Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sori mutta millainen ammattilainen kysyy asiakkaalta, osallistuuko tämä maksamaansa työhön?!

Vierailija
29.12.2017 |

... tuota noin. Ei, EN osallistu. Eikö se ole aivan päivänselvää??

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä.

Minä esimerkiksi maalarina oletan työtä sopiessani, että työhöni kuuluu vain tarvittavat suojaukset, maalaukset ja omien sotkujeni siivous.

Muutaman kerran olen joutunut aloittamaan työni kirjahyllyn purkamisella, sohvien ja muiden raskaiden huonekalujen siirtämisellä.

Kun olen näistä lisähommista laskuttanut tuntien mukaan, niin nenää on nyrpistelty.

Joskus on myös oletettu, että työhöni kuuluu täydellinen koko huushollin viikkosiivous ikkunanpesuineen ja mattojen tamppauksineen.

Ei kuulu, jos ei ole sovittu!

Ööö... mihin tämä liittyy? :D Päivänselvää ettei maalarin työhön kuulu esineiden siirtely ja siivoilu, paitsi omien sotkujen. Ap

Useinmiten ammattilaisen omienkaan sotkujen siivous ei kuulu hänelle, jos siitä ei ole sovittu.

No tällainen ammattilainen ei minun kotiini tulisi toista kertaa ja puskaradio toimisi varmasti.

Kyllä omien sotkujen siivous kuuluu maalarille tavallisessa kotiremonteissa.

Raksa on eri asia.

T. Maalari

'Omat sotkut' on monelle tilaajalle vähän monimerkityksellinen termi. Maalari olettaa, että omat sotkut on konkreettisesti siihen työhön liittyvien sotkujen siivoamista eli maalattavaan tilaa ei jää mitään sellaista esinettä7asiaa, jota siellä ei alunperinkään ollut. Harmillisen usein tilaaja olettaa, että maalari pyyhkii kaikki kulkureittien lattiat (vaikka mitään maalitahroja tai jalanjälkiä ei olisi) ja pesee ikkunat (koska niissä on pölyä) sekä tietenkin pesee tahrattomiksi kaikki asunnon altaat, koska on saattanut pestä kätensä kesken töiden ja silloinhan altaaseen on tullut remppalikaa (näkyy mikroskoopilla, ei muuten).

Vierailija
42/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä osallistun, koska silloin työ etenee nopeammin, eikä tarvitse joihinkin työvaiheisiin palkata kahta miestä. Eli säästän tuntilaskutuksessa tai säästän tuntilaskutuksessa tuplasti. 

Nimittäin jos työ sisältää työvaiheen, jossa tarvitaan kahta miestä, niin en mä voi maksaa kahdesta vain sitä hetkeä kun se työvaihe on. Joudun tietenkin maksamaan kahdesta koko päivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija<br />

Kuuluuko listojen poisto tai suojaus? Enpä pienien kolojen pakkelointi ja hiominen?<br />

[/quote kirjoitti:

Älkää herrantähden poistako listoja (jos niitä ei ole tarkoitus vaihtaa)!

Älkää myöskään kittailko, tasoitelko, spaklailko ja hioko mitään maalaria auttaaksenne!

Teippaukset ja suojaamisetkin teen mieluiten itse.

Tämä huomautus siksi, että ammattitaitoa nämäkin hommat vaativat.

Tuollaiset esivalmistelut ovat useimmiten vain karhunpalvelus maalarille.

Vierailija
44/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, kun jotkut osallistuu. En minä ainakaan jättänyt raksaukkoja huseeraamaan omiaan vaan olin siellä itsekin vähintään siivoamassa pihaa.

Mitäs olet tyhmä. Jos asiakas maksaa palvelusta, niin ei sitä työtä todellakaan tehdä itse. Jos maksan vaikka maalauksesta, niin kyllä se ammattilainen hoitaa homman ja minä hoidan laskun. Päivänselvä juttu. Tietenkin jos se alentaa hintaa, niin voi harkita. -ap

Saamarin aasi, no eikös sinulta sitten pidä kysyä, jos voit harkita.

Mene nyt hemmettiin kyselemään typeriä, höperö!

Vierailija
45/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin autokorjaamoissa on vain miinusta jos asiakas osallistuu työhön.Autosähköliikkeessä oli tästä hauska tuntiveloitustaulukko.

Mä oon rekkakorjaamolla enkä pistä ollenkaan pahakseni jos asiakas tulee auttamaan. Samalla asiakas itsekin huomaa että miksi jossain hommassa kestää kauan ja miksi joku asia on helpommin sanottu kuin tehty, jne. kun on ollut itse mukana tekemässä. Osan kanssa on yhteistyö käynyt joskus niin saumattomasti, että jos saisin päättää niin olisin tehnyt heti työtarjouksen.

Huomattavasti ärsyttävämpi asiakas on sellainen joka jää vahtaamaan ja niskaan hengittelemään. Tulisivat auttamaan tai menisivät vaikka kahvioon siitä maleksimasta.

Vierailija
46/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin autokorjaamoissa on vain miinusta jos asiakas osallistuu työhön.Autosähköliikkeessä oli tästä hauska tuntiveloitustaulukko.

Korjaamohinnasto

- työtuntiveloitus 65 €/h

- jos asiakas on läsnä 69 €/h

- jos asiakas neuvoo 79 €/h

- jos asiakas auttaa 89 €/h

- jos asiakas johtaa 99 €/h

- asiakkaan kaverit á 20 €

- "viitsitkö vähän vilkaista" 150 €

Vierailija
47/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sähkömies ilmoitti, että tarvitsee avukseen yhden selväpäisen miehen. Jos tuo itse apumiehen tullessaan, niin tuntiveloitus nousee 30€.

Vierailija
48/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi kinnostaa, te ketkä kutsutte maalarin kotiinne, minkälaisesta maalaustyöstä on yleensä kyse? Olen aina ajatellut että maalaaminen on niin simppeli homma että kaikki tekee sen itse jos vain fyysisesti pystyy. Itse olen maalannut kotona ulkoseiniä, aitoja, sisäseiniä, tiiliseiniä jne. Ja lopputulos on hyvä, ei ehkä maalarin silmissä täydellinen mutta tarpeeksi hyvä. Näin säästää rahaa sitten oikeisiin remontteihin joita amatöörin ei itse kannata edes yrittää tehdä.

Vierailija
49/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi kinnostaa, te ketkä kutsutte maalarin kotiinne, minkälaisesta maalaustyöstä on yleensä kyse? Olen aina ajatellut että maalaaminen on niin simppeli homma että kaikki tekee sen itse jos vain fyysisesti pystyy. Itse olen maalannut kotona ulkoseiniä, aitoja, sisäseiniä, tiiliseiniä jne. Ja lopputulos on hyvä, ei ehkä maalarin silmissä täydellinen mutta tarpeeksi hyvä. Näin säästää rahaa sitten oikeisiin remontteihin joita amatöörin ei itse kannata edes yrittää tehdä.

Ei se, että näyttää suht siistiltä sun silmään ole aina hyvän työn tae.

Oletko varma, että olet esim. valinnut oikeat materiaalit eri kohteisiin?

Jos olet vaikka maalannut tiiliseinän liian tiiviillä ja kalvoamuodostavalla maalilla, niin se saattaa vaurioitua ihan perusteellisesti.

Voit sisätiloissa aiheuttaa vaikka homeongelman väärillä materiaaleilla.

Maalin valinta vaikuttaa myös tuleviin remontteihisi. Se voi olla helppoa tai tosi vaikeaa!

Eikä aina tarvita edes maalarin silmää huomaamaan sitä huonoa työnjälkeä, joka on sulle "tarpeeksi hyvä".

Vierailija
50/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vaikka maalannut tiiliseinän liian tiiviillä ja kalvoamuodostavalla maalilla, niin se saattaa vaurioitua ihan perusteellisesti.

Maalin valinta vaikuttaa myös tuleviin remontteihisi. Se voi olla helppoa tai tosi vaikeaa!

Eikä aina tarvita edes maalarin silmää huomaamaan sitä huonoa työnjälkeä, joka on sulle "tarpeeksi hyvä".

Oh hoh! Kaikkihan nyt maalata osaa😂😂😂

Vierailija
51/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn tietysti apua rautakaupasta josta maalin ostan. Ja paljon olen oppinut juuri itse tekemällä.

Halusinkin tietää millaisia maalauksia porukka sitten teettää ammattilaisella. Jotain koristekuviomaalauksia seinälle? Jos joku säästää ottamalla vain yhden työvaiheen ja tekee kaiken muun itse, ei varmaan ole rahaa liikoja tuhlattavaksi. Eikö sekin maalarille menevä palkkio kannata säästää vaikka sitten niitä mahdollisia kosteusvauriokorjauksia varten? (Joihin ei aina voi varautua.)

Kutsuuko samat ihmiset myös ammattilaisen poraamaan hyllyt seinälle että jälki varmasti on täydellistä?

Vierailija
52/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjanpitäjä. Välillä asiakas unohtaa, että hänen osuutensa on vastata mahdollisiin kysymyksiin ja antaa tietoa. Jotkut kuvittelevat sen riittävän, että toimittaa tiliotteet ja kuitit.

Vierailija
53/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapetoija sanoisi, jos mennessään tapetoimaan huomaisi, että alkuperäinen rakentaja on tapetoinut suoraan kipsilevyn päälle ilman allemaalausta. Oli äskettäin amatöörinä mielenkiintoinen homma.

Vierailija
54/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni talon rakennuttaja haluaa olla itse työmaalla apumies ja autokuski yms tulee aika paljon halvemmaksi käydä ite hakemassa lautoja ja pistorasioita bauhaussista kuin maksaa raksaukolle täys veloitushinta kaupassa käynnistä ja auton ajamisesta...