Onko maataloustuet totta?
Siis onko maataloustuet totta? Mun kaveroin serkku joku lehmienpitäjä, ne saa siitä tehdystä työstä palkkaa niinku maidonlitrahinnan,siihen lisäksi vielä jotain verotonta maataloustukea satatuhatta euroa ihan lomakkeita täyttämällä.
Sit kaveri kertoi että suomessa maksetaan 4,6MILJARDIA euroa maataloustukeja, ja keskimäärin saavat yli 90 000 rahaa. Mä niinku niin raivostuin kun uutisoidaan etteivät tuu silläkään toimeen.kyllä mä oisin tollasista summista ihan kiitollinen kun ottaa vielä huomioon missä kunnossa suomessa koulut ja vanhustentalot ym.sit vielä menee tollasiin turhuuksiin miljardeja.
Kommentit (25)
Työtön kirjoitti:
Summa tosiaan vuodelta 2015 ja ne 4,6miljardia jakaantuu n.50 000 maanviljelijälle, vertauksena samana vuonna maksettiin työttömyystukea 3,6miljardia ja niiden saajia oli 350 000..
Tästä voi sit laskea kummat pärjää paremmin..
Tyhmä, etkö nää mitään ristiriitaa tekstissäsi?
Multa saat ap maatilan edullisesti, koska mä en siihen hommaan ryhdy. Riittää, että olen katsellut vanhempieni raatamista ja osallistunut itse pienestä pitäen siihen asti, että muutin kotoa.
Keskimääräinen yksityismaanviljelijän saama tuki on noin 8000 e/v. Ne suurimmat tuet menevät valtiolle ja sellaisille yrityksille kuin Vapo.
Mutta kaksilapsinen kahden työttömän aikuisen helsinkiläisperhe saa pelkkää asumis- ja työmarkkinatukea yli 30 000 e/v tekemättä mitään! Sen viljelijän täytyy sentään täyttää ne paperit,viljellä peltoja (se on ehtona, että rahaa saa) ja lisäksi pitää tarkkaa lohkokirjanpitoa esim. siitä, minä päivänä ja miten paljon ohraa kylvettiin tietylle alueelle, miten rikkakasvit on torjuttu ja onko lannoitettu. Tarkastaja sitten käy mittaamassa pelolla oraan pituuden ja tarkastaan, että tilalle ei ole ostettu enempää lannoitteita kuin on kerrottu käytetyn ja jos määrät ei täsmää, pitää löytyä täysiä säkkejä tai muuten menee tuet. Työttömän ei tarvitse kertoa, että on 2 isoa koiraa ja kaikilla perheenjäsenillä kytkykännykät.
Mutta tervetuloa emännäksi, tiloja on myynnissä sadoittain. Maksa 2 miljoonaa ja saat sen jälkeen tukia niin paljon, ettet tiedä, miten niiden kanssa tulisi toimia.
Työtön kirjoitti:
Summa tosiaan vuodelta 2015 ja ne 4,6miljardia jakaantuu n.50 000 maanviljelijälle, vertauksena samana vuonna maksettiin työttömyystukea 3,6miljardia ja niiden saajia oli 350 000..
Tästä voi sit laskea kummat pärjää paremmin..
Mistä keksit, että tuo summa menee maanviljelijöille? Jos vaivautuisit tarkistamaan, niin iso osa palautuu takaisin samantien eli on tukea valtionyhtiöille. Lisäksi sellainen pienviljelijä kuinValio saa melkein miljoonan. Tuossa summassa on mukana myös valvonnan atk-järjestelmän kehittämiseen ja ylläpitoon tarkoitetut rahat sekä valvojien palkat puhumattamaan kymmenistä kehittämishankkeista ja niden kuluista.
Tuo 3.6 mrd euroa on muuten vain osa työttömille maksetuista korvauksista eli tuosta puuttuvat kokonaan ansiosidonnaiset päivärahat ja niihin suunnatut summat sekä STM:n momentilta maksettu tuki.
Juu ja ne pallot on siellä pellolla vuoden läpeensä ..