Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteishuoltajasta yksinhuoltajaksi. Miten?

Vierailija
29.12.2017 |

Minulla on alakouluikäinen lapsi ex-avopuolisoni kanssa. Sovittuna yhteishuoltajuus. Ex ei suostu maksamaan senttiäkään elatusmaksua ja kierrättää ne ulosoton kautta. Hänellä on päihde- ja huume-, sekä rattijuopomustaustaa. Hänen kotinsa on todettu asumiskelvottomaksi ja jopa vaaralliseksi lastensuojelun puolesta ja lastamme ei saa viedä sinne (vie kuitenkin). Hän ei pidä kiinni sovitusta (esim. jättää lapsen hakematta iltapäiväkerhosta, ei vastaa puhelimeen, ei tule tapaamaan sovitusti yms). Autonsa on katsastamaton ja aikoinaan ajeli lapsi vapaana ilman mitään turvaistuinta/koroketta autossa. On enemmänkin lapsen samanikäinen kaveri kuin isä käytökseltään. Olen todella kyllästynyt tähän ja harkitsen yksinhuoltajuuden hakemista ja muuttoa kotiseudulleni. Exä ei ole oikeastaan kiinnostunut lapsesta enkä usko että vastustaisi. Lastensuojelusta en vaan saa apua tai ohjeita tähän. Mitä minun pitää tehdä? Koen tämän parhaaksi lapselleni, ettei hänen tarvitse kestää jatkuvia pettymyksiä isältään ja katsella häntä krapulassa tai huumeissaan.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla