Omituinen jouluavustus
Emme pyytäneet mistään mitään jouluapua, mutta olemme kai jonkin mittapuun mukaan "köyhiä", sillä saimme pyytämättä muutaman lahjapaketin. Ja mitä paketeista paljastuikaan: Risoja ja likaisia lastenvaatteita! Olin pöyristynyt. Mistään kiittämättömyydestä ei ole kyse, kuten sanoin mitään emme pyytäneet. Tuli kuitenkin tyhmä olo näistä "lahjoista". Vaikutti, että joku olisi tyhjentänyt paketteihin kirpputoreille kelpaamattoman lumpun.
Painotan siis todellakin, ettei käytetyssä lastenvaatteissa ole mitään vikaa, mutta joululahjaksi risaa ja likaista. Huh huh. Onneksi tuli meille, eikä sellaiseen perheeseen, jossa oikeasti olisi tosi tiukkaa. Köyhien halventamista.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Joku naapuri varmaan katsonut, että lapsillanne on tyylittömät/säähän sopimattomat tai liian pienet vaatteet.
Tuli järjestöltä. Lapsilla on aina asianmukaiset ja -kokoiset säähän sopivat vaatteet. Ostamme aina edellisestä alesta seuraavaksi talveksi lämmintä ja teknistä. Onko mielestäsi risat ja likaiset sisävaatteet asianmukaista pukeutumista?
Vierailija kirjoitti:
Mitä kautta te saitte paketit?
Järjestöltä. En laita tähän nimeä, ettei järjestö leimaantuisi, ei tämä ole työntekijöiden vika. Suosittelen kuitenkin vanhempia aina tarkistamaan paketit ennen lapsille antamista.
Miltä järjestöltä ne tuli ja mistä ne oli saanut teidän yhteystiedot, ellette hakenut avustuksia?
Mä kiikuttaisin ne lumput sinne järjestölle ja sanoisin pari valittua sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Miltä järjestöltä ne tuli ja mistä ne oli saanut teidän yhteystiedot, ellette hakenut avustuksia?
Meillä on tuttavia töissä tässä järjestössä ja paketteja oli jäänyt yli. Ihanaa, että ihmiset lahjoittavat, mutta toki olisi hyvä vähän katsoa mitä paketteihin laittaa. Palautetta laitoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tuttavia töissä tässä järjestössä ja paketteja oli jäänyt yli. Ihanaa, että ihmiset lahjoittavat, mutta toki olisi hyvä vähän katsoa mitä paketteihin laittaa. Palautetta laitoin.
Ok. Eli paketit ei ollut suoraan teille tarkoitettu. Hyvä, että annoit palautetta.
Järjestöjen lahjoitusohjeissa lukee aina ihan selkeästi, että tavaroiden tulee olla ehjiä, puhtaita ja käyttämättömiä, jos pakettiin valmiiksi kääritään. Tyyliin auttamisen joulupuut. Kierrätys on ihan erikseen. Mutta kaitpa on ihmisiä, jotka ajattelevat pääsevänsä lumpuista eroon näin, ja että kyllä ne köyhille kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Järjestöjen lahjoitusohjeissa lukee aina ihan selkeästi, että tavaroiden tulee olla ehjiä, puhtaita ja käyttämättömiä, jos pakettiin valmiiksi kääritään. Tyyliin auttamisen joulupuut. Kierrätys on ihan erikseen. Mutta kaitpa on ihmisiä, jotka ajattelevat pääsevänsä lumpuista eroon näin, ja että kyllä ne köyhille kelpaa.
Juuri näin itsekin ajattelin, enkä syytä järjestöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin itsekin ajattelin, enkä syytä järjestöä.
Onhan siinä järjestössäkin vikaa, kun ei tarkista paketteja. Siellä lumppujen seassa olis voinut olla vaikka luteita.
Miksihän minä en tähän provoon usko laisinkaan.
Jos totta olisi, puhuttelisin järjestössä työskentelevän tuttavani, paketteja ei ole tarkoitus ja lupa jakaa tuttaville, jotka eivät niitä ole hakeneet.
Että porvoon jutuiksi paljastunee tämä.
Mikähän tämä järjestö muka on?
Ei takuusti tule rikkinäistä ja likaista kamaa ainakaan meidän kautta. Kaikki käydään läpi.
Vaikuttaa provolta, mutta mikä tämänkin provon tarkoitus on?
Vierailija kirjoitti:
Jos totta olisi, puhuttelisin järjestössä työskentelevän tuttavani, paketteja ei ole tarkoitus ja lupa jakaa tuttaville, jotka eivät niitä ole hakeneet.
Että porvoon jutuiksi paljastunee tämä.
Ei ole mikään Porvoon juttu. Miksi on niin vaikea uskoa tällaista tapahtuvan? Tiedän ihmisiä, jotka tunkevat lumppuja UFF:n laatikoihinkin, niin miksi ei muillekin köyhille? Joulupuu-paketteja olivat, jos se on niin tärkeä tietää.
Hei provoon langeneet.
Avaamme kaikki paketit ja lajittelemme sen mukaan.
Luuleko joku tosiaan, että lähettelemme ties mitä koirankakkaa ihmisille joululahjoiksi.
-Tämä toimintatapa kaikissa asiallisissa järjestöissä. Nämä face-viritykset ovat sitten mitä ovat. Mutta aloittaja puhui järjestöstä. Järjestö-kåsitteen käyttö edellyttää rekisteröintiä.
Olen ollut itse eräässä järjestössä joulun alla vapaaehtoisena. Tehtäväni oli avata, tarkistaa ja paketoida jokainen lahjoitettu lahja. Tämä käytäntö on useammassakin hyväntekeväisyys paikassa sillä kauniin näköisistä lahjapaketeista on paljastanut mm. käytettyjä terveyssiteitä ja vaippoja! Järkyttävän huonoa pilaa. Joillekin lapsille ja nuorille se avustuspaketti on ainoa lahja jouluna. Hyvä että annoit palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että porvoon jutuiksi paljastunee tämä.Ei ole mikään Porvoon juttu. Miksi on niin vaikea uskoa tällaista tapahtuvan? Tiedän ihmisiä, jotka tunkevat lumppuja UFF:n laatikoihinkin, niin miksi ei muillekin köyhille? Joulupuu-paketteja olivat, jos se on niin tärkeä tietää.
Höpö höpö!
Vierailija kirjoitti:
Hei provoon langeneet.
Luuleko joku tosiaan, että lähettelemme ties mitä koirankakkaa ihmisille joululahjoiksi.
-Tämä toimintatapa kaikissa asiallisissa järjestöissä. Nämä face-viritykset ovat sitten mitä ovat. Mutta aloittaja puhui järjestöstä. Järjestö-kåsitteen käyttö edellyttää rekisteröintiä.
Mistä sinä tiedät millaista toiminta on ympäri Suomen? Jos itse tarkistat lahjat se ei tarkoita kaikkien muidenkin tekevän niin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut itse eräässä järjestössä joulun alla vapaaehtoisena. Tehtäväni oli avata, tarkistaa ja paketoida jokainen lahjoitettu lahja. Tämä käytäntö on useammassakin hyväntekeväisyys paikassa sillä kauniin näköisistä lahjapaketeista on paljastanut mm. käytettyjä terveyssiteitä ja vaippoja! Järkyttävän huonoa pilaa. Joillekin lapsille ja nuorille se avustuspaketti on ainoa lahja jouluna. Hyvä että annoit palautetta.
Sairasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei provoon langeneet.
Mistä sinä tiedät millaista toiminta on ympäri Suomen? Jos itse tarkistat lahjat se ei tarkoita kaikkien muidenkin tekevän niin.
Kyllä jokaisen järjestön pitää tietää, mitä paskaa ne paketeissaan ihmisille jakaa.
Joku naapuri varmaan katsonut, että lapsillanne on tyylittömät/säähän sopimattomat tai liian pienet vaatteet.