Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveriperhe osti rt-kolmion vaikka molemmat on kaupan kassalla

Vierailija
29.12.2017 |

Toinen 20h/vko ja toinen nollatuntisopparilla vaikka molemmat tekeekin toistaiseksi täydet 37.5 tuntia viikossa. Seuraavaksi odotan että jommaltakummalta vähenee oleellisesti työt ja ne on totaalisen pulassa sen lainansa kanssa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi h*tissä?

Onko niillä parempi kämppä kuin sulla, kateellisella ihmisellä?

Vierailija
2/20 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi h*tissä?

Onko niillä parempi kämppä kuin sulla, kateellisella ihmisellä?

On parempi kämppä. Mutta minulla on parempi työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki  siis uskoi niiden maksukykyyn. Ihan turhaan sä kadehdit ja ihmettelet.

Vierailija
4/20 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin minäkin miehen kanssa 250t asunnon vaikka olin itse vielä määräaikaisena työntekijänä ja jatkosta ei mitään tietoa. Vituttaako? Kateus, tuo suomalaisten kansantauti.

Vierailija
5/20 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin maailmaa?

Vierailija
6/20 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunnon sijainti on sellainen, että se kelpaa muillekin, ja hinta kohdillaan, ei kaverisi ole pulassa vaikka työt menisivät ja asunnosta pitäisi luopua. Saattaa jopa saada vähän säästöönkin.

Jossakin on jokaisen nukuttava.

Vierailija
7/20 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tiedät heidän raha-asiansa? Voi olla vaikka perintöä tms

Vierailija
8/20 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua. Yritä päästä kateudesta eroon. Elämä tuntuu silloin paljon mukavammalta.

Vierailija
9/20 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin minäkin miehen kanssa 250t asunnon vaikka olin itse vielä määräaikaisena työntekijänä ja jatkosta ei mitään tietoa. Vituttaako? Kateus, tuo suomalaisten kansantauti.

En ole aloittaja enkä kateellinen, mutta tuo kateuskortti kummastuttaa. Mitä kadehtimista lainarahassa on? Mullekin miehen kanssa olisi tarjottu 2010-luvun alussa 250 tonnia lainaa, vaikka miehellä ei vakityötä.

Ostettiin kuitenkin pienempi asunto, mikä osoittautui erittäin hyväksi päätökseksi.

Vierailija
10/20 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin rivarikolmion pelkästään itselleni ja olen opiskelija ilman säännöllisiä tuloja.

Vierailija
11/20 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi odotan että jommaltakummalta vähenee oleellisesti työt ja ne on totaalisen pulassa sen lainansa kanssa.

Eikö elämässäsi ole muuta odotettavaa?

Vierailija
12/20 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät, paljon ne ottaneet lainaa? Niillä on joka tapauksessa pitänyt olla omia säästöjä. Ne myi vanhan kerrostalokaksionsa ja vaihtoi isompaan rivariin?

Jos ne on töissä alalla, jossa töitä riittää ja niiden työhistorian perusteella niitä töitä on riittänyt tähänkin asti, ei työsuhteen laatu ole ratkaisevaa.

Se sun parempi työpaikka sitä vastoin voi kadota vaikka huomenna kun työnantaja aloittaa yt:t.

Ja tajuat kai, että pariskunta on ihan eri asemassa ottamassa lainaa kuin sinä yksin?

Vierailija
13/20 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin pk-seudulta...:)

Vierailija
14/20 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin se lainanlyhennys on vähemmän kuin vuokra.

Vierailija
15/20 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ei tuhlaa rahojaan autoihin, viinaan, tupakkaan, matkoihin, jne, jne?

Vierailija
16/20 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vuokrat on niin korkeita, että mahdollisesti kolmiosta (jos ei saa kaupungilta) joutuu maksamaan yli tonnin. Vähän edullisemmalla alueella maksat rivitalosta lainanlyhennystä ehkä vaikka 800 + vastikkeet päälle ja saat siis samalla rahalla maksettua asumisen niin, että se menee omaan pussiin. Mikä siinä on väärin? Voihan olla, että ystäväsi ovat saaneet säästettyä niin paljon, että on vähän sukanvarressakin.

Vierailija
17/20 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks oot kateellinen? Me ostettiin 400 000€:n uuden okt:n ja tienaamme noin 4500€ netto.

Halvemmalla päästään nyt kuin silloin kun asuttiin paritalossa. Näin vaikkakin tontti on vuokratontti.

Vierailija
18/20 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä te tiedätte paljonko lainaa kenelläkin on. Meilläkin naapurit kauhistelivat lainanottoamme, kun myimme vanhan talomme ja ostimme uuden ja ison. No meillä vanha (uutena meille rakennettu) talo oli velaton, ja uuden ison talon osto ei ollut mikään ongelma. Emmekä me tietenkään kerro raha-asioista juoruileville tuttaville.

Vierailija
19/20 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin teki munkin ystävä ja poikaystävänsä, mutta en mä mieti sitä pahalla. Mua enemmän huolettaa se että heillä on nyt niin paljon lainaa monesta asiasta ja osamaksulla tooosi paljon ostettua tavaraa että miten saavat makseltua pois kun on tosiaan kehnot palkat ja tunnu varat riittävän.

mut joo, ei se oo sulta pois, ja toivotaan että saavat lainansa maksettua.

Vierailija
20/20 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. 

Ihme kyyliä.