Veljeni selitellyt uudelle vaimolleen höpöjä suvustamme
Mm miten hänen ei annettu opiskella, meidän muiden vaan jne. Todellisuudessa hänelle maksettiin sekä koulutukset, lisätunnit että vaihtovuosi ulkomailla. Jopa myöhemmin otetun opintolainan maksoi minun äitini, joka ei edes ole hänen bioäitinsä.
Minä jouduin menemään iltakouluun töiden ohella, kun ei ollut rahaa...
Nyt tämä uusi vaimo ”kostaa” näitä veljeni kokemia vääryyksiä piikittelemällä ja vihjailemalla rahasta ja osattomuudesta ja syrjinnästä koko ajan.
Tosi kiva, kiitos tästä!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kai tuo jotenkin liittyy siihem että hänellä ei ole ollut yhteyttä siihen omaan äitiinsä, mutta silti en oikeasti jaksaisi tällaista.
Ap
Kun olet asunut itse omien biovanhempiesi kanssa yhdessä, niin et välttämättä huomaa tai pysty asettumaan siihen asemaan, että äitinsä menettänyt lapsi kokee itsensä samasa perheessä ulkopuoliseksi.
Silloin kyse ei välttämättä ole ulkoisista sekoista kuten rahasta.Niin, voi olla, mutta ei hän ole koskaan jäänyt mistään sellaisesta paitsi, mitä meillä muilla olisi ollut enemmän. Hän on saanut aina enemmän kuin me muut.
Enkä jaksaisi enää keski-ikäiseltä ihmiseltä näitä ihan täysiä satuja. En minä ole ikinä häneltä mitään vienyt. Jos joku on, niin se hänen äitinsä. Emme me sisarukset.
Ap
Jäänyt vaille äidin rakkautta/hyväksyntää, olet tärkeä tunnetta vaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kai tuo jotenkin liittyy siihem että hänellä ei ole ollut yhteyttä siihen omaan äitiinsä, mutta silti en oikeasti jaksaisi tällaista.
Ap
Kun olet asunut itse omien biovanhempiesi kanssa yhdessä, niin et välttämättä huomaa tai pysty asettumaan siihen asemaan, että äitinsä menettänyt lapsi kokee itsensä samasa perheessä ulkopuoliseksi.
Silloin kyse ei välttämättä ole ulkoisista sekoista kuten rahasta.Niin, voi olla, mutta ei hän ole koskaan jäänyt mistään sellaisesta paitsi, mitä meillä muilla olisi ollut enemmän. Hän on saanut aina enemmän kuin me muut.
Enkä jaksaisi enää keski-ikäiseltä ihmiseltä näitä ihan täysiä satuja. En minä ole ikinä häneltä mitään vienyt. Jos joku on, niin se hänen äitinsä. Emme me sisarukset.
Ap
Jäänyt vaille äidin rakkautta/hyväksyntää, olet tärkeä tunnetta vaille.
Niin. En minä silti ole saanut yhtään mitään sen enempää, enkä ole jättänyt kutsumatta häntä olemattomiin juhliin tai pimittänyt perintöä tms. Minä olen itse joutnut maksamaan opintoni lukioajoista lähtien.
En ihan jaksaisi kuunnella ventovieraan kälyn vittuilua siitä, miten minä olen jotenkin saanut enemmän.
En jaksaisi sitä, että veli kdoissani inventoi minun tavaroitani, jopa varastaa täältä ja väittää jopa lapsuudenkotini tavaroiksi minun omia kirpparilöytäjäni tai että yks kaks lapsiltani katoaa lähiaukulainen, kun hän keksii jonkin olemattoman osattomuushistorian.
Ymmärrän mistä tää johtuu mutta en hyväksy näitä valheita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Puhuminen auttaisi. Veljesi kokee itsensä ulkopuoliseksi. Ettehän edes kertoneet, ettei rippijuhlia ollut.
Niin. En tajunnut, että minun pitää jo selittää sellaisetkin juhlat, joita ei edes ole. Me menimme naimisiin maistraatissa, lapsia ei ole kastettu ja on kyllä myös ihan selkeästi kerrottu, että ei kuuluta enää kirkkoon. On erottu vuosia sitten.
Mutta näköjään tääkin olisi pitänyt taas tietää.
Ap
Puhuminen auttaisi. Veljesi kokee itsensä ulkopuoliseksi. Ettehän edes kertoneet, ettei rippijuhlia ollut.