Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko maataloustuet totta?

Mäkin alan maatilan emmännäksi.
29.12.2017 |

Siis onko maataloustuet totta? Mun kaveroin serkku joku lehmienpitäjä, ne saa siitä tehdystä työstä palkkaa niinku maidonlitrahinnan,siihen lisäksi vielä jotain verotonta maataloustukea satatuhatta euroa ihan lomakkeita täyttämällä.
Sit kaveri kertoi että suomessa maksetaan 4,6MILJARDIA euroa maataloustukeja, ja keskimäärin saavat yli 90 000 rahaa. Mä niinku niin raivostuin kun uutisoidaan etteivät tuu silläkään toimeen.kyllä mä oisin tollasista summista ihan kiitollinen kun ottaa vielä huomioon missä kunnossa suomessa koulut ja vanhustentalot ym.sit vielä menee tollasiin turhuuksiin miljardeja.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat totta. Todella suuria summia maksetaan maataloustukia. Varmasti ihan rankkaa hommaa, mutta ihan verrattavissa mihin tahansa oman yrityksen pyörittämiseen.

Vierailija
2/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maataloustuki ei ole verotonta.

Jos tukijärjestelmä tuntuu helpolta ja vastikkeettomalta ansaintakeinolta niin ala ihmeessä maanviljelijäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin tutustua ensin siihen, kuinka suuri määrä eläimiä joudutaan lopettamaan vuosittain, koska maatalous ei kannata.. Edes tukineen.. Paitsi rikkaille tietenkin. https://www.hs.fi/talous/art-2000005138469.html

Vierailija
4/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tuet kuluvat maatalouden toimintaan eikä säästötilille.Maailmassa ei ole monta maata jossa ei makseta näitä tukia.

Vierailija
5/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Meinasitko että ne tuet on palkkaa? Että ne siirtyy yksityiskäyttöön? No ei.

Minun verotettava ansiotyötulo oli viime vuonna 8 000, miehen 7 000. Meillä suht iso tila ja isompikin pitäisi olla jos haluaisi pärjätä paremmin. Eipähän ole kateellisia näkynyt nurkissa, työkoneet vanhoja, pihatto uusi, talo kenossa ja osittain asumiskelvoton, autona vanha rotisko jolla ajettu 400tkm. Ei matkustella, ryypätä eikä polteta. Ei ole lapsilla mönkkäreitä, kelkkoja tai mopoja.

Suosittelen lämpimästi perehtymään asiaan. Miksi tukia maksetaan, mihin ne käytetään, mitä maksaa maatalous. Ei ole kenenkään etu levittää virheellistä tietoa, ei maajussien ahdinko ole satua.

Vierailija
6/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntevan oloinen ketju kaikin puolin

Vierailija
7/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on velvollisuus elättääitsensä. t: Juhana

Vierailija
8/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just katsoin junan ikkunasta kuinka paljon keskisuomessa oli kolaaamatonta lunta pelloilla, kuinka paljon maatilat siihen voisivatkaan työllistää?

Täällä etelässä ne on siististi kääritty ja pakattu palloiksi.

Vierailija
9/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Meinasitko että ne tuet on palkkaa? Että ne siirtyy yksityiskäyttöön? No ei.

Minun verotettava ansiotyötulo oli viime vuonna 8 000, miehen 7 000. Meillä suht iso tila ja isompikin pitäisi olla jos haluaisi pärjätä paremmin. Eipähän ole kateellisia näkynyt nurkissa, työkoneet vanhoja, pihatto uusi, talo kenossa ja osittain asumiskelvoton, autona vanha rotisko jolla ajettu 400tkm. Ei matkustella, ryypätä eikä polteta. Ei ole lapsilla mönkkäreitä, kelkkoja tai mopoja.

Suosittelen lämpimästi perehtymään asiaan. Miksi tukia maksetaan, mihin ne käytetään, mitä maksaa maatalous. Ei ole kenenkään etu levittää virheellistä tietoa, ei maajussien ahdinko ole satua.

Aivan kuin itse kertoisijn vanhemmistani. Se on aina hyvin mielenkiintoinen juttu, että jos se pienen maatilan pyöritys olisi niin helvetin rahakasta touhua, niin miksei nämä kaupunkilaiskitisijät sitten itse ala siihen hommaan.

Vierailija
10/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuin itse kertoisijn vanhemmistani. Se on aina hyvin mielenkiintoinen juttu, että jos se pienen maatilan pyöritys olisi niin helvetin rahakasta touhua, niin miksei nämä kaupunkilaiskitisijät sitten itse ala siihen hommaan.

Ehkä kysymys onkin miksi muiden pitäisi maksaa toisten harrastuksista. Jos se ei ole kannattavaa, miksi sitä pitäisi ylipäätään keinotekoisesti pitää hengissä ja tuhlata niukkoja varoja siihen.

Vierailija
11/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hirveää luettavaa,ei tuo itse asia vaan tuo teksti.

Vierailija
12/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maataloustuki ei ole verotonta.

Jos tukijärjestelmä tuntuu helpolta ja vastikkeettomalta ansaintakeinolta niin ala ihmeessä maanviljelijäksi.

Sepä ei olekaan ihan niin helppoa kun jostain kumman syystä ei niitä tiloja kovin paljon ole myynnissä ja peltomaan hintakin on pilvissä, vaikka kuulemma täysin arvotonta onkin. Maatalous on ainut bisnes, joka on kuulemma harrastajilleen täysin tuottamatonta ja lähinnä tappiollista toimintaa, mutta johon ei sitten kuitenkaan pääse käsiksi kun kukaan ei halua myydä.

Vierailija
13/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kysymys onkin miksi muiden pitäisi maksaa toisten harrastuksista. Jos se ei ole kannattavaa, miksi sitä pitäisi ylipäätään keinotekoisesti pitää hengissä ja tuhlata niukkoja varoja siihen.

No koska ihmiset pärjää aika heikosti ilman ruokaa ja lemmikit ym.

Vierailija
14/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, lopetetaan tuet ja ajetaan kymmenet tuhannet maajussit itsemurhaan, kun koko omaisuus on siinä tilassa jota ei saa minnekään edes kaupaksi. Kannatan!

Vierailija
15/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://mita-olisi-tutkittava.blogspot.fi/search/label/Maatalouspolitiik…

Siitä vähän perustietoa maatalouspolitiikasta. Kannattaa lukea.

Vierailija
16/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama fakta, jotka voit tarkistaa EU-direktiiveista, verottajan ohjeista, MAVI:sta ja muista virallisista lähteistä:

- maataloustuet eivät ole verottomia

- suuri osa tuista tulee EU:lta eikä ole Suomen valtion budjetista suoraan maksettava

- niitä ei saa "lomakkeita täyttämällä" vaan niihin liittyy monenlaisia ehtoja ja sitoumuksia.

Tässä onkin keskitytty viime aikoina enemmän työttömien "aktivointiin" ja ovat päässeet maanviljelijät, kotiäidit ja muut loiset unohtumaan.

Vierailija
17/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maataloustuesta n. puolet on Suomen valtion suoraan maksamaa kansallista tukea. Tätä kansallista tukea eivät muut EU-maat juuri maksa. Ja koska Suomi on nettomaksaja myös EU:n suuntaan, EU-tuetkin ovat kokonaisuudessaan Suomen maksamia. Jossain Puolassa tilanne on eri kun se ei ole nettomaksaja eli Suomi maksaa osan Puolankin EU-tuista. Kansallisia tukia niillä ei vissiin olekaan. Reilu systeemi ja kaikin puolin hyvä!

Vierailija
18/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo summa on vuodelta 2015, onneksi kepu sai heti vaalien jälkeen lisättyä maidontuotanto tukea,ei muuten olisi persuja otettu hallitukseen.

Vierailija
19/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa tosiaan vuodelta 2015 ja ne 4,6miljardia jakaantuu n.50 000 maanviljelijälle, vertauksena samana vuonna maksettiin työttömyystukea 3,6miljardia ja niiden saajia oli 350 000..

Tästä voi sit laskea kummat pärjää paremmin..

Vierailija
20/25 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein hienointa on se, että Lapissa tuotetusta maidosta saa enemmän tukea kuin etelässä tuotetusta maidosta. Tämä jotuu siitä, että lappilaisessa maidossa on enemmän kaloreita per litra ja se on siis parempaa maitoa. Lähinnä ihmetyttää miksi kukaan suostuisi juomaan jotain sekundamaitoa Satakunnasta. Eikö sitä voisi antaa venäläisille tai jotain?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi