Saako alle 18-vuotias lapsenne ampua ilotulitteita?
Uusivuosi lähenee ja moni varmaan tätäkin kysymystä pohtii.
Laki sanoo ettei alle 18-vuotiaille.
Miten av-raati toimii, noudatetaanko lakia vai katsotaanko sormien läpi?
Kommentit (9)
Minä en ajattele vaan noudatan kaikkia sääntöjä aina pilkulleen!
Kyllä viranomaiset tietävät minua paremmin, heidän johdatuksessaan on pienen nöyrän kansalaisen huoletonta taivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ajattele vaan noudatan kaikkia sääntöjä aina pilkulleen!
Kyllä viranomaiset tietävät minua paremmin, heidän johdatuksessaan on pienen nöyrän kansalaisen huoletonta taivaltaa.
😊
No riippuisi kyllä ihan siitä, kuinka paljon alle 18 vuotias. Jos täyttäisi 18 vuotta tuossa ensi viikolla, niin joo. Jos olisi tyyliin 16, niin ei saisi. Tietysti yhdessä jos mentäisiin porukalla ampumaan, niin saisi valvotusti kokeilla.
Omalla pihalla, aikuisen valvonnassa, saavat 13-v ja 15-v paukutella pieniä ilotulitteita. Raketit lähettää aikuinen ja silloin menmään urheilukentälle.
Mun mielestä on hyvä antaa kokeilla. Luulenpa, että 18-v voipi kiinnostaa baari/bileet enemmän kuin noitapillit :)
Saavat ja eivät minulta enää kysyisikään. 16- ja 17-vuotiaat viettävät aaton ihan omissa porukoissaan.
Olen korostanut suojalasien merkitystä.
Kyllä. 17v. on aina osannut olla varovainen. Minäkin osasin lapsena. Nykyään on älyttömät rajoitukset.
Saa. Omalla pihalla, aikuisten valvonnassa. Pojat 17v ja 15v.
Itse mietin annanko 13-vuotiaan ampua valvotusti joitain pikku paukkuja, mm perhosia tai mitä niitä nyt nykyään onkaan.
Tätä ennen ei ole saanut ampua mitään.
Itsekin omassa lapsuudessa oli vaikka minkä näköistä rakettia ja paukkua ja tosi nuorena jo niitä läheteltiin.
Toki sitä miettii että mitä jos jotain tapahtuu..