TE-toimiston lausunnon saamisessa kestänyt kuukausi, normaalia?
Työt loppuivat itsestäni riippumattomista syistä 29.11., ilmoituksen olin tehnyt pari päivää aiemmin. Ennen joulua tuli sähköpostiviesti, jossa ilmoittivat unohtaneensa pyytää multa tarvittavat liitteet ja pyytelivät anteeksi. Laitoin liitteet menemään, lausuntoa ei ole vielä kuulunut.
Onko tämä normaalia? Kyselen ihan siksi, että mietin pitäisikö soittaa ja kysyä asiasta. Toisaalta jos lausunnoissa kestää normaalisti tän verran aikaa, en halua turhaan ruuhkauttaa puhelinpalveluita.
Kommentit (5)
Ensin kaksi kuukautta odotin lausuntoa, sitten pyysivät lisätietoja, sen jälkeen meni vielä reilu kuukausi päätökseen. En tiedä, millä rahalla olisi pitänyt elää tuo aika...
Miksi te ette heti laita niitä liitteitä? Siellähän ne netissä selkeästi kerrotaan, joten mikä kumma estää niitä esittämästä? Jäin työttömäksi 1.12. ja sain lausunnon 4.12. Tosin olin osannut tehdä sekä palvelutarvearvion että työllistymissuunnitelman, joten työkkärissä ei tarvinnut odotella niitä.
Te keskus ei pyytele anteeksi eikä vastaa jos soittaa.
Joskus olin saikulla ja Työkkäri unohti ilmoittaa saikun loppumisesta Kelalle ja senhän te tiedätte mitä se meinaa...
Kannattaa soittaa ja vaatia tiukkaan sävyyn, että nyt pitäisi jo alkaa toimii.
Itse sain soitella kolme kertaa perään... Joka kerta luvattiin pistää tiedot kuntoon.
Älytöntä, tuon asian hoitamiseen vaadittiin yhden virkkeen kirjoittaminen, ja aikaa tähän olisi mennyt alle puoli minuuttia. Nyt tuli vain ruuhkautettua palveluita kun eivät tehneet hommiaan sovitusti.