Meikkitaitajat! Apua luonnoliseen meikkipohjaan
Haen mahdollisimman luonnollista lopputulosta, mutta haluaisin kuitenkin pohjan joka pysyy edes työpäivän ajan ja peittäisi pahimmat punotukset. Olen käyttänyt Lumenen cc -voidetta, se vetelee nyt viimeisiään ja haluaisin kokeilla jotain muuta. Yleensä olen tyytyväinen meikkipohjaan heti meikattuani, mutta jo työpäivän puolivälissä tuntuu että voide on hävinnyt jonnekin ja poskien ja nenän punasuus häiritsee. Lisäksi nyt kolmikymppisenä on leukaani ja suupieliini alkanut tulla kuukautiskierron tietyssä vaiheessa finnejä mutta niiden "parannuttuakin" ihoon jää punottavia jälkiä, joita haluaisin piilottaa.
Onko nyxin pohjustusvoiteista mihinkään? Sain kokeilupurkin tätä http://m.eu.feelunique.com/p/REN-Perfect-Canvas-Serum-30ml ja se teki ihosta ihanan sielän cc-voiteelle, ja ehkä silloin se pysyikin paremmin, mutta suolainen hinta nyt estää hankkimasta varsinaista tuotetta..
Vierastan raskasta meikkipohjaa.. mutta onko mahdollista saada peittävää ja silti luonnollista lopputulosta?
Kommentit (18)
Mineraalimeikkipuuteri. Esimerkiksi everyday mineralsin ovat hyviä. Niiltä saa tilattua testereitäkin postikulujen hinnalla ja nettisivuilla on tosi hyvät ohjeet oikean pohjan valintaan. Levittäminen vaatii alkuun hieman harjoittelua, mutta kun sen on oppinut, aikaa ei kulu yhtään enempää kuin voidemaisen pohjan kanssa. En meikkaa päivittäin ja purkki on kestänyt minulla yli vuoden. Ei tuki ihohuokosia, ennemmin saattaa auttaa pitämään ihon hyvässä kunnossa. Peittävyys on ihan kiinni siitä kuinka paljon tuotetta käyttää. Sillä saa tosi kevyen ja tosi peittävän pohjan yhdellä tuotteella.
Yleisesti ottaen olen sitä mieltä että luonnollisella tuotteella saa helpommin luonnollisen meikin.
Itse teen niin, että käytän peitttävää meikkipohjaa, mutta vain punoittavilla alueilla. Muu naama on meikitön, jolloin lopputulos on erittäin luonnollisen näköinen. Käytän Joe Blascon vahamaista meikkivoidetta sävyssä Olive Beige, sävy istuu ihooni niin hyvin että mitään rajaa meikatun ja meikittömän aluen välillä ei näy.
Suihkasi heti meikin teon jälkeen naamaan setting spraytä. Meikki pohja pysyy hyvin kuosissa koko päivän. Nyxiltä ainakin löytyy sellaista mikä mulla toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mineraalimeikkipuuteri. Esimerkiksi everyday mineralsin ovat hyviä. Niiltä saa tilattua testereitäkin postikulujen hinnalla ja nettisivuilla on tosi hyvät ohjeet oikean pohjan valintaan. Levittäminen vaatii alkuun hieman harjoittelua, mutta kun sen on oppinut, aikaa ei kulu yhtään enempää kuin voidemaisen pohjan kanssa. En meikkaa päivittäin ja purkki on kestänyt minulla yli vuoden. Ei tuki ihohuokosia, ennemmin saattaa auttaa pitämään ihon hyvässä kunnossa. Peittävyys on ihan kiinni siitä kuinka paljon tuotetta käyttää. Sillä saa tosi kevyen ja tosi peittävän pohjan yhdellä tuotteella.
Yleisesti ottaen olen sitä mieltä että luonnollisella tuotteella saa helpommin luonnollisen meikin.
Joskus hommasin kattavan setin mineraalipuutereita kabukeineen, satsaus oli melkoinen opiskelijabudjetilla, ja sitten petyin.. en vaan osannut! Iho näytti kuivalta, kiristi ja puuteri hävisi naamalta vielä nopeampaa kuin nykyinen ratkaisuni. Lisäksi ainakin silloin olin siinä luulossa että puuteria pitää pyöritellä vaikka kuinka kauan naamaan, nyt se onnistu kovinkaan helposti koska aamulla muutenkin niin kova hoppu..
Vierailija kirjoitti:
Suihkasi heti meikin teon jälkeen naamaan setting spraytä. Meikki pohja pysyy hyvin kuosissa koko päivän. Nyxiltä ainakin löytyy sellaista mikä mulla toimii hyvin.
Pitääpä kokeilla!
Vierailija kirjoitti:
Itse teen niin, että käytän peitttävää meikkipohjaa, mutta vain punoittavilla alueilla. Muu naama on meikitön, jolloin lopputulos on erittäin luonnollisen näköinen. Käytän Joe Blascon vahamaista meikkivoidetta sävyssä Olive Beige, sävy istuu ihooni niin hyvin että mitään rajaa meikatun ja meikittömän aluen välillä ei näy.
Hmm hmm, Joe Blascokin on käynyt mielessä. Joskus aikoja sitten punasuuden peittävä blascon voide oli vuosia luottotuote (oliko ne muka noin kalliita yli 10 vuotta sitten, 60 e tuo pieni voide vaikka riittoisa onki :S). Mutta jostain syystä senkin käyttö jäi.. ehkä se hinta vaikutti sitten. Olen muutamia vuosia ollut hyvin minimaalisella meikkimäärällä ja en ole yhtään perillä contour yms jutuista, mutta jotenkin ajattelisin että meikitkin olisi kehittyneet ja toimivaa punasuuden peittävää voidetta/väriä saisi halvemmallakin, mutta onkohan näin? Sinänsä olen kyllä valmis maksamaankin jos hyvä tuote löytyy.
Ootko kokeillut meikinpohjustusaineita? Ensin tietenkin puhtaille kasvoille kosteuttavaa rasvaa jonka jälkeen meikinpohjustusvoidetta, sitten normaali meikkivoide, kevyt puuteri joka kiinnittää meikkipohjan, ja lopuksi setting sprayta.
Tietenki voit kokeilla ongelma kohtiin jotain paksumpaa peiteväriä jos kevyellä meikkivoiteella ei saa piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Ootko kokeillut meikinpohjustusaineita? Ensin tietenkin puhtaille kasvoille kosteuttavaa rasvaa jonka jälkeen meikinpohjustusvoidetta, sitten normaali meikkivoide, kevyt puuteri joka kiinnittää meikkipohjan, ja lopuksi setting sprayta.
Tietenki voit kokeilla ongelma kohtiin jotain paksumpaa peiteväriä jos kevyellä meikkivoiteella ei saa piiloon.
En oikeastaan ole, onko siis sama asia kuin primer? Mitä suosittelisit? Ajattelin lähteä tänään käymään kaupoilla ja täältä löytyisi pieni sokos se kicks, olisi siis kiva jos sattuisi niiden valikoimasta löytymään :)
Puutereista on jäänyt kammo varmaan jostain 90-luvulta, en ole osannut antaa niille mahdollisuuta enkä ole omistanut puuteria lukuunottamatta niitä mineraalimeikkipuutereita, jotka nekin oli pettymys. Pelkän puuterin tekevän jotenkin kuivan, kiristävän ja elottoman lopputuloksen ja just sen epäluonnollisen ja meikatun näköisen olemuksen. (Lisäksi pelkään että puuteri korostaa kasvojen vaaleaa karvoitusta..), mutta uskon kyllä että ne auttaisivat kiinnittämään meikin paremmin. Onko näistä mitään suositusta?
Oon itekki vielä vähä hakemassa oikeita tuotteita ettei oo vielä löytyny mitään luottotuotetta. Oon kokeillut eri primereitä, kalliita ja halpoja mut täytyy myöntää, että paras on ollut Nivean after shave balsam kyllä vain, miesten tuote. Kosteuttaa tarpeeks mut ei liikaa ja huomasin että pitää meikin paaaljon paremmin kun "normaalit primerit". Katon tosi paljo youtubesta eri meikkitaiteilijoiden videoita ja aika monet käyttää tätä! Myös nyxin primereitä on kehuttu, en ole itse kokeillut.
Puuterina suosittelen irtopuuteria (esim. Nyxin HD ) . Se on väritön ja saat tosi kevyesti laitettua sitä siveltimellä oman maun mukaan. Myös nyxin setting sprayta on kehuttu paljon! Mulla on loréalin ja se on ihan ok. Voi pitää laukus mukana ja lisätä päivän mittaan jos tuntuu että tarvii.
Yhtä oikeeta tuotetta on vaikea sanoa.. toisilla toimii toinen ja toisilla toinen. Nyxillä ainaki on tosi hyvä hintalaatu suhde.
Suosittelen apteekista saatavaa Dermablend-sarjaa. Se on saanut minut luopumaan tästä kevyt meikki-haaveesta. Miksi vaivautua sutimaan naamaan jotain kevyttä Lumenea, kun ei se kuitenkaan mitään peitä eikä pysy. Dermablend-meikkivoide peittää oikeasti punoitukset yms. eikä sienellä hyvin levitettynä erotu ihosta sen enempää kuin turha Lumenekaan. Minulla tuote on myös pysynyt hyvänä kasvoilla koko päivän.
Kannattaisi kokeilla esim. kevyesti irtopuuteria meikkivoiteen päälle, meikki pysyisi huomattavasti paremmin.Sen lisäksi puuteripaperi on kätevä jos tarvitsee korjailla meikkiä/kiiltoa.Kiinnitä huomiota myös päivävoiteeseen jota levität ennen meikintekoa !
Luulisi olevan tukkoinen olo, jos naamalle laittaa pahimmillaan neljää tuotetta kosteusvoiteen päälle :o. Kokeile ap korealaisia bbvoiteita. Niillä saa luonnollisen mutta peittävänkin lopputuloksen, ja samalla aurinkosuojan. Sävyjä löytyy tarpeeksi vaaleita suomalaisellekin iholle, toisin kuin esim lúmenelta. Esim misshan tuotteet on loistavia.
Kosteuttava pohjustusvoide on tärkeää, mutta sitäkin tärkeämpää on nestemäinen meikkivoide ja tietenkin oikean värinen. Puuteria todella vähän, ja vain jos tarvitsee. Kiinnityssuihke kyllä pitää meikin paikallaan, mutta voi joskus tuhota pohjan siten, ettei näytä enää luonnolliselta. Kannattaa kokeilla useampaa. Niin ja meikkipohjan kanssa vähemmän on enemmän, meikkivoidetta tarvitsee vähemmän, kuin mitä luulisi.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi olevan tukkoinen olo, jos naamalle laittaa pahimmillaan neljää tuotetta kosteusvoiteen päälle :o. Kokeile ap korealaisia bbvoiteita. Niillä saa luonnollisen mutta peittävänkin lopputuloksen, ja samalla aurinkosuojan. Sävyjä löytyy tarpeeksi vaaleita suomalaisellekin iholle, toisin kuin esim lúmenelta. Esim misshan tuotteet on loistavia.
Suosittelen tätä samaa. Viimeiseen 8 vuoteen en ole käyttänyt kuin Misshan bb-voidetta. Voide suoraan puhdistetulle iholle ilman kosteusvoidetta (vaikka ihoni on kuiva) ja puuteri päälle. Pysyy koko päivän. Kahdella ohuella kerroksella peittää täydellisesti näyttämättä naamiolta kuten Joe Blasco esimerkiksi. On myös halpaa.
Lumenen matta primer on hintaansa nähden ollut minulla oikein toimiva. Myös nyxin primeria on kehuttu. Jos on varaa vain yhteen tuotteeseen niin komppaan setting spray -kommenttia. Meikki pysyy sillä työpäivän paikallaan. Lopuksi Sokoksella oli nyt tarjouksessa Lumenen läpinäkyvä irtopuuteri, joka voi pitää meikkivoiteen kohdallaan
En jaksa lainata pitkää viestiä, mutta edellisellä sivulla puhuttiin after shave balmista, toimii varmasti mutta ei kuulemma kannattaisi käyttää. Se imaisee meikin ihoon, ei toimi kuten primerit.
Hop