Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä aktiivimallin vaatimuksissa muka on niin vaikeaa? Ja pitääkö työttömien aina vastustaa kaikkea?

Vierailija
28.12.2017 |

Itse en ole tahtomattani työttömänä joutunut onneksi olemaan, joten en varmaan sitä ahdistusta täysin ymmärrä, mutta muutamaa juttua pitää oikeasti nyt jo ihmetellä tämän aktiivimallin tiimoilta. Ei voi olla niin ylitsepääsemättömiä vaatimuksia nuo aktiivimallin vaatomukset.

1) Ensinnäkin keikkatyö/vuokratyö. Siivoamaan ja tiskaamaan pääsee hyvin todennäköisesti, jos ei asu ihan parin tuhannen asukkaan pitäjässä. Vuokrafirmoja on monia ja esim. juuri tiskareista ja ravintola-apulaisista on pulaa. Eikä tarvitse edes koulutusta. Ja onhan niitä muitakin aloja. Vuokratöitä kyllä riittää, ja niillekin, joilla ei kokemusta ole. Kunhan ei nirsoile. Asennekysymys sanoisin.

2) Osallistuminen työllistymistä edistävään toimintaan. Se vaatimus ei ole oikeasti kovin paljon, joten mikä ongelma (muu kuin asenneongelma)? Käyt yhden päivän istumassa jossain ja piirrät vaikka kukkasia sen ajan jos ei kiinnosta. Ei ole oikeasti paljoa vaadittu. Ja anteeksi nyt tämä vanha ja kulunut, mutta paikkansa pitävä ilmaisu eli kyllä työttömällä aikaakin riittää. Eli ei pitäis senkään olla esteenä.

Ugh, olen puhunut.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko se vaan vastustamista vastustamisen takia?

Ap

Vierailija
2/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin varmaan tuhansia kertoja tällä palstalla sanottu, että ongelma EI ole se, että jotain pitää tehdä, VAAN se, että ei ole paikkaa, missä niitä asioita voi tehdä!! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tällä hetkellä työtä vailla, mutta joku vuosi sitten kun siivoojan paikkoja katselin, aika moneen vaadittiin tutkinto ja/tai oma auto. Ei löytynyt minulta kumpaakaan.

Vierailija
4/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä malli tuo on,työttömät on nyt munanneet itsensä perusteellisesti.

Vierailija
5/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tällä hetkellä työtä vailla, mutta joku vuosi sitten kun siivoojan paikkoja katselin, aika moneen vaadittiin tutkinto ja/tai oma auto. Ei löytynyt minulta kumpaakaan.

Tuo tutkintovaatimus on höpöhöpöä niissä hommissa. Itse oken siivonnut ilman mitään kokemusta just vuokratyönä. Ja harvempi paikoista on niitä joihin auton tarvii.

Vierailija
6/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain nuorempana useaan kertaan siivousalan ja ravintola-alan töitä 70 000 asukkaan kaupungissa. En saanut. 

Vierailija
7/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallia voi vastustaa ne 200 000 mutta sitä kannattaa ainakin 2 000 000.

Vierailija
8/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin varmaan tuhansia kertoja tällä palstalla sanottu, että ongelma EI ole se, että jotain pitää tehdä, VAAN se, että ei ole paikkaa, missä niitä asioita voi tehdä!! 

No, juurihan minä kerroin miten asiaa voi auttaa. Ei muuta kuin huomenna soitto johonkin rekryfirmaan. Ja peräänkuulutan omaa kiinnostusta ja aktiivisuutta, ei ne työt taivaasta tipu. Vuokrafirmaan haettaessa on hyvä osoittaa että on todella kiinnostunut töistä ja valmis kaikenlaiseen työhön. Sillä pääsee jo pitkälle.

Ap

Vierailija
9/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä samoja asioita pitää kokoajan kysellä uusissa keskusteluissa?

Vierailija
10/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te vaan tajuu. TÖIHIN EI PÄÄSE KOSKA TÖITÄ EI OLE. JA JOS ON TÖITÄ NIIN PITÄÄ OLLA ALAN KOULUTUS JA PAPERIT SIITÄ JA LISÄKSI MIELELLÄÄN 10 VUODEN KOKEMUS!

Menikö kaaliin? Tuskin.

Vierailija
11/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Töitä ei löydy kovallakaan etsimisellä. Ei edes kahta tuntia kuukaudessa. Kaikki Suomen työttömät eivät voi muuttaa Helsinkiin tekemään satunnaista siivouskeikkaa.

2) Kouluksia ei riitä kaikille halukkaille. Niistä jää ulkopuolelle paljon porukkaa vaikka hakevat kaikkiin mahdollisiin koulutuksiin.

Oliko riittävän yksinkertainen vastaus? Ymmärsikö ap ja hengenheimolaisensakin vastauksen, vai pitääkö yrittää vääntää sitä vielä yksinkertaisempaan muotoon?

Vierailija
12/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimallia voi vastustaa ne 200 000 mutta sitä kannattaa ainakin 2 000 000.

Kannattaako myös sitten, kun puuttuvat vuokrarahat otetaan erinäisin yhteiskuntarauhaa järkyttävin keinoin. 

Vierailija
13/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hain nuorempana useaan kertaan siivousalan ja ravintola-alan töitä 70 000 asukkaan kaupungissa. En saanut. 

Niihin paikkoihin pitää soitella perään ja tuoda vahvasti esille se, että todella haluaa ko.työn. Itse olen saanut näin aina töitä jopa 4000 asukkaan kunnasta:) työlästä se on kyllä.

Ap

Vierailija
14/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh, olen puhunut.[/quote kirjoitti:

Provon makuinen lausahdus lisänä jo tuhat kertaa jankattuun aiheeseen.

Vierailija
15/39 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekevälle aina töitä löytyy.

Vierailija
16/39 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tekevälle aina töitä löytyy.

Tuon vaaditun verran löytyy aivan varmasti. Esim. sairaaloiden omiin rekrytointipalveluihin kannattaa ilmoittautua, sieltä jotain sijaisen hanttihommaa löytyy kyllä kouluttamattomallekin. Tai ruuhka-apulaiseksi tiskaamaan jonnekin. 

Vierailija
17/39 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä. Olen määräaikaisessa työssä, itse hommaamassani, työkkäristä mitään töitä edes koskaan saanut. No työkkäristä soittavat kesken työpäivääni. Utelevat koska jään työttömäksi ja että voinko ilmoittaa sitten heti kun näin käy.

En tajunnut kysyä että miten teillä riittää resurssit soitella työssä oleville ihmisille heidän työ tilanteestaan ?!?!? Että eikö kannattaisi ensin soitella työttömille, sitä vartenhan ko. pulju olemassa. Kokemuksia vastaavasta?

Vierailija
18/39 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te vaan tajuu. TÖIHIN EI PÄÄSE KOSKA TÖITÄ EI OLE. JA JOS ON TÖITÄ NIIN PITÄÄ OLLA ALAN KOULUTUS JA PAPERIT SIITÄ JA LISÄKSI MIELELLÄÄN 10 VUODEN KOKEMUS!

Aamen!

Vierailija
19/39 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pienellä paikkakunnalla on 30 avointa työpaikkaa ja 300 työtöntä. Ei se mitä vaaditaan vaan että eri paikkakunnilla asuvat suomalaiset asetetaan eriarvoiseen asemaan

Vierailija
20/39 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autettavia vanhuksia rintamamiestaloissaan ja isoilla tonteillaan on vaikka miten paljon. Äkkiä saa vaaditut 18 tuntia 3 kk:ssa kasaan ja enemmänkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan