Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sori mutta millainen ammattilainen kysyy asiakkaalta, osallistuuko tämä maksamaansa työhön?!

Vierailija
29.12.2017 |

... tuota noin. Ei, EN osallistu. Eikö se ole aivan päivänselvää??

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä.

Minä esimerkiksi maalarina oletan työtä sopiessani, että työhöni kuuluu vain tarvittavat suojaukset, maalaukset ja omien sotkujeni siivous.

Muutaman kerran olen joutunut aloittamaan työni kirjahyllyn purkamisella, sohvien ja muiden raskaiden huonekalujen siirtämisellä.

Kun olen näistä lisähommista laskuttanut tuntien mukaan, niin nenää on nyrpistelty.

Joskus on myös oletettu, että työhöni kuuluu täydellinen koko huushollin viikkosiivous ikkunanpesuineen ja mattojen tamppauksineen.

Ei kuulu, jos ei ole sovittu!

Ööö... mihin tämä liittyy? :D Päivänselvää ettei maalarin työhön kuulu esineiden siirtely ja siivoilu, paitsi omien sotkujen. Ap

Nyt näyttää siltä että SINÄ olet sittenkin osallistumassa työhön.

Vierailija
22/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi muuttopalvelua tilattaessa on varsin oleellista tietää osallistuuko muuttaja pakkaamiseen, kantamiseen yms. vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä.

Minä esimerkiksi maalarina oletan työtä sopiessani, että työhöni kuuluu vain tarvittavat suojaukset, maalaukset ja omien sotkujeni siivous.

Muutaman kerran olen joutunut aloittamaan työni kirjahyllyn purkamisella, sohvien ja muiden raskaiden huonekalujen siirtämisellä.

Kun olen näistä lisähommista laskuttanut tuntien mukaan, niin nenää on nyrpistelty.

Joskus on myös oletettu, että työhöni kuuluu täydellinen koko huushollin viikkosiivous ikkunanpesuineen ja mattojen tamppauksineen.

Ööö... mihin tämä liittyy? :D Päivänselvää ettei maalarin työhön kuulu esineiden siirtely ja siivoilu, paitsi omien sotkujen. Ap

Liittyy. Hämmästyttävän usein vieläpä.

Vierailija
24/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä.

Nyt näyttää siltä että SINÄ olet sittenkin osallistumassa työhön.

EI TULE MITÄÄN VITUN MAALARIA SE OLI ESIMERKKI.

Vierailija
25/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Jos maksan siitä, että ammattilainen vaikka maalaa seinät, niin minkä helvetin takia menisin itse huitomaan sinne ja maksaisin itse tekemästäni työstä toiselle? :'D Miksi se ammattilainen täytyy palkata, jos itse kuitenkin tekee :DD ap

No varmaan se maalari haluaa tietää, palkkaatko hänet todellakin vain maalaamaan vai oletatko hänen esim. siirtävän huonekalut, irrottavan ja kiinnittävän listat ja valokatkaisimien/pistorasioiden kuoret, tekevän tarvittavat teippaukset ja muut suojaukset ja kenties siirtävän vielä huonekalut paikoilleen. Vai teetkö jotain noista/kaikki nuo itse. Vaikuttaa aika paljon tarjoukseen/hintaan ja siihen, kuinka paljon aikaa tuohon menee eli miten voi ottaa muita työtehtäviä ennen/jälkeen/samaan aikaan. Eli ei se ihan huvikseen kysele. AIka moni ammattilaisen palkkaava vain tuntuu olevan yhtä pihalla kuin sinä siitä, mitä kaikkea pitää ottaa huomioon. Ei se ammattilainen voi sinun aivoituksiasi kysymättä arvatakaan.

Kyseessä ei ole maalaus. Se oli esimerkki. Ap

No kerropa sitten, msitä on kyse, niin voimme kertoa sinulle mitkä kaksikymmentä asiaa olet kyseisessä työtehtävässä tietämättömyyttäsi jättänyt huomioimatta ja minkä itse tekemisistä ammattilainen yritti sinulta tiedustella. On kyse sitten siivouksesta, maalauksesta, tapetoinnista, kaappien asennuksesta tai pihatöistä tai mistä tahansa muusta, kaikissa on työvaiheita, jotka joku asiakkaista hoitaa itse ja toinen olettaa ammattilaisen hoitavan. Kysymättä ei kuitenkaan kukaan voi tietää, miten sinä asian olet ajatellut hoitaa/hoidattaa.

Vierailija
26/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen maalarin työhön EI KUULU HUONEKALUJEN SIIRTELYT. ELI TS. SE EI OLE MAALARIN TYÖTÄ. MAALARIN TYÖTÄ ON MAALATA. ASIAKAS HOITAA REMONTTIKOHTEEN SIIHEN KUNTOON, ETTÄ SIELLÄ VOI TOTEUTTAA TYÖN. TÄLLÄ EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ TYÖN KANSSA. SE ON ESIVALMISTELU.

Vierailija
27/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä.

Useinmiten ammattilaisen omienkaan sotkujen siivous ei kuulu hänelle, jos siitä ei ole sovittu.

Vierailija
28/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESIVALMISTELUA ON MYÖS ESIM. SE KUN MENET KAMPAAJALLE PESTYISSÄ HIUKSISSA JA SANOT "EI KIITOS" PESULLE. TÄMÄKÄÄN EI TARKOITA, ETTÄ OSALLISTUT KAMPAAJAN TYÖHÖN. OLET VAIN PESSYT HIUKSESI, JA KAMPAAMOSSA MENEE VÄHÄN VÄHEMMÄN AIKAA JA RAHAA.

Vierailija
29/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sen maalarin työhön EI KUULU HUONEKALUJEN SIIRTELYT. ELI TS. SE EI OLE MAALARIN TYÖTÄ. MAALARIN TYÖTÄ ON MAALATA. ASIAKAS HOITAA REMONTTIKOHTEEN SIIHEN KUNTOON, ETTÄ SIELLÄ VOI TOTEUTTAA TYÖN. TÄLLÄ EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ TYÖN KANSSA. SE ON ESIVALMISTELU.

Kuuluuko listojen poisto tai suojaus? Enpä pienien kolojen pakkelointi ja hiominen?

Miksi kirjoitat keppikirjiamilla? Etkö ole opetellut vielä pieniä kirjaimia?

Vierailija
30/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä.

Useinmiten ammattilaisen omienkaan sotkujen siivous ei kuulu hänelle, jos siitä ei ole sovittu.

No tällainen ammattilainen ei minun kotiini tulisi toista kertaa ja puskaradio toimisi varmasti.

Vierailija
31/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä.

Miksi maalari ei kysy työtä tilatessa, että onko tilaaja tietoinen, että maalaaminen tarkoittaa sitten vain maalaamista, eikä suojauksia ym.? Maalaisjärjen pitäisi kertoa tilaajalle, että siirtää huonekalut, mutta miten voi tietää, että suojaukset eivät kuulu samaan maalauspakettiin?

Vierailija
32/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko listojen poisto tai suojaus? Enpä pienien kolojen pakkelointi ja hiominen?

Miksi kirjoitat keppikirjiamilla? Etkö ole opetellut vielä pieniä kirjaimia?

Sitä nolottaa, kun tajuaa olleensa väärässä. Mutta sen sijaan, että toimisi kuten normaali ihminen ja toteaisi, että enpäs tajunnutkaan ottaa noita mainitsemianne seikkoja huomioon, nyt kun kerroitte, niin tajuan, miksi kysyi, niin tämä raukka yrittää HUUTAMALLA ja inttämällä selittää mustaa valkoiseksi. Koska ei nyt vaan ikinä voi mielestään olla väärässä, kun tajuaa KAIKEN paremmin kuin ne ÄÄLIÖT AMMATTILAISET - meistä vastanneista nyt puhumattakaan. Ihan vähän luonnehäiriöinen tyyppi siis vaan kyseessä.

Vierailija
33/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi muuttopalvelua tilattaessa on varsin oleellista tietää osallistuuko muuttaja pakkaamiseen, kantamiseen yms. vai ei.

Aika paljon on sellaisia töitä joissa tilaajan työpanoksen voi suoraan vähentää hinnasta, jos hän osallistuu työhön. On paljon töitä jotka on hankala tehdä yksin. Voi riittää että tilaaja välillä pitelee vähän jotain paikoillaan apuna tms. mutta jos tilaaja ei ole tekemässä tätä muutamaa muutaman minuutin hommaa, niin ammattimies tarvii avuksi apumiehen, joka saattaa nostaa laskua jopa kolmanneksella.

Eli sellainen ammattilainen on huomaavainen joka kysyy asiaa tilaajalta. Muuten voisi olla apumies mukana turhana kustannuksena tai päinvastaisessa tapauksessa homma jääkin tekemättä, kun tilaaja ei olekkaan paikalla auttamassa.

Vierailija
34/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä.

Miksi maalari ei kysy työtä tilatessa, että onko tilaaja tietoinen, että maalaaminen tarkoittaa sitten vain maalaamista, eikä suojauksia ym.? Maalaisjärjen pitäisi kertoa tilaajalle, että siirtää huonekalut, mutta miten voi tietää, että suojaukset eivät kuulu samaan maalauspakettiin?

Aikoinaan kun kyselin tarjouksia talon ulkovuoren rappaukseen, niin aika kirjavaa oli tarjousten sisältö. Osa tarjosi pelkän rappauksen ja tilaajan olisi pitänyt hoitaa suojaus, telineet ja apumies. Toiset taas halusivat ehdottomasti hoitaa kaikki itse ja suorastaan kieltäytyivät kiipeämästä asiakkaan kasaamille telineille tai rappaamaan asiakkaan suojaamia kohteita.

Kysyminen on aina positiivinen asia. Väärinkäsityksiä tulee helposti varsinkin kun ammattilaisella ja kokemattomalla kertatilaajalla voi olla täysin eri käsitys siitä että miten hommat hoidetaan. Rakennusala myös perustuu aika pitkälti asiakkaan kusettamiseen, jos rakennusammattilainen huomaa että asiakas ei ole kartalla touhusta, niin yllättävä lisälasku on itsestään selvä asia.

Vierailija
35/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä.

No tällainen ammattilainen ei minun kotiini tulisi toista kertaa ja puskaradio toimisi varmasti.

Aika harva tarvitisi muutenkaan montaa kertaa saman rakennusalan ammattilaisen palveluita. Siksipä rakennusalalla surutta kusetetaan asiakkaita, koska asiakastyytyväisyyteen ei tarvi panostaa yksityishenkilöiden remonttipalveluissa. Kun huomaat että sama huijari on ilmestynyt tekemään remonttia naapuriin, niin et varmasti hiisku mitään, vaan olet vain tyytyväinen kun tiedät että naapurikin tulee kusetetuksi.

Vierailija
36/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnasto

NORMAALI TUNTIHINTA                 49€

ASIAKAS SEURAA TYÖTÄ             99€

ASIAKAS NEUVOO TYÖTÄ    149€

ASIAKAS OSALLISTUU TYÖHÖN    199€

"pikkuhomma, vilkasetko, ihan pihalla voi tehdä" 380€

Vierailija
37/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä.

Kyllä minä maalarina etukäteen kerron, että haluan mestan tyhjäksi ennen tuloani. Kerron myös, että haluan itse tehdä suojaukseni, jotta ne olisivat järkevästi ja hyvin tehdyt.

Tämä vaan ei tunnu olevan aivan selvää aina, tai sitten on tilaajalta vain unohtunut hopeakaappi olohuoneen nurkkaan ja jääkaappipakastin keittiön maalattavan seinän eteen.

Joskus myös "tyhjä tila" tuntuu merkitsevän toisille n. 0,3 metrin tilaa, joka jää seinien ja keskemmälle siirrettyjen kalusteiden väliin.

Vierailija
38/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei ap voinut kertoa oikeaa tilannetta vaan meni jonkin esimerkin taakse ja rupesi sitten huutamaan. Luoja varjelkoon tuollaiselta "asiakkaalta".

Vierailija
39/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työstä.

Kyllä omien sotkujen siivous kuuluu maalarille tavallisessa kotiremonteissa.

Raksa on eri asia.

T. Maalari

Vierailija
40/54 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulin huonekalukaupasta ja neuvoteltiin kuljetuksen hinnasta, sain ilmaisen toimituksen, kun lupasin olla kaverina kantamassa. Jos liikkeen olisi pitänyt lähettää kaksi miestä, niin on ihan luonnollista, että hintaa olisi tullut. 

Urakkaan todellakin kannattaa sopia, haluaako ja pystyykö itse ne esityöt tekemään. Ei meillä ole mitään ongelmia ollut ammattilaisen kanssa, on jopa joskus vähennetty tunteja, kun työt sujuivat hyvien esivalmistelujen takia nopeasti.

Kylpyhuoneremontissakin olisi saanut itse poistaa omilla työkaluillaan kaakelit ja kantaa ammeet ja muut ulos. Rahaa olisi säästynyt noin 100 euroa. Mutta ei kiitos, homma kävi niin nopeasti työhön tottuneilta.