Miksi lihansyöjä on moraalisesti niin ylemmyydentuntoinen?
Vaikea nähdä yhtään syytä siihen ylimieliseen sössötykseen, mitä tunkee joka paikasta. Räyhääjät eivät tunne eivätkä ajattele vaan pelkästään hyökkäävät. Ilmeisesti öykkäröinti on tuottanut joskus pientä hedelmää elämän muilla osa-alueilla ja luulevat, että sama tyyli pätee oikeasti tärkeissä asioissakin.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Lihansyöjänä tuli nyt komppailtua kaikkea ap:ta vastavaa ja pilkkaavaa, kun meni loukkaamaan minun tunteitani. Olen kyllä aina ollut sitä mieltä että kasvissyönti on ihan hyvä asia, egolokista ja eettistä ja kaikkien tulisi pyrkiä siihen suuntaan ainakin vähentämällä lihansyöntiä.
Mutta minään aatteena en moista ruokavaliota kannata, juuri tämän aloituksessa esiintulevan vuoksi, en pidä tuollaisesta vastakkainasettelusta ja me, te -hengestä.
Et pidä vastakkainasettelusta ja silti ylläpidät sitä. Erikoista. Kävisitkö vielä sanomassa ketjun porkkana pillussa -kirjoittajille, että soo, soo vastakkainasettelijat, en pidä teidän aatteesta?
Huvittava ketju.
Alkuun ympäripyöreä yleistys ja sen jälkeen alkaa kommentointi henkilötasolla asian vierestä.
Olenkohan minä minä moraalisesti ylemmyydentuntoinen, koska syön lihaa vai onko nyt ongelmana se, että minun mielestäni lihansyönti ei ole väärin...
Vierailija kirjoitti:
Huvittava ketju.
Alkuun ympäripyöreä yleistys ja sen jälkeen alkaa kommentointi henkilötasolla asian vierestä.
Olenkohan minä minä moraalisesti ylemmyydentuntoinen, koska syön lihaa vai onko nyt ongelmana se, että minun mielestäni lihansyönti ei ole väärin...
Kannattaa tosiaan miettiä, vaikka pidempäänkin, jos ei heti aukene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittava ketju.
Onko sinulla parempaa näkemystä asiasta?
Minä en ota kantaa onko näin koska en tunne yhtään lihansyöjää. Kaikki ovat olleet joko kasvis- tai sekasyöjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittava ketju.
Onko sinulla parempaa näkemystä asiasta?
Oliko tämä kysymys mietintäsi lopputulos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittava ketju.
Yllä olevan kirjoitti selvästikin lihansyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama mitä muut syö. Enemmän olen kuullut kasvissyöjiltä puuttumista toisten ruokavalioon kuin lihansyöjiltä.
Miksi se on ihan sama? Onko kaikki muukin ihan sama?
En ole henkilö jolle vastasit, mutta omasta puolestani...
...muiden syömiset ovat minulle aivan sama, koska EN ole niin ylemmyydentuntoinen, että kuvittelisin, että minä saan sanoa, miten muiden pitää syödä.
Ketjun ensimmäinen libertaari tuli tuputtamaan aatettaan.
Eli ei ole hyvä ylemmyydentuntoisena vaatia toisia elämään omalla tavallaan, mutta ei sekään kelpaa, että antaa muiden tehdä omat päätöksensä? Ei saa arvostella vegaaneja, mutta kun ei arvostele, niin sekään ei vegaaneille kelpaa. Kyllä tämä on vaikeaa. Pitäkää tunkkinne.
Vierailija kirjoitti:
Huvittava ketju.
Aloitushan koski lihansyöjiä.
Mistä ihmeestä aloittaja nyt puhuu?
Sori, mutten saanut selvyyttä. Jäikö jotain pois?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä aloittaja nyt puhuu?
Sori, mutten saanut selvyyttä. Jäikö jotain pois?
Samaa mietin ja sain vastaukseksi, että mieti lisää.
Häh? Mikä saa teidät ituhipit öykkäröimään tuolla tavalla. Minua ei kiinnosta pätkääkään mitä kukin syö, kunhan pitää mölyt mahassaan. Elä ja anna toistenkin elää.
Miksi sinulla on kova tarve alkaa aggressiivisesti arvostelemaan muita ja hyökätä avoimesti päälle. Jos ruokavaliosi tekee sinut noin kiukkuiseksi, niin suosittelen tarkistamaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Mikä saa teidät ituhipit öykkäröimään tuolla tavalla. Minua ei kiinnosta pätkääkään mitä kukin syö, kunhan pitää mölyt mahassaan. Elä ja anna toistenkin elää.
Miksi sinulla on kova tarve alkaa aggressiivisesti arvostelemaan muita ja hyökätä avoimesti päälle. Jos ruokavaliosi tekee sinut noin kiukkuiseksi, niin suosittelen tarkistamaan sitä.
Käytkö vielä kertomassa sen porkkana pillussa -tason kirjoittajille? Et taida uskaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama mitä muut syö. Enemmän olen kuullut kasvissyöjiltä puuttumista toisten ruokavalioon kuin lihansyöjiltä.
Miksi se on ihan sama? Onko kaikki muukin ihan sama?
En ole henkilö jolle vastasit, mutta omasta puolestani...
...muiden syömiset ovat minulle aivan sama, koska EN ole niin ylemmyydentuntoinen, että kuvittelisin, että minä saan sanoa, miten muiden pitää syödä.
Ketjun ensimmäinen libertaari tuli tuputtamaan aatettaan.
Eli ei ole hyvä ylemmyydentuntoisena vaatia toisia elämään omalla tavallaan, mutta ei sekään kelpaa, että antaa muiden tehdä omat päätöksensä? Ei saa arvostella vegaaneja, mutta kun ei arvostele, niin sekään ei vegaaneille kelpaa. Kyllä tämä on vaikeaa. Pitäkää tunkkinne.
Yhyy.
Toinenkin lihansyöjä ilmaantui :)