Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansalaisaloitteen seuranta- kohta on 50 000 täynnä!

Vierailija
28.12.2017 |

Tänne jännäämään!

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa nimien keräämistä. Jos ette vielä ole itse mukana niin nyt vauhdilla pankkitunnuksin tuo allekirjoittamaan. Muistuttakaa asiasta myös perheenjäseniänne, joilla on äänioikeus. Tässä on kysymys vahvan signaalin antamisesta niin hallitukselle kuin myös ammattiyhdistyksille. Kun tukea aloitteelle tulvii ovista ja ikkunoista niin jossakin vaiheessa liitoissa tajutaan ryhtyä painostustoimiin asian suhteen. Sitä kautta voi olla toivoa muutoksesta.

Eduskunnassahan tuo aloite kaatuu kun samainen hallitus on lain jo hyväksynyt.

Vierailija
42/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua melkein itkettä... olen oikeasti liikuttunut tästä yhteishengestä. Olen onnekas kun vielä 2 viikkoa sitten olin yksi työttömistä ja nyt kuitenkin menossa 8.1. töihin. Silti en koskaan, ikinä, pidä työpaikkaa itsestäänselvyytenä ja tiedän millaista on olla työtön ja silti aktiivinen työnhakija ( edellisen kerran kun hain töitä tein yli 60 hakemusta ennen kuin tärppäsi, silti hallituksen silmissä ei-aktiivinen ). Kiitos kaikille äänestäjille! Jatketaan rummutusta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoittakaa samalla aloite:

Kansanedustajien sopeutumiseläke poistettava (11.8.2017)

Allekirjoitin ja kehoitan muitakin allekirjoittamaan! Joukkovoimaa!

Vierailija
44/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos 20.12.-28.12.

Hurja tulos viikossa!

Pikemminkin päivässä! Tämä päivähän ei ole vielä edes illassa ja tämän päivän saldo on jo nyt yli 30 000 nimeä, eli todennäköisesti jo pelkästään tämän päivän aikana tulee yli 50 000 allekirjoitusta. Eli jouluhässäkät hidasti huomattavasti rajan rikkoutumista. Jos aloite olisi tehty vasta joulun jälkeen, olisi 50 000 nimeä kerätty parissa päivässä helpostikin.

Vierailija
45/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta viis mut tykkään et kaikki on messissä :D täähän on ku torijuhla vuonna -95 ja ihmisiäki saman verran "paikalla"?

Vierailija
46/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuttavapiirini ainoa työtön.Kaikki työssäkäyvät tuttavani allekirjoittivat aloitteen solidaarisuudesta. Ovat seuranneet työnhakuani ja todistaneet ikärasismia. Olen 55vuotias. Kiitos kaikille allekirjoittaneille!

Vierailija
47/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos 20.12.-28.12.

Hurja tulos viikossa!

Pikemminkin päivässä! Tämä päivähän ei ole vielä edes illassa ja tämän päivän saldo on jo nyt yli 30 000 nimeä, eli todennäköisesti jo pelkästään tämän päivän aikana tulee yli 50 000 allekirjoitusta. Eli jouluhässäkät hidasti huomattavasti rajan rikkoutumista. Jos aloite olisi tehty vasta joulun jälkeen, olisi 50 000 nimeä kerätty parissa päivässä helpostikin.

Ei jouluhässäkät hidastaneet allekirjoittamista, vaan valtamedian laaja uutisointi nopeutti sitä. Siksi ei olisi voinut tämän nopeammin nimiä tullakaan, kun ensin täytyi saada ne ekat 20k nimeä alle, jotta hesarit, aamulehdet ja ip-lehdet heräsivät tekemään tästä ison numeron, ja ihmiset ymmärsivät, että riittävä määrä saadaan kasaan.

Vierailija
48/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitimme miehen kanssa molemmat tämän kansalaisaloitteen, samalla allekirjoitimme aloitteen kansanedustajien sopeutumiseläkkeen poistamiseksi. Se tarvitsee vielä runsaasti nimiä, ei muuta kuin allekirjoittamaan!

Vierailija
49/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeata, että suomalaiset puhalsivat yhteen hiileen! Hallitus saa nenilleen. Lindström saisi tukehtua itsekkyyteensä, mokoma laborantti, jolle valta noussut päähän. Saisi ruveta etsimään laborantin töitä, koska vaaleissa tulee lähtö.

Vierailija
50/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää laiskat ja vetelät työttömät TÖIHIN, älkääkä täällä palloilko selittelemässä!

Itse oli 45 vuotta töissä ja töitä löytyi AINA kun haki.

Nyt eläkkeellä

Vierailija
51/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkkeelläjo kirjoitti:

Menkää laiskat ja vetelät työttömät TÖIHIN, älkääkä täällä palloilko selittelemässä!

Nyt eläkkeellä

Minulla on työuraa jo takana 42 vuotta, edelleen jatkan töissä, en ole koskaan ollut työtön. Eläkeikään vielä n. 1,5 vuotta. Laiska olet ollut.

Varmasti työttömistä on lusmuilijoita kuten meissä työllisissäkin, mutta suurin osa on ihmisiä jotka ottavat vastaan kohtuullisesti palkattua oikeaa työtä, orjatyötä on sitten erikseen.

Vierailija
52/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen tyttären kanssa allekirjoitettiin myös tuo aloite sopeutumiseläkkeen poistosta, sinnekin toivottavasti saadaan samat aktiivit allekirjoittamaan. Mieskin allekirjoittaa, kunhan saa pankkitunnuksensa toimimaan. Toivottavasti aktiivisuusmallin poisto -aloite kerää vielä lisää ääniä. Emme myöskään tule äänestämään kokoomuksen "työväen presidenttiä" Niinistöä toiselle kaudelle. Valitsemme jonkun muun ehdokkaan. Sitäpaitsi jos minä 50+ olen liian vanha työmarkkinoille, on Sauli 70+ ikäloppu.

Vierailija
53/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa! Suomalaiset näyttivät, että mitä mieltä ovat hallituksesta. Työministerin porsas mässyttää kinkkua hikinen naama punaisena.

Vierailija
54/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaan kyllä viinipullon, kun 50.000 tulee täyteen!

Hyvähän sinun työttömän on tissutella viikolla!

Sinulla taitaa olla ongelmia alkoholin kanssa. Itselleni ei ole koskaan tuottanut mitään ongelmia lähteä aamulla töihin, illalla nautitun viinilasillisen tai kahden jälkeen. Korkin voi aina laittaa kiinni. Mene hoitoon.

Vierailija
55/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

´Menkää laiskat ja vetelät työttömät TÖIHIN, älkääkä täällä palloilko selittelemässä!

Nyt eläkkeellä`

Se oli eri aikaa kun sinä työelämässä olit, nyt on asiat hieman toisin. Hyviä eläkepäiviä sinulle.

Vierailija
56/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkkeelläjo kirjoitti:

Nyt eläkkeellä

Tiedoksi että seuraavaksi leikataan sinun ja muiden turhan suurista eläkkeistä!

Vierailija
57/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

´Menkää laiskat ja vetelät työttömät TÖIHIN, älkääkä täällä palloilko selittelemässä!

Nyt eläkkeellä`

Se oli eri aikaa kun sinä työelämässä olit, nyt on asiat hieman toisin. Hyviä eläkepäiviä sinulle.

Moni näistä iäkkäimmistä ei ymmärrä nykypäivän työelämästä mitään. Isänikin, joka on 80v, ei ymmärrä, miksi on työttömiä. Hän sanoo aina minulle, (54v), joka jouduin työttömäksi yt-neuvotteluiden johdosta, että menet vaan kysymään firmoista töitä ja ei tarvitse mitään papereita lähetellä. 😂

Vierailija
58/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 000 rikki!

Vierailija
59/59 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkkeelläjo kirjoitti:

Nyt eläkkeellä

Josko pitäisit vähän pienempää meteliä, sillä me parhaillaan työelämässä olevat maksamme sinun vetelän eläkeläisen eläkkeet, eli ihan samanlailla sinä yhteiskunnan elätti olet, kun työttömätkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme