Uutena vuotena tortilloja (kana tai jauheliha), mitä muuta "meksikolaista" voisi laittaa tarjolle?
Kommentit (40)
Aloita nyt edes tekemällä ihan kunnon tacoja eikä mitään suomalaisten "tortilloja" jauhelihalla, ne eivät ole oikeaa meksikolaista ruokaa nähneetkään... :-D
Vierailija kirjoitti:
Aloita nyt edes tekemällä ihan kunnon tacoja eikä mitään suomalaisten "tortilloja" jauhelihalla, ne eivät ole oikeaa meksikolaista ruokaa nähneetkään... :-D
Tacot, ne rapeat tacotaskut on ihan perseestä. Kyllä ne tukevia mässylättyjä pitää olla josta puolet sisällöstä valuu lattialle.
Viinirypäleitä. Meksikolaisiin perinteisiin kuuluu syödä vuoden vaihteessa 12 viinirypälettä (jokaiselle kuukaudelle) ja toivoa samalla.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Niksi Niina kirjoitti:
Hommaa alaston meksikolainen jostain ja laita se pöydäle makaamaan ja sit laitat ihan tavan ruokia siihen kivasti sen paljaalle vartalolle, näin kaikki maistuu meksikolaiselta ruualta.
Hahah! Pitäiskö mun tarjoutua vapaaehtoiseksi. Tosin olen vain puoliksi meksikolainen. 😃
M30 ja latino kirjoitti:
Niksi Niina kirjoitti:
Hommaa alaston meksikolainen jostain ja laita se pöydäle makaamaan ja sit laitat ihan tavan ruokia siihen kivasti sen paljaalle vartalolle, näin kaikki maistuu meksikolaiselta ruualta.
Hahah! Pitäiskö mun tarjoutua vapaaehtoiseksi. Tosin olen vain puoliksi meksikolainen. 😃
XD No mutta sitten se maistuu vain puoliksi meksikolaiselta ruualta. Sama kun söisi pitsaa jossa puolet kinkuista on korvattu maksamakkaralla. ;D Eli siis Finhits-pitsa speciale.
Niksi Niina kirjoitti:
M30 ja latino kirjoitti:
Niksi Niina kirjoitti:
XD No mutta sitten se maistuu vain puoliksi meksikolaiselta ruualta. Sama kun söisi pitsaa jossa puolet kinkuista on korvattu maksamakkaralla. ;D Eli siis Finhits-pitsa speciale.
Totta. Olen myös puoliksi Argentiinasta, joten kuka haluaa sekoittaa näitä kahta keittiötä. Autenttinen meksikolainen, joka maistuukin vaan pihville 😰
500g lihaa/lätty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tacot, ne rapeat tacotaskut on ihan perseestä. Kyllä ne tukevia mässylättyjä pitää olla josta puolet sisällöstä valuu lattialle.
Tacothan tarkoittaa meksikolaisittain täytettyä tortillaa, ei niitä kovia maissikuoria mitä Suomessa kaupataan tacoina. Eli tortilla=se pelkkä pehmeä lätty, taco=se sama lätty täytteineen. Niitä kovia kuoria Meksikossa ei juurikaan edes syödä, ne kuuluu vain tähän länkkäreiden tex mex -kokkailuun.
M30 ja latino kirjoitti:
Niksi Niina kirjoitti:
M30 ja latino kirjoitti:
Niksi Niina kirjoitti:
Totta. Olen myös puoliksi Argentiinasta, joten kuka haluaa sekoittaa näitä kahta keittiötä. Autenttinen meksikolainen, joka maistuukin vaan pihville 😰
Don't cry for me Argentiinaaa...
Dirty Sanchezit kaikille vieraille.
Vierailija kirjoitti:
Dirty Sanchezit kaikille vieraille.
Saattaa tulla yksinäinen vuosi.
Uutena vuotena voisit rakentaa lumesta pihallesi muurin jonka ylittämistä vieraat voivat kokeilla.
Haluatko siis ihan meksikolaista vai tex-mexiä, joka siis on sitä Amarillo-tyyppistä ruokaa, jota useat tuntuvat pitävän meksikolaisena mutta ei ole oikeaa meksikolaista ruokaa nähnytkään?
M30 ja latino kirjoitti:
Viinirypäleitä. Meksikolaisiin perinteisiin kuuluu syödä vuoden vaihteessa 12 viinirypälettä (jokaiselle kuukaudelle) ja toivoa samalla.
Mä luulin, että tuo on vain jokin moderni perhe -sarjan oma juttu.
Mole poblanoa ja mescalia juomaksi. Hiukka kokaa nokkaan ja Tihuanalaista kansanmusiikkia. Puoliltaöin ammuskellaan konetuliaseilla ilmaan ja vähän naapureitakin.
Vierailija kirjoitti:
Uutena vuotena voisit rakentaa lumesta pihallesi muurin jonka ylittämistä vieraat voivat kokeilla.
Apua, tää oli paha :D
Vierailija kirjoitti:
M30 ja latino kirjoitti:
Mä luulin, että tuo on vain jokin moderni perhe -sarjan oma juttu.
Kyllä. Tämä on yleisesti tapana Latinalaisen Amerikan maissa.
Tuota sarjaa en ole seurannut.
tee texmex piirakkaa