Apua... Miten saada järkevää säilytystilaa eteiseen, jossa ei ole yhtään umpinaista seinänpätkää
Tila on 3,5m x 2m, ja siinä on 5 ovea plus ikkuna😳 pisin umpiseinä on n. metrin pituinen. Eteinen on yhteydessä pieneen, 2m x 1,5m kooltaan olevaan lasikuistiin jossa olisi teoreettinen tila 150cm levyiseen vaatekaappiin. Mutta, lasikuisti on kylmä. Kylmien ulkovaatteiden päälle vetäminen talvella ei houkuta, eikä lasikuistin lämpimäksi tekeminen ole nyt vaihtoehto.
Ideoita?
Kommentit (80)
Pisimmälle pätkälle komero, vaikka 40 cm syvä. Naulakkoa parille pätkälle (takeille, laukuille, hanska- ja pipopusseille), kenkäkaappi toiselle. Kausivaatteille yläkaappia ovien yläpuolelle.
Kokeile jotain tällaista;
https://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/40285138/
Jossain sisustus ohjelmassa oli jopa sellainen pieni hattuhylly ja naulakko siinä alla..taisi olla jotain yksiön tilankäyttö-ja sisustusvinkkejä😀
Tanko johonkin roikkumaan ja siihen takkeja yms.
Remonttia tekemässä kirjoitti:
Kokeile jotain tällaista;
https://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/40285138/
Jossain sisustus ohjelmassa oli jopa sellainen pieni hattuhylly ja naulakko siinä alla..taisi olla jotain yksiön tilankäyttö-ja sisustusvinkkejä😀
Tuollaista en ole ennen nähnytkään, vain niitä koukkuja joita voi ripustaa oveen. Täytyy käydä katsomassa seuraavan kerran kun menen ikeaan. Kiitos vinkistä!
Huonekorkeus ei muuten anna myöten tehdä ovien päälle kaappeja tms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tanko johonkin roikkumaan ja siihen takkeja yms.
Hmm, täytyy tutkailla jos tälläiselle olisi joku paikka, voi kyllä olla että ei. Ei tod.näk. mahdu kaikki ovet aukeamaan kunnolla. Ap
Ikealla (voi olla muillakin) on erinomaisia säilytysratkaisuja, joita saa pieneen tilaan. Esim. Skubb-sarja, googlaa.
Tarvitset vinssin, ämpäreitä, narua, kiinnityskoukkuja ja tiiliskiviä joissa reiät, Laita koukut kattoon, naru kiinni ämpäreiden kahvoihin ja tiiliskivi narun toiseen päähän, (pysyy ämpäri ylhäällä katonrajassa). Vaatteet ym. tarvittava vinssillä ylös ja alas.
Montako henkilöä taloudessa asuu? Suurperheelle kinkkisempi tilanne kun pariskunnalle... Itse säilyttäisin eteisessä tässä tapauksessa vain päivittäin tarvittavia takkeja, asusteita ja kenkiä. Ovinaulakoita ja niihin pussukoita asusteille, kengille kompakti teline tai pelkkä kurakaukalo.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset vinssin, ämpäreitä, narua, kiinnityskoukkuja ja tiiliskiviä joissa reiät, Laita koukut kattoon, naru kiinni ämpäreiden kahvoihin ja tiiliskivi narun toiseen päähän, (pysyy ämpäri ylhäällä katonrajassa). Vaatteet ym. tarvittava vinssillä ylös ja alas.
Ei tämäkään toimisi, koska pienehkön huonekorkeuden vuoksi vähänkin isompi ämpäri/saavi tulisi ylhäällä ollessankin niin alas että pää siihen kolisisi. Pienempään ämpäriin ei taas mahtuisi kuin ehkä yksi talvitakki tai muutamat pipot ja hanskat. Lisäksi ei mahdu ovet auki😞 ap
Vierailija kirjoitti:
Montako henkilöä taloudessa asuu? Suurperheelle kinkkisempi tilanne kun pariskunnalle... Itse säilyttäisin eteisessä tässä tapauksessa vain päivittäin tarvittavia takkeja, asusteita ja kenkiä. Ovinaulakoita ja niihin pussukoita asusteille, kengille kompakti teline tai pelkkä kurakaukalo.
Kaksi aikuista asuu. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Näin unkarilaisessa opiskelija-asuntolassa oli kuivausteline, lasketaan alas pyykin ripustamisen ajaksi ja nostetaan vinssillä/naruista vetämällä ylös kuivumaan.
Mahtuisiko ikkunan alle eteispenkki laatikoilla?
Vierailija kirjoitti:
Mahtuisiko ikkunan alle eteispenkki laatikoilla?
Ei, ikävä kyllä. Se peittäisi oviaukkoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Wau, mun aloitus sai kruunun😄 ap
Mitä kruunu tarkoittaa? Mistä sen saa ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau, mun aloitus sai kruunun😄 ap
Mitä kruunu tarkoittaa? Mistä sen saa ja miksi?
En mä tiedä mitä se oikein tarkoittaa, kai joku sopivan poliittisesti korrekti tai neutraali puheenaihe. Mode sen kruunun ilmeisesti antaa. Korjatkaa joku jos olen väärässä. Ap
Mites tämä sille metrin pätkälle, olis tilaa muutamalle takille ja vähän muillekin eteisen jutuille:
http://www.turunkaluste.fi/LargeProductCard.php?productid=3199-178
Katso tuon putiikin muutkin jutut, jos vaikka joku kolahtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mites tämä sille metrin pätkälle, olis tilaa muutamalle takille ja vähän muillekin eteisen jutuille:
http://www.turunkaluste.fi/LargeProductCard.php?productid=3199-178
Katso tuon putiikin muutkin jutut, jos vaikka joku kolahtaisi.
Mielestäni tuo on hirmu ruma, anteeksi.. ehkä tuohon tilaan ei mitään valmista ratkaisua löydy, vaan täytyy soveltaa erilaisten koukkujen kanssa ja mahdollisesti teettää puusepällä joitain ratkaisuja. Nyt olen mielessäni pyöritellyt josko vain raakasti laittaisi harvoin käytettävän ullakon oven eteen naulakon joka olisi suht helposti siirrettävissä pois kun ullakolle tarvitsee päästä. Näin saisi pari metriä yhtenäistä naulakko/henkaritilaa. Ap
Pystynaulakko eteiseen jossa käyttövaatteet, ja johon voi ottaa lämpenemään kuistin komerosta vaatteet (jos muistaa ja kerkeää).