Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin lapset hoitoon aktiivimallitöiden ajaksi?

Vierailija
28.12.2017 |

Olen työtön, puoliso on työelämässä. Meillä on 3v ja 6v lapset. Eskarilaisella ei ole hoitoa eskarin 4h jälkeen, 3v on kotona (ei missään hoidossa koskaan ollutkaan). Jos saan vakituisen työn järjestyy toki kunnallinen päivähoito, mutta onko mulla nyt siis oikeus saada lapseni kokopäiväksi tarhaan noina päivinä jolloin mulla on 5 päivän kurssi tai työkeikkaa se 18h, mikäli siis noita löytyy? Meillä ei ole isovanhempia auttamassa.

Ehkä puolison pitää noina päivinä olla "sairaana" vai kuinka? Siitä saadaan kivat kulut kunnille/yrityksille kun saikkapäivät lisääntyy mystisesti. Entä yksinhuoltajat? Satunnaisen hoidon järjestäminen lapsille on aika hankalaa kohtuullisilla kustannuksilla: ei mulla esim. ole varaa MLL lastenhoitajaan 10€/h että jäisi mitään käteen työpäivistä.

Kai lapset sitten voi ottaa mukaan työpaikalle tai kursseille??? On varmasti antoisaa viihdyttää 3v lasta siinä kurssin/työn ohessa. Mitenhän menee turvallisuusnäkökulmat?

Täytyy huomenna soittaa päivähoidosta vastaavalle henkilölle että ottavatko lapset heille hoitoon esim. päivän varoitusajalla kun voihan se työkeikka tulla lyhyellä varoitusajalla jos on joku sairastuminen tms. johon tarvitaan sijaista (sikäli kun niitä nykyään enää edes säästösyistä palkataan).

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän se hoito-oikeus menee?

Vierailija
2/6 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko hömpötyskurssille ottaa lapset mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selityksiä työttömällä aina riittää.

Vierailija
4/6 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillähän askarrellaan muutenkin. Ja leikitään tervapataa sun muita pihaleikkejä, eli ihan hyvin varmaan lapset sinne mukaan mahtuvat.

Vierailija
5/6 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että sinne otetaan muutama työtön lastenhoitaja aktivoitumaan ja hoitamaan kurssitettavien lapsia.

Vierailija
6/6 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänkin lapsella on oikeus 20 h/vko hoitopaikkaan eli tuossa tapauksessa saat lapselle hoitopaikan, vaikka olet työtön. Kunnan pitää järjestää hoitopaikka kiireellisenä ja kyllä siitä valmennuksesta sinulle tiedotetaan viikkoja aikaisemmin eikä edellisenä päivänä.