Mitä tilaatte sushiravintolassa?
Olen vasta pikkuhiljaa alkanut tutustumaan sushin "maailmaan".
Mikä on teidän lempparia, mitä suosittelisit kokeilemaan?
Ja ehkä vähän tyhmä kysymys: Olen tykännyt enemmän makista kuin nigiristä, onko outoa jos ei tilaa yhtään nigiriä?
Kommentit (20)
Me käydään yleensä miehen kanssa ja otetaan sellainen kahdelle suunniteltu setti missä on makirullia ja nigireitä. Ei ole mitenkään outoa tilata pelkkiä makirullia.
Vierailija kirjoitti:
Mun ehdotonta herkkua on Inari-sushi, ja tonnikala-sushi.
Juu, Inarisha on sushia.
Kasvistäytteiset ovat osoittautuneet tosi hyviksi ainakin paikallisessa. Lohitäytteisiä myös tykätään. Oliko maki se levään kääritty? Mä en ikinä muista mikä on mikä, kunhan tilaan maun perusteella.
Lohi- ja grillilohinigirit ovat ehdottomia. Makeista californiamaki on paras.
Kannattaa valita sellainen paikka, missä on sushibuffet. Arkisin varmaan jotain kympin luokkaa hinta. Saat siis valita itse monista vaihtoehdoista noutopöydästä ihan niin paljon kuin tykkäät. Tuolla tavalla pääset ainakin kokeilemaan erilaisia ja saat makua siitä, mistä itse pidät. :)
Minäkin tykkään tuosta California-makista. Mutta koska niitä vaihtoehtoja on niin älyttömästi, niin valitsen yleensä jonkun sellaisen valmiin kokonaisuuden, missä on vähän yhtä sun toista. Jos sattuukin jotain mistä en niin kovasti tykkää, niin yleensä miehen ja tyttären kanssa voi tehdä vaihtokauppoja.
"Matalan kynnyksen" susheja voisivat olla esim. munakas-, rapu- ja avokadonigirit sekä erilaiset makirullat, joissa täytteenä esim. tonnikalatahnaa, kurkkua, surimia...
Vierailija kirjoitti:
Pitsan
Kirjoitit väärin, pitää kirjiottaa Pitstsa! Kun siinä on ne kaksi zetaa niin sen takia.
Inari sushiin tarvitaan tofu taskuja. Onko kukaan ostanut tofu taskuja netin kautta tai onko kellään tietoa myydäänkö niitä Kouvolan lähistöllä.
Paistettuja silakoita ja perunamuussia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa valita sellainen paikka, missä on sushibuffet. Arkisin varmaan jotain kympin luokkaa hinta. Saat siis valita itse monista vaihtoehdoista noutopöydästä ihan niin paljon kuin tykkäät. Tuolla tavalla pääset ainakin kokeilemaan erilaisia ja saat makua siitä, mistä itse pidät. :)
Makuasia, omasta mielestäni buffet-sushi ei yleensä ole kovin hyvää.
Suosikkisushipaikassani on vain kolme valintamahdollisuutta: pieni, keskikokoinen ja iso annos. Se, mitä annokset sisältävät, riippuu siitä mitkä tuotteet kauppahallissa juuri sinä päivänä ovat parhaimmillaan. Otan yleensä sen keskikokoisen annoksen.
Jos syön jossakin muualla, niin lohi-ruohosipulimaki on suosikkini. Pidän myös yksinkertaisista nigireistä, joissa on päällä vain yhtä ainesta, mieluiten jotain kalaa.
En harrasta sushipaikkoja, jotka eivät tarjoa buffettia. Sellaisissa sen sijaan maistelen monipuolisesti kaikkea, toki muutama suosikki täytyy ensin pohjalle napostella, yksittäsiä suosikkeja ei ole.
Pääkaupunkiseudulla mm. Jufut ja Fukut tarjoavat tämän mahdollisuuden, lounasaikaan jopa edullisesti.
Kaikki missä on lohta on nannaa.
Ai että, ajan varmaan hankosushin kautta synnäriltä kotiin kun pieni ihminen päättää ulostautua :D ikävä on kaikkea hyvää ❤️
Kaikki buffetit, joissa olen visiteerannut, ovat olleet huonoja (eivätkä edes japanilaisia).
Mun ehdotonta herkkua on Inari-sushi, ja tonnikala-sushi.