Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

P*ska olo, mistä apua?

Vierailija
29.12.2017 |

Olen 23v nainen ja viime päivinä olen alkanut kärsiä itsetuhoisista ajatuksista yms jotka pohjautuvat yksinäisyyteeni. Asun nyt ulkomailla. Täällä minulla ei ole kavereita ja vain poikaystävä. Muutettiin tänne Suomesta muutama kuukausi sitten.

En tiedä onko tämä jotain alun jälkeistä kulttuurishokkia vai mitä mutta en enää kestä tätä yksinäisyyttä. Kavereita mulla ei ollut juuri edes Suomessa ja tänne muutettua se vähäinenkin yhteys on jäänyt, vaikka itse yritän jatkuvasti kysellä kuulumisia whatsappissa jne.

Sori sekavasta viestistä, oon nyt jonkinlaisen tunnekuohun vallassa. Tämä on mulle ihan uutta sillä aina tähän asti olen pitänyt itseäni tosi rauhallisena tyyppinä. Nyt yhtäkkiä tuntuu että voisin pistää kaiken palasiksi. :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasin chat?

2/4 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

Itsetuhoiset ajatukset ovat aina merkki siitä, että jokin sietokyvyssä on ylittynyt. Se kannattaa ottaa tosissaan. Kannustan sinua menemään lääkärille, vaikka oletkin ulkomailla, toivottavasti kieli- tai kulttuurimuuri ei estä kertomasta tuntemuksiasi.  Lääkäri voi miettiä kanssasi jaksamistasi tukevia vaihtoehtoja.

Ulkomaille muutto on aina stressitekijä, vaikka se olisi toivottukin. Kaikki muuttuu, ihmiset, tavat ja systeemit ovat vieraita. Yksinäisyys ja orpous ovat usein läsnä, kunnes saa uudet sosiaaliset kuviot kuntoon. Onko sinulle tarjolla vertaistukea, siis muita muuttaneita, joilla kenties on samoja ajatuksia?

Toivon sinulle, että saat tukea ja elämänhalusi ennalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi piti muuttaa ulkomaille?

Vierailija
4/4 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsuli ve, elämi on totaalisesti pilattu...😭