Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttuuko hiuslaatu yhtäkkiä, kun ikää tulee lähemmäs 50?

Vierailija
28.12.2017 |

Mulla ollut todella paksut ja karkeat hiukset. Nyt on tullut elämässä kaksi pahinta kriisiä mitä ikinä voi ja hiukset muuttuneet todella ohuiksi. Yksittäiset hiukset ovat ohuita ja napsahtelevat poikki harjatessa ja hiusten määrä vähentynyt. Lisäksi harmaita tulee.. Kaikki tämä tapahtunut 2 vuoden sisällä.
Olenko sairas, vai onko tämä normaalia? Pitääkö pitkät hiukset nyt leikata kananperseeksi, koska katkeilevat noin? :((

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pahaa kriisiä ja ikää 50?

Jos ei tuo näkyisi tukassa, niin se olisi kumma.

Monet tosin harmaantuu 15 vuotta aiemmin, sillä olen koettanut lohduttaa itseäni.

Sama tilanne nimittäin.

Onneksi tukkaa on paljon. Ja onneksi sen voi värjätä. Mä en aio harmaapäänä kulkea.

Vierailija
2/9 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkasta kilpirauhasarvot. Syötkö riittävän monipuolisesti, kriisi ja stressi kuluttaa nopeasti hivenaineita ja vitamiineja elimistöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi just päinvastoin. Ennen suomalaisen hennoista suorista hiuksista tuli karheat ja kastuessaan kihartuvat. Yksittäiset hiukset on paksuja ja epätasaisia pinnaltaan.

Vierailija
4/9 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hiuslaatu muuttuu ja katkeilee herkemmin, kun ikääntyy.

Mutta mitään rumaa mallia ei tietenkään tarvitse tukkaan leikata. Lyhyitä hiusmalleja on kivoja vaikka kuinka paljon! Monesti sopivat ikääntyessä muutenkin paremmin, pitkä tukka helposti korostaa leuan alle kasvavaa helttaa ja ihon roikkumista.

Vierailija
5/9 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä hirveästi ole muuttunut. Mulla on aina ollut todella paksut ja upeat hiukset ja ehkä nyt vv jälkeen rasvoittuu vähän hitaammin. Pesen 2 kertaa viikossa.

Enkä leikkaa lyhyeksi varmaan ikinä:)

Vierailija
6/9 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käynyt päinvastoin. Ennen ohut ja katkeileva hiuslaatu. Nykyisin 50+ hiukset ulottuvat puoliselkään ja kiiltävät. 

En keksi muuta syytä kuin ruokavaliomuutoksen. Syön paljon kuituja, kalaa, pähkinöitä ja siemeniä, kasviksia ja vain vähän punaista lihaa ja huonoja hiilihydraatteja. 

Vierailija
7/9 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hiuslaatu muuttuu ja katkeilee herkemmin, kun ikääntyy.

Mutta mitään rumaa mallia ei tietenkään tarvitse tukkaan leikata. Lyhyitä hiusmalleja on kivoja vaikka kuinka paljon! Monesti sopivat ikääntyessä muutenkin paremmin, pitkä tukka helposti korostaa leuan alle kasvavaa helttaa ja ihon roikkumista.

Tämä on musta ihan mystinen väite? Onko tällainen pitkä tukka vain polkka/hartiamittainen ja/tai aina auki? Oikeasti pitkää tukkaa (puoliselkään tai vyötärölle ulottuvaa saati pidempää) ei käytännön syistä juuri kukaan pidä auki, jolloin se ei myöskään "vedä piirteitä alaspäin".

Vierailija
8/9 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käynyt päinvastoin. Ennen ohut ja katkeileva hiuslaatu. Nykyisin 50+ hiukset ulottuvat puoliselkään ja kiiltävät. 

En keksi muuta syytä kuin ruokavaliomuutoksen. Syön paljon kuituja, kalaa, pähkinöitä ja siemeniä, kasviksia ja vain vähän punaista lihaa ja huonoja hiilihydraatteja. 

Mulle on käynyt samoin, kun sairaus ja lääkitys pakottivat elämäntapamuutokseen. Nähtäväksi jää mitä ikä tekee sitten joskus. Ennen ei edes vyötärölle kasvanut tukka on nyt häntäluuhun saakka ja kasvaa edelleen tasaisesti. Geenit eivät ole muuttuneet, mutta jokin muutos mahdollistaa maksimipituuden ihan erilaiseksi kuin aiemmin.

Vierailija
9/9 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hiukset ovat muuttuneet kuiviksi ja katkeileviksi viimeisen viiden vuoden aikana. Syön terveellisesti ja otan vitamiinit ja kalaöljyt kuten ennenkin, joten elämäntavoissa ei ole muutosta, ellei parempaan suuntaan. Syytän ikääntymistä tästä tukkani muutoksesta. Positiivisena puolena mainittakoon, että nykyään pesen hiukset vain kahdesti viikossa, sillä myös päänahan rasvoittuminen on vähentynyt. N47

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä