Haluaisin järjestää viikinkihautajaiset papalleni
Onko se sallittua Suomessa? Vai pitääkö homma hoitaa salaa? Pappa ei siis ole vielä kuollut, mutta ei taida olla enää montaa piikkiä papan elämän aamukammassa jäljellä.
Kommentit (5)
Tietääkseni ainoat lailliset tavat hävittää kalmo on kuopata maahan, polttaa tai luovuttaa tieteelle.
kaksi edellistä suoritetaan aina hautaustoimiston kautta.
Mitenkäs olit kuvitellut suorittavasi salahautauksen, koska jos pappasi ruumis ei koskaan mene viranomaisille, hän ei ole myöskään kuollut, jossain välissä joku alkaa ihmettelemään että missäs tämä heppu on ja kohta käynnissä poliisitutkinta, parhaimmassa tapauksessa sinut tuomitaan hautarauhan häpäisystä, pahimmassa tapauksessa tulevat tulokseen että olet murhannut pappasi.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni ainoat lailliset tavat hävittää kalmo on kuopata maahan, polttaa tai luovuttaa tieteelle.
kaksi edellistä suoritetaan aina hautaustoimiston kautta.Mitenkäs olit kuvitellut suorittavasi salahautauksen, koska jos pappasi ruumis ei koskaan mene viranomaisille, hän ei ole myöskään kuollut, jossain välissä joku alkaa ihmettelemään että missäs tämä heppu on ja kohta käynnissä poliisitutkinta, parhaimmassa tapauksessa sinut tuomitaan hautarauhan häpäisystä, pahimmassa tapauksessa tulevat tulokseen että olet murhannut pappasi.
Sanon, että haudataan sukuhautaan, mutta todellisuudessa haudataankin sukulampeen komeissa viikinkihautajaisissa, joissa juodaan vahvaa simaa ja heilutellaan kirveitä poismenneen sotasankarin kunniaksi. Valhalla!
Ap
Mitäs mieltä pappa itse on tällaisista hautajaisista? Ja jos ei enää itse pysty kertomaan, niin mitä hänen vaimonsa tykkää asiasta.
Kiva siihen sukulampeen sitten mennä uiskentelemaan, kun voi kompastua vainajaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä pappa itse on tällaisista hautajaisista? Ja jos ei enää itse pysty kertomaan, niin mitä hänen vaimonsa tykkää asiasta.
Kiva siihen sukulampeen sitten mennä uiskentelemaan, kun voi kompastua vainajaan.
Pappa on täysin mukana tässä asiassa. Päässä hänellä ei ole mitään vikaa (ei dementiaa tmv.), vaikka vanha jo onkin, mutta keho pettää alta. Lampi on tosiaan meidän yksityisomistuksessa, joten mistään vainajaan kompastumisesta ei tarvitse murehtia. Ja voihan siellä kompastua vaikka hirven tai karhun ruhoon, mitä se yksi poltettu ranka siellä pohjassa ketään haittaa.
Ap
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/paivystava-byrokraatti-voinko-saada-v…-