jospa se tästä..
Mutta pääsiäisenä en taida minäkää pinoutua kun on tuolla mummulassa niin paljon muitaki koneen käyttäjiä että ei jaksa vuoroista alkaa tappeleen :) Mutta ehkä sitte tiistaina.
Viettäkäähän mukava pääsiäisen aika ja muistakaa ulkoillakin :)
Jääsydän rv 11+2
Huomenna lähdetään reissuun lasten mummilaan (siis mun vanhemmille), kotiin palaillaan maanantai-iltana.
Olo on ollut taas tänään todella huono, oksennus lensi aamulla, vertakin tuli nenästä ja päänsärky koittaa iskeä. Huimannutkin on, joten en paljon pystypäin ole liikkunut. Pikkuhiljaa alkaa helpottaa, joten kohta kai voisin ruveta miettimään myöhäisen aamupalan/lounaan syömistä...
NP-ultrassakin tuli käytyä. Kaikki oli kunnossa, koko vastasi viikkoja, raskaus on parisen päivää pitemmälläkin kuin menkoista laskettuna. Tai sitten meille tulee isopäinen mukula ;). Heh! Pää-perä mitta oli 77mm. Lääkäri toivotteli hyvää loppuodotusta, joten siinä oli kunnan (kaupungin) tarjoamat ultrat mun osaltani. Nyt mietin, että raaskinko maksaa yksityisellä ultrassa käynnistä, kun kaikki tosiaan oli ok... Toisaalta kiinnostaisi saada arvio vauvan sukupuolesta. Mutta siis miettimään jään.
Mukavaa pääsiäistä kaikille! Ja toivottavasti se kevät nyt tosiaan tulisi myös samaa matkaa :).
himppu rv 13+5 (tai ultran mukaan 14+0)
SUPPAREISTA: Mulla myös on ollut niitä parina päivänä, mutta eilen tuntui rauhoittuvan. Mietin, että liittyisivätkö ne joko 1) mahan kasvuspurttiin tai 2) oletettuun menkkojen tuloaikaan? Mulla nimittäin olis nyt varmaankin menkka-aika.
PAHA OLO: Tänä aamuna ei oo ollut YHTÄÄN paha olo! Ei siis YHTÄÄN! Oon odottanut että kohta se varmaan tulee, mutta ei oo tullut :) On ollut siis aivan täysin normaali olo niin kuin kellä tahansa ihmisellä. Jippii! Toivottavasti nyt ei sitten tuu korkojen kera paha olo ihan kohta...
PÄÄSIÄINEN: Me mennään huomenna syömään minun vanhempien luo, siellä on myös oma rakas mummini vierailulla Pohjois-Suomesta, ja miehen vanhemmat tulee myös Pohjanmaalta käymään. Lauantaina anoppi tulee tänne koko päiväksi, just mietittiin miehen kanssa että jos me lähdettäs kahdestaan johonkin käymään sitten! Jos siis oma kunto antaa periksi.
Täällä kinutaan nyt päiväunille, pakko mennä :) Hyvää kiirastorstaita, ja hyvää pääsiäisen aikaa niille jotka lähtevät jo lomille!
Coe rv 12+3
Tänään on se päivä, kun menen maksamaan yksityiselle, ja olen miettinyt asioita, ja aion todellakin hakeutua juuri sen inhottavan ihmisen kassalle, ja heti kun olen maksun suorittanut, sanon suorat suomet. Pääsen raportoimaan tästä vasta ensi viikolla tänne.
Oirehdintaa on kohdunkasvukivut, ei juuri muuta, paitsi hieman rinta-aristusta.
Hyvää pääsiäistä teille!
t. Patovahti 14+4. (sama rv kuin Je_Ni:llä, btw)
En ole juuri kirjoitellut enkä lukenut tässä nyt vähään aikaan.
Eilisen pinon vilkaisin läpi ja huh mitä kohtelua patovahti-rassukka olit saanut!
Itsellänikin on yksi vastaava käynti takana:
Kävin edellisen raskauden alussa gynekologilla, ja tämä kyseinen lääkäri otti minulta mitään kyselemättä papan, ja sitten vielä tunki sen ultra-vehkeen juuri sinne edes kysäisemättä mitään! Vähän se vilkaisi vauvaa ja mutisi itsekseen. Oli tosi kovakourainen!
Muutenkin hän oli tosi tyly ja ilmoitti ettei halua olla lääkärini. Koko aikana hän ei katsonut minua silmiin ja niin edelleen.
Kakostelin sitten viimeistään kassalla, tästä lystistä maksoin 170 euroa! Olin vielä kysynyt puhelimessa varatessani aikaa että paljonko tarkastus maksaa, ja se hinta ei ollut edes sataa euroa. Minulla oli sitten käteisenä sen verran varattuna. Onneksi oli mies mukana pankkikortteineen! Maksoin ultrasta ja papasta, joihin en ollut antanut suostumustani :(
Mutta itse äänestin jaloillani: nyt olen löytänyt aivan mahtavan lääkärin!
Älä ihmeessä patovahti enää mene sille lääkärille!
Me vietetään pääsiäinen ihan kotona, ihan tavallinen viikonloppu meille vaikkakin pitempi onneksi.
Ultraa odottelen innolla, enää kolme viikkoa ;D
-lupicaia, en muista edes raskausviikkoja!
Elikäs nyt on lääkärineuvola takana. Ja oli kyllä sittenkin kiva reissu.
Lääkäri oli tosi kiva ja asiallinen, myös tuon ylipainon suhteen.
Hb 151, paineet 137/69 ja painoa tullut 100g/vko (JEE)
Sydänäänet kuului hyvin (mikä oli mulle yllätys) ja syke oli 150-160. Kohdun koko vastas viikkoja ja kohdunsuu oli siisti.
Sanoin sitten lääkärille noista toistuvista päänsäryistä ja sain Panacod-resptin. Ihanaa! Panadol kun ei auta ja muutaman kerran oon ottanu anopilta tuota panacodia ja se tehoo hyvin. Ja on turvallista raskauden aikan.
Seuraava neuvola sitten 15.5.
Mianni 12+5
Mä olin jo yhden yön pois töistä, kun supisteli kipeästi.. Eilen oli pelkkiä vatsan kovettumisia, tänään on taas tuntunut alaselässä. Saa nähdä jäänkö huomennakin pois:(
Lääkärineuvolassa kävin tänään. Kaikki hyvin: paikat kiinni, paineet hyvät, pissa puhdas, sikiön syke 150 ja painoakin tullut vain 63g/viikko :) Yhteensä 1,9kg. Lähtö-BMI oli 23.
Vatsalla näkyy jo aamuisin " möykky" missä vauva on:) Muljahduksia olen epäillyt tuntevani, mutta 100% varma en ole..
Kiitos listan päivityksestä!! (nikki unohtui...)
A & Kirppu h15+0
Ihana ilma ollut täällä mellä päin tänään!! Mieliala kohoaa auringonpaisteessa kummasti! Lasten kerhoon vientiä ja hakua+ kaupungilla juoksentelua siivouksen ohessa.
Eilen oli se lääkärineuvola ja kaikki siellä ok, painokaan ei ollut noussut kuin alle 100g!!! Vauvan syke oli 145, eli sen perusteella olisi meille neljäs poika tulossa, saapi nähdä! =)
Yöllä alkoivat sitten kovat supistelut ja pitivät hereillä parisen tuntia. Pelkäsin jo pahinta, mutta onneksi ei vuotoa ole näkynyt. Varmaan tuo kovakourainen painelu ja sisätutkimus saivat sen aikaan. Koko eilisen illan oli jo alavatsa kipeän oloinen, mutta vasta yöllä rupesi supistelemaan. Hiukka on tänään väsynyt olo ollut joten toivotaan että ensi yönä saapi taas nukkua rauhassa. =) Onneksi ei ole enää tänään supistellut.
Meidän porukka lähtee pääsiäisen viettoon huomenna mun vanhemmille ja palaillaan varmaan sunnuntaina. Luulen että siellä taas paino nousee kilon tai pari...
Oikein aurinkoista ja pirteää pääsiäisenaikaa kaikille ja hyviä vointeja!
neljäs 12+5
Pikainen tervehdys Keski-Suomestakin!
En ole varmaan viikkoon taas saanut aikaiseksi kirjoittaa.. Tuon listan silloin yksi ilta päivittelin, kun oli jotenkin liikaa energiaa ;D
Eipä tässä kyllä mitään uutta omassa navassa olekaan ollut. maha tuntuu hieman pullahtaneen, koska pömpöttää ihan eri tavalla kuin ennen. :) Malttamattomana sitä kunnon vauvamahan esiintuloa odottelenkin..
Pahoinvointi on lieventynyt, mutta kyllä yrjö-setä muutaman kerran tälläkin viikolla on vielä visiteerannut. Mutta eiköhän tuo vähitellen katoa. Olo on muuten jo paljon virkeämpi, vaikka yöunet kyllä nukun pitkinä. Mutta nyt pärjää taas välillä ilman päikkäreitäkin ;)
Ensi viikolla onkin sitten lääkärineuvola. Seuraava käynti meneekin sitten varmaan puolivälin kieppeille, koska täällä Jkl:ssä ovat vähentäneet käyntejä, ja rv 16-18 käynti jää pois. :/
Äitiyshousuja olen käyttänyt reilun viikon (vai joko siitä on 2viikkoa..?), tuntuvat kaikkein mukavimmilta, vaikka vielä nuo saakin kiristää tiukimmalle ja siltikin ovat hieman reilut. Ei ihme, sillä painoa on edelleen 3-4kg vähemmän kuin ensimmäisessä neuvolassa 4 viikkoa sitten! Pahoinvointi on tehnyt tehtävänsä, mutta samalla on jäänyt suklaa ja muut paheet pois, joten siinäkin syy :) Ehtiihän tuo sitten taas nousta. Minulla on ennenkin vasta siinä puolenvälin maissa alkanut paino nousta ja kyllä sitä siinä 20 viikossakin on sitten ehtinyt tulla aina ihan tarpeeksi :D Saa nyt nähdä, onnistunko pääsiäisen aikaan kuromaan lähtöpainoa yhtään kiinni, kun tulee kuitenkin herkuteltua enemmän (ollaan menossa mummoloihin jne ) :D Hassua vain, kun viimeksi olen painanut tämän verran ennen ensimmäistä raskautta, eli lähes 5 vuotta sitten !! Tähän kun pääsisi sitten raskauden jälkeenkin... *toiveajattelua*
Eipä tässä kummempia. Toivottelen minäkin puolestani kaikille lokakuisille HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ! Itse palailen koneen ääreen luultavasti su/ma, joten muutama päivä palstataukoa ihan lukemisenkin osalta tiedossa..
Ai juu, meillä on tarkoituksena pääsiäisenä kertoa lopuille sukulaisille (jotka siis TOIVOTTAVASTI ovat vielä autuaan tietämättömiä...??) raskaudesta. mm. anopille... :O Toivottavasti menee hyvin. ;)
No niin, nyt häipyy hän.. ;)
-Jedelede ja masulainen 12+3
Olo ei oo kaksinen; nenä aivan tukossa, kurkku käheä ja pitkästä, pitkästä aikaa aamupala ei millään meinannu mennä alas. Sain sitten yhden paahtoleivän mutustettua ja kaakaota päälle.
Tänään ois klo 14.40 se lääkärineuvola :) Toisaalta haluisin jättää sen väliin, mutta pakkokait sinne on mennä. Ärsyttää a) kun paino on noussu taas varmaan satakiloa, b) kun ronkitaan, yök ja c) se sydänäänten kuuntelu näin alussa on minusta ällöä, kun on tuota mahamakkaraa niin pitää suunnilleen kerätä läskit sivuun että onnistuu.
No, enköhän selviä siitä. Tulee vaan vähän kiirus, kun kuopuksella on klo 14 kasvukontrollineuvola.. Onneksi on samassa rakennuksessa jne.
Näin unta, jossa synnytin vaalean, ihanan tyttövauvan. Meillä tuli muka kauhea kiire synnärille, mutta kerettiin. Ja taas vahvistu se, että tyttö on tulossa :) Tällä hetkellä TYTÖN puolesta puhuu: Vaisto, makean himo, unet, kiinalainen kalenteri, madam mamma, ennustajaelli ja rasvaset hiukset. POIKAA puoltaa finnit. Eli, selvä peli ;)
Mutta, täytynee alkaa raivaamaan paikkoja. Anoppi tulee hoitamaan 2 vanhinta mun ja Julian neuvoloiden ajaksi..
Mianni 12+5