Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette käyneet Dubaissa! Mitä tekemistä siellä on?

Vierailija
29.12.2017 |

Kysymys on ehkä hieman tyhmä, mutta mielikuvani on se, että siellä lähinnä hengaillaan ostoskeskuksessa (myös aikuiset ihmiset) ja käydään ostoksilla ja kahviloissa. Voiko siellä olla bikineissä rannalla? En oikeasti tiedä, siksi kysyn. :D Onko siellä jotain hienoja museoita tai nähtävyyksiä? Olen aina ajatellut kyseistä paikkaa muovisena ostosmekkana, mutta siellä lomailee niin hirveästi jengiä että pakkohan siellä on jotain kiinnostavaa olla. Valaiskaa mitä se "jotain" pitää sisällään. :)

Kommentit (256)

Vierailija
1/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Voit joko lähteä taksilla shoppailemaan tai käristää itseäsi hotellin uima-altaalla.

Vierailija
2/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sitä jossain aavikolla voi käydä, eläintarhoissa, puistoissa, jne. Vähän kaupungin ulkopuolella on myös erilaista jos kyllästyy pilvenpiirtäjiin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan en edes keksi, että mitä siellä ei olisi? Ihan viittä vaille oltiin muuttamassa sinne, mutta lopulta Lontoo vei voiton. Olen käynyt Adu Dhabissa ja Dubaissa yli 20 kertaa ja pisimmillään ollut 3 kuukautta mestoilla, joten voin tarvittaessa vastailla enemmän, jos heität kyssäreitä.

Vierailija
4/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DXB kirjoitti:

Oikeastaan en edes keksi, että mitä siellä ei olisi? Ihan viittä vaille oltiin muuttamassa sinne, mutta lopulta Lontoo vei voiton. Olen käynyt Adu Dhabissa ja Dubaissa yli 20 kertaa ja pisimmillään ollut 3 kuukautta mestoilla, joten voin tarvittaessa vastailla enemmän, jos heität kyssäreitä.

Onko siellä museoita?

Voiko ottaa bikineissä rannalla aurinkoa?

Onko taksi halpa ja luotettava?

Vierailija
5/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DXB kirjoitti:

No mitä siellä voi tehdä?

Vierailija
6/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ovatko kaikki siellä tosi rikkaita? Jotenkin se ei ole mielikuvissani ihan halpa paikka.

Vierailija
7/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DXB kirjoitti:

Löytyykö siis esim. paljon kaunista luontoa kuten vaikkapa Uudessa Seelannissa?

Vierailija
8/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paljon kulttuuria tarjolla? Bändien keikkoja tai klassista musiikkia? Klubeja?

Vierailija
9/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä paljon orjatyövoimalla rakennettuja suuria hotelleja ja kauppakeskuksia, jos niistä tykkää. Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka matkustaa keskiajalle, vaikka tietävät kyllä missä oloissa tuon maan työntekijät elävät. Kämppiä rakentavat pakistanilaiset, joilta on varastettu passit. Yönsä nukkuvat ilmastoimattomissa parakeissa, joissa on niin kuuma, että itsemurhat ovat ihan jatkuvia. Mut hei, kun jennajonipetterin pitää päästä just dubaihin, koska siis blingiähän siellä riittää.

Vierailija
10/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla rannalla ja altaalla bikineissä, taksit suhteellisen edullisia ja luotettavia.

Vierailija
11/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummusta ja sellaista kaiketi

Vierailija
12/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä iltapäivätansseja joissa sais hytkyä humpan tai jenkan tahtiin?

Vierailija
13/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DXB kirjoitti:

Onko siellä museoita?

On, voi ja on.

Vierailija
14/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla rannalla ja altaalla bikineissä, taksit suhteellisen edullisia ja luotettavia.

Joo. Ihana mesta:

- Orjatyövoimaa

- Linnaan jos kädestä pitämisestä, halailusta tai pussaamisesta

jne

Vierailija
15/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abu Dhabissa on kai edes Guggenheim, Dubaissa ei sitäkään.

Vierailija
16/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä pari museota. Ja ilta-aikaan suosittelen että käytte katsomassa suihkulähdeshowta (siinä Burj Khalifan juurella :)), suihkulähteiden ympärillä on myös paljon ravintoloita. Lisäksi ehdoton must on aavikkosafari. Dubai on ihan mieletön yhdistelmä vanhaa ja uutta. Ja kyllä, rannalla voit olla ihan normaalisti bikineissä. Myös kadulla voit kulkea normaaleissa vaatteissa, ei ehkä kannata mitään ihan narutoppia laittaa mutta muuten esim. t-paita ja polvipituinen hame/mekko on ok. Ja tosiaan siellä näkee päivittäin todella kalliita urheiluautoja, sellaisia joita olin itse nähnyt ennen vain joissain pleikkapeleissä.

Vierailija
17/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DXB kirjoitti:

Onko siellä museoita?

On, voi ja on.

Vastaukset on aika lyhyitä. Kaipaisin jotain sisältöä: millaisia museoita, onko ihan normaalia rannalla jne.

Vierailija
18/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DXB kirjoitti:

Onko siellä museoita?

On.

Voi.

On.

Vierailija
19/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantapallosta lainattua, toivottavasti pistää edes vähän ajattelemaan..

Dubai rikkoo räikeästi ihmisoikeuksia. Dubaissa puhuttavat Yhdistyneiden arabiaemiraattien järjettömän tiukat lait, joiden seurauksista saamme usein uutisista lukea. Paikallisetkin naiset nähdään ainakin länsimaisesta näkökulmasta alistettuina raukkoina, mutta vielä surkeampi tilanne on työläisiksi muualta tulleilla naisilla ja tytöillä. Filippiineiltä on tullut suuret määrät naisia kodinhoitajaksi varakkaisiin arabiperheisiin. Unelmat olivat varmasti kaikilla heillä suuret, mutta totuus jotain muuta – usein seksuaalista väkivaltaa ja orjuuden kaltaisia työoloja.

Pilvenpiirtäjät on rakennettu orjuuden voimalla verta ja hikeä, edes kuolonuhreja säästämättä. Nuoret siirtolaismiehet lähtevät ansaitsemaan rahaa perheelleen – ja palaavat muutaman kuukauden päästä kotiin. Ruumissäkeissä.

Suurempi puheenaihe ovat olleet siirtolaiset, joiden voimin koko Dubain valtava leikkikenttä on rakennettu. Ihmiset, joita kuvaillaan orjiksi. Maailman köyhimmistä maista, mm. Bangladeshista, tulee vuosittain valtava määrä miehiä Dubaihin ja muuallekin Emiraatteihin paremman elämän toivossa. Työ on yleensä järjestetty etukäteen, ja palkkiosta sovittu. Kun nämä ihmiset saapuvat Dubaihin, heiltä otetaan passit pois ja todellinen palkka voi olla vain murto-osa siitä, mitä alunperin oli luvattu. Rahaa ei pystykään lähettämään perheelle, ja pelkän työluvan, matkojen jne. maksuun voi mennä monta vuotta. Poiskaan ei voi lähteä, kun ei ole passia. Asuinolot kaupungin laidalla ovat aliarvoiset, kymmeniä ihmisiä voi asua samassa luukussa ilman kunnon käymälää. Joka päivä raadetaan jumalattoman pitkiä päiviä raksalla paahtavassa kuumuudessa. Kaikki eivät kestä tätä kurjuutta, ja ihmisiä kuolee niin oman käden kautta kuin olosuhteista johtuen.

Dubaissa ongelmat ovat niin räikeitä ja ennen kaikkea niin suuressa ristiriidassa itse paikan kanssa. Orjuuden tapaisissa olosuhteissa uurastavien ihmisten selkänahasta on rakennettu äveriäs, pilviä hipova ja kerskakulutusta ihannoiva kaupunki. Siirtolaistyöläiset kärsivät, jotta maailman rikkaimmille ihmisille voidaan rakentaa maailman korkeimpia rakennuksia, suurimpia ostoskeskuksia ja jopa laskettelukeskuksia aavikon keskelle. Tarpeellista?

Vierailija
20/256 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla mikään älymystön unelmakohde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi