Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon nakkasit ruokaa roskiin joulun jälkeen?

Vierailija
29.12.2017 |

Siivosin just jääkaapin ja biojätepussillinen meni tähteitä roskiin.

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootit heittävät ruokaa roskiin

Vierailija
62/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vähän, joka vuosi vähemmän ja vähemmän.

Menee varmaan loppukonvehtiarasia kyl bioon... 🤢

Miksi ihmeessä, niissä on säilyvyys yleensä kesään asti? Kai ne menee vaikka vieraille tarjottuna?

En ole tuo jolle vastasit, mutta itse heitin konvehtirasian neljä ananaskonvehtia roskiin, kun en viitsinyt niitä väkisinkään syödä. Vieraita minulla käy vähän, eivätkä nuo ananakset tahdo kyllä konvehtirasioista juuri kellekään kelvatakaan, mitä niitä säilömään.

Aika monella on noita inhokkeja noissa konvehtirasioissa, joita eivät voi muka syödä. Ja hämästyttävän usein ne ovat samoja, eli ananas ja marmeladi ja mitä näitä nyt on . Osa on kyllä omituisia nirsoilijoita :)

Minulle on ihan sama, syönkin yleensä ne mitkä ei muille kelpaa. Onhan ne erin makuisia, mutta ei ne kyllä pahoja ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä, niissä on säilyvyys yleensä kesään asti? Kai ne menee vaikka vieraille tarjottuna?

Joo ehkä avaamattomissa. Avattu rasia ei säily. Kyllä sen ummehtuneen maun maistaa vaikka kuinka teippais kiinni.

Ai konvehtit? Höpö höpö. Eihän ne misään hermeettissti tiiviissä pakettissa ole avaamattominakaan. Se ei kyllä juuri vaikuta niiden säilyvyyteen että onko se muovi raapastu päältä pois vai ei.

konvehti - konvehdit

Vierailija
64/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan vilpittömästi tajua ruuan haaskaamista. Minulta meni tänä jouluna hukkaan yksi mandariini, kun oli mennyt homeeseen.

Onnea, olet parempi ihminen kuin kukaan muu! Kerrotko vielä miten saat kymmenien hengen porukassa kaikki syömään lautasensa loppuun? :) nuoletko vauvojen iltapuurojämät itse lautaselta vai teetkö niistä pappilan hätävaraa kenties?

Sivistyneet ihmiset ei kahmi lautaselleen muuta kuin sen verran mitä syö. Mitä roskasakkia sinä kestitset?

Vierailija
65/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se noinkin, mutta sillä on enemmän merkitystä mitä tekee uudenvuoden ja joulun välissä, kuin mitä tekee joulun ja uudenvuoden välissä.

Harmitti ihan vitusti kun jouduin eilen heittämään vanhaksi meneen porsaanfileen roskiin, oli jäänyt jouluruokien taakse unohduksiin.

Vierailija
66/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti ei mitään heitetä pois. Nyt meni roskiin yksi patee, joka kertakaikkiaan oli niin hirveän makuista, ettei sitä suostunut kukaan syömään loppuun.

Vierailija
67/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon, ikävä kyllä. Varsinaiset ruoat meni, mutta torttuja ja kakkuja ym on vaan liikaa. Me saatiin niitä. Kukaan ei ottanu ja nyt ne on kuvia. Mietin kyllä et tykkäiskö jotkut elukat murusista...

Nekin voi pakastaa.

Käyttää juustokakun pohjaan, pappilan hätävaraan tai kakkutikkareihin.

Uskois nyt että en halua syöttää tälle perheelle mitään herkkuja enää vähään aikaan. Ei se mitään paranna, että olomuoto muuttuu vaan toiseksi. Ei kilokaupalla herkkuja.

Ne säilyy siel pakkasessa vaikka vappubrunssiin...

No eikä säily! :D Ainakaan hyvän makuisina. Jos on jo nuupahtaneita mut, niin pakastaminen ei pelasta.

Kyllä säilyy. Toki kannattaa esim panna neljään osaan ja pakastaa heti.

Ihan älytöntä taloudenpitoa sinulla.

:D minäpä roudaan sinulle kilokaupalla ruokaa josta et pidä, niin siitä vaan kokkailemaan kivoja juttuja sun vappubrunssille. Mulla itsellä on muutakin tekemistä kuin yrittää saada nahistuneet ruoat toiseen muotoon, joita kukaan ei niitäkään tule syömään.

Vierailija
68/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan vilpittömästi tajua ruuan haaskaamista. Minulta meni tänä jouluna hukkaan yksi mandariini, kun oli mennyt homeeseen.

Onnea, olet parempi ihminen kuin kukaan muu! Kerrotko vielä miten saat kymmenien hengen porukassa kaikki syömään lautasensa loppuun? :) nuoletko vauvojen iltapuurojämät itse lautaselta vai teetkö niistä pappilan hätävaraa kenties?

Sivistyneet ihmiset ei kahmi lautaselleen muuta kuin sen verran mitä syö. Mitä roskasakkia sinä kestitset?

Aika hankala vauvastakaan on tietää mitä jaksaa syödä. Isommillakin lapsilla silmät syö helposti enemmän mitä vatsaan mahtuu.

Vierailija
69/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolle vastasit, mutta itse heitin konvehtirasian neljä ananaskonvehtia roskiin, kun en viitsinyt niitä väkisinkään syödä. Vieraita minulla käy vähän, eivätkä nuo ananakset tahdo kyllä konvehtirasioista juuri kellekään kelvatakaan, mitä niitä säilömään.

Aika monella on noita inhokkeja noissa konvehtirasioissa, joita eivät voi muka syödä. Ja hämästyttävän usein ne ovat samoja, eli ananas ja marmeladi ja mitä näitä nyt on . Osa on kyllä omituisia nirsoilijoita :)

Minulle on ihan sama, syönkin yleensä ne mitkä ei muille kelpaa. Onhan ne erin makuisia, mutta ei ne kyllä pahoja ole.

Useimmilla ihmisillä on karkeissa/suklaassa joitakin muutamia tiettyjä makuja, joista he eivät pidä, vaikkeivat nirsoja olisikaan. Jotkut sitten vetävät jätemyllyn tavoin kaiken makean minkä vain käsiinsä saavat.

Vierailija
70/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon, ikävä kyllä. Varsinaiset ruoat meni, mutta torttuja ja kakkuja ym on vaan liikaa. Me saatiin niitä. Kukaan ei ottanu ja nyt ne on kuvia. Mietin kyllä et tykkäiskö jotkut elukat murusista...

Nekin voi pakastaa.

Käyttää juustokakun pohjaan, pappilan hätävaraan tai kakkutikkareihin.

Uskois nyt että en halua syöttää tälle perheelle mitään herkkuja enää vähään aikaan. Ei se mitään paranna, että olomuoto muuttuu vaan toiseksi. Ei kilokaupalla herkkuja.

Ne säilyy siel pakkasessa vaikka vappubrunssiin...

No eikä säily! :D Ainakaan hyvän makuisina. Jos on jo nuupahtaneita mut, niin pakastaminen ei pelasta.

Kyllä säilyy. Toki kannattaa esim panna neljään osaan ja pakastaa heti.

Ihan älytöntä taloudenpitoa sinulla.

:D minäpä roudaan sinulle kilokaupalla ruokaa josta et pidä, niin siitä vaan kokkailemaan kivoja juttuja sun vappubrunssille. Mulla itsellä on muutakin tekemistä kuin yrittää saada nahistuneet ruoat toiseen muotoon, joita kukaan ei niitäkään tule syömään.

Eli mitä tekemistä varsinaisesti? Tehdä töitä jotta voit ostaa aina vaan uudestaan ruokaa, jonka heität roskiin?

Vai kokkailla moukille ruokaa jonka nämä kahmii lautasilleen?

Vierailija
71/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei morjens... Tämäkin on nyt sitten minun vika :D Ihan normaaleja, sivistyneitä ihmisiä sivistyneine vauvoineen on kyseessä.

Vierailija
72/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hankala vauvastakaan on tietää mitä jaksaa syödä. Isommillakin lapsilla silmät syö helposti enemmän mitä vatsaan mahtuu.

Montako vauvaa teidän oöydässä oli? Miten isoja annoksia hänelle varataan? Itse en koskaan laittanut paljoa kerralla.

Ja isommat lapset kannattaa kasvattaa.

Vierailija
73/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain itara idiootti syö väkisin ruokia joista ei pidä, tai jotka ovat jo menneet huonoiksi.

Vierailija
74/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako vauvaa teidän oöydässä oli? Miten isoja annoksia hänelle varataan? Itse en koskaan laittanut paljoa kerralla.

Me johonkin muualle pätemään.

Vierailija
75/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen aikuinen hminen jättää ruokaa lautaselleen? Siis oikeasti? Eikö kukaan ole opettanut että otetaan sen verran kuin syödään ja mieluummin lisää kuin haaskataan. Lapsille tuskin kukaan normaaliälyllä varustettu laittaa isoa annosta jos ei ole varma paljonko syö. Ja ylipäänsä tässä ketjussa ei mielestäni ollut kyse mistään toisten jämistä joita jää lautasille vaan ihan ylimääräisestä ruuasta.

Vierailija
76/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin sitä mieltä, että on typerää heittää syömäkelpoista ruokaa roskiin, mutta vielä typerämmältä kyllä kuulostaa suhtautua asiaan niin fanaattisesti, että väkisin syö tai syöttää muille kaiken sellaisenkin mikä ei millään maistuisi, ettei vain muruakaan menisi roskiin. Muutamat kommentit täällä menevät jo ihan älyttömyyksiin, vaikka osa on toki järkeviä neuvoja.

Vierailija
77/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me johonkin muualle pätemään.

Miksi? Täähän on just tismalleen oikea ketju jakaa neuvoja hävikin estämiseksi.

Teillä oli siis yksi vauva.

Vierailija
78/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruokaa kannattaa ostaa aika paljon (iso kärryllinen) kerralla. Kaupassa ei tarvitse silloin rampata alvariinsa, ja aikaa säästyy paljon, sekä polttoainetta, jos asuu etäällä kaupoista. Jos joskus joku pilaantuu, niin ei se nyt ole mikään iso paha ole heittää menemään.

Nää pakastusvinkit on aika perseestä, koska ei se ruoka siellä pakkasessa parane. Pakkaseen kannattaa ostaa valmiita pakasteita, eikä pilata tuoreita ruokia paljastamalla. Tai sitten pakastaminen on hyvä jos sattuu hirvi kulkeen pihalla. Tietysti jämien pakastaminen on ok, jos tykkää syödä mikrossa lämmitettyä paskaa.

Kaikista nolointa on, jos joutuu aina aloittamaan ruoanlaiton siitä, että käy kaupassa, se on sitä nykypäivän avmamma-avuttomuutta.

Vierailija
79/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ruokaa kannattaa ostaa aika paljon (iso kärryllinen) kerralla. Kaupassa ei tarvitse silloin rampata alvariinsa, ja aikaa säästyy paljon, sekä polttoainetta, jos asuu etäällä kaupoista. Jos joskus joku pilaantuu, niin ei se nyt ole mikään iso paha ole heittää menemään.

Nää pakastusvinkit on aika perseestä, koska ei se ruoka siellä pakkasessa parane. Pakkaseen kannattaa ostaa valmiita pakasteita, eikä pilata tuoreita ruokia paljastamalla. Tai sitten pakastaminen on hyvä jos sattuu hirvi kulkeen pihalla. Tietysti jämien pakastaminen on ok, jos tykkää syödä mikrossa lämmitettyä paskaa.

Kaikista nolointa on, jos joutuu aina aloittamaan ruoanlaiton siitä, että käy kaupassa, se on sitä nykypäivän avmamma-avuttomuutta.

Voivoi. Esim laatikot voi ihan hyvin pakastaa. Ne on ihan hyviä kun ne sieltä sulattaa. Ja jos haluaa tuunata, voi tehdä esim kasvispihvejä. Porkkana- ja bataattilaatikosta saa tosi hyviä pihvejä. Toinen tapa on tehdä vain se sose ja pakastaa se, jolloin siitä saa vaikka soppaa, jos ei jouluna tarvitse laatikkoon.

Kinkun loput voi suikaloida ja käyttää esim kiusaukseen.

Vierailija
80/119 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosollia jäi n. 3 desiä, ei maistunut enää. Myös vihersalaattia jäi samanlainen määrä. Nekin meni kuitenkin hyötykäyttöön, annoin ne meidän kanoille. Kinkkua jäi muutama rasvainen viipale, koira sai ne. Meillä ei juurikaan biojätettä tule, sillä kanat syövät esim. Ylijääneet keitetyt riisit, pastat ja perunat sekä salaatit ja leivät ja jukurtit. Koira saa paistetut kalat ja lihat, jos nyt ylipäätään mitään jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän