Miksi ystävät ja kaverit ei usko narsistin uhria?
Vaikka olis mustaa valkoisella. Kun heille se on niin herttainen ja empaattinen ja kiva.
En yhtään ihmettele, että moni alistuu suhteissaan.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Joissain tilanteissa on mahdoton tietää kumpi osapuoli suhteessa on narsisti vai onko kumpikaan.
Googleta ohutnahkainen ja paksunahkainen narsisti. Paksunahkainen on se joka tekee pahaa, ja uhriksi sopii kilteistä kiltein, joka ei osaa suojella rajojaan.
Uhriksi joutunut ohutnahkainen voi kuitenkin kehittyä, muuttua, oppia pitämään puolensa, parantua.
Paksunahkainen, empatiakyvytön kiusaajanarsisti taas ei koskaan kykene muuttumaan. Esittää tietysti, mutta on sisäisesti kehityskelvoton. Ja siksi jää.
Terve itsetunto on sitä että ottaa vastuun omista teoistaan mutta ei syyllisty muiden teoista. Terveessä ihmissuhteessa ei ole valta-asettelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne eivät ole tosiystäviä jotka eivät usko uhria. Itse olen kohdannut oikean narsistin ja siitä selvitessäni minulle paljastui myös oikeat ystäväni. Muut tippuivat kyydistä pois, mikä on vain hyvä. En edes haluaisi ystäviä jotka tosipaikan tullen enää ikinä epäilisivät sanojani. Heille ei ole enää tilaa elämässäni.
Minä taas en halua ystäviä, jotka odottavat minulta, että nielen kaiken heidän sanoman tuosta noin vaan, ettei minulla saisi olla omia mielipiteitä, kysymyksiä tai näkemyksiä asiaan. Kyllä tosiystävyys on jotain ihan muuta meillä.
No nyt ymmärrän täysin miksi yksi vieraannuttaja-äiti saa niin paljon kaveripiirissään tukea iljettävälle toiminnalleen... Paskat lapsesta, kunhan "tosiystävyys" säilyy.
Ja vastavuoroisesti olen kiitollinen siitä, että ystävät uskaltavat esittää minulle kiperissä tilanteissa omia näkemyksiään. Vain niiden kautta voin oppia uutta ja muuttaa tarvittaessa näkökulmaa. En kaipaa mitään hännystelijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain tilanteissa on mahdoton tietää kumpi osapuoli suhteessa on narsisti vai onko kumpikaan.
olen kyllä eri mieltä. Jos joku jää kiinni yhdenkin kerran valehtelusta tai varastamisesta, sen pitäisi olla siinä. Jos joku jatkuvasti puolustelee "no kun se nyt vaan ..." ja "Kun sinäkin olit niin...", ja "se suutuspäissään vaan sano niin".... niin tiedät että tämä ystävä ei ole sinun ystävä vaan haluaa paistatella hetken sen narsisitin huomion ja pinnallisen rakkauden valossa. OUT molemmat heti!!Älä anna sääliä narsistin tukijoukoille!! Narsisti vaan alkaa käyttää heitä sinun kimppuusi päästäkseen uudelleen, vaikka katkoisit välit itse narsistiin.
Olen niin totaalisen kyllästynyt näihin narsistihuutelijoihin, ettei olis mikään tappio päästä eroon heistä. Useimmiten ne huutelijat on pahimpia. Muistan yhdenkin narsistin "uhrin" jota kävi sääliks vuosikaudet, kunnes häikäilemätön totuus paljastui tästä ihmisestä. Ei enää koskaan tuollaista sinisilmäisyyttä. Varoituskellot kilkattaa heti kun kuulen toisen panettelevan toista.
tiijän kyllä mitä tarkoitat. En tarkoittanut tuollaista tilannetta, vaan että jos joku on todistamassa itse esim. kahden ihmisen välistä riitatilannetta, missä toinen valehtelee jne. selkeästi on väärässä, ja silti se kolmas osapuoli ei suostu ottamaan kantaa, niin silloin hän itse on osa myös sitä narsistin hyväksikkäyttämää rinkiä. Niinhän sinäkin olit. Ei se silti tarkoita ettei narsisteja olisi, se sinun kaverisihan juuri oli narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne eivät ole tosiystäviä jotka eivät usko uhria. Itse olen kohdannut oikean narsistin ja siitä selvitessäni minulle paljastui myös oikeat ystäväni. Muut tippuivat kyydistä pois, mikä on vain hyvä. En edes haluaisi ystäviä jotka tosipaikan tullen enää ikinä epäilisivät sanojani. Heille ei ole enää tilaa elämässäni.
Minä taas en halua ystäviä, jotka odottavat minulta, että nielen kaiken heidän sanoman tuosta noin vaan, ettei minulla saisi olla omia mielipiteitä, kysymyksiä tai näkemyksiä asiaan. Kyllä tosiystävyys on jotain ihan muuta meillä.
No nyt ymmärrän täysin miksi yksi vieraannuttaja-äiti saa niin paljon kaveripiirissään tukea iljettävälle toiminnalleen... Paskat lapsesta, kunhan "tosiystävyys" säilyy.
Ja vastavuoroisesti olen kiitollinen siitä, että ystävät uskaltavat esittää minulle kiperissä tilanteissa omia näkemyksiään. Vain niiden kautta voin oppia uutta ja muuttaa tarvittaessa näkökulmaa. En kaipaa mitään hännystelijöitä.
odotahan vaan kun joudut tosi psykopaatin uhriksi. Itse olen joutunut psyykkisesti sairaan sukulaisen uhriksi, ja jopa oma terveys on ollut vaakalaudalla: Silloin en enää kertakaikkiaan sietänyt hänen hännystelijöitä , ja "puolueettomia" sukulaisia ollenkaan enää. Ole ystävä hädässä tai ulkona pysyvästi. Tähän pisteeseen voi asiat mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen kyllä eri mieltä. Jos joku jää kiinni yhdenkin kerran valehtelusta tai varastamisesta, sen pitäisi olla siinä. Jos joku jatkuvasti puolustelee "no kun se nyt vaan ..." ja "Kun sinäkin olit niin...", ja "se suutuspäissään vaan sano niin".... niin tiedät että tämä ystävä ei ole sinun ystävä vaan haluaa paistatella hetken sen narsisitin huomion ja pinnallisen rakkauden valossa. OUT molemmat heti!!Älä anna sääliä narsistin tukijoukoille!! Narsisti vaan alkaa käyttää heitä sinun kimppuusi päästäkseen uudelleen, vaikka katkoisit välit itse narsistiin.
Olen niin totaalisen kyllästynyt näihin narsistihuutelijoihin, ettei olis mikään tappio päästä eroon heistä. Useimmiten ne huutelijat on pahimpia. Muistan yhdenkin narsistin "uhrin" jota kävi sääliks vuosikaudet, kunnes häikäilemätön totuus paljastui tästä ihmisestä. Ei enää koskaan tuollaista sinisilmäisyyttä. Varoituskellot kilkattaa heti kun kuulen toisen panettelevan toista.
Mutta ap nimenomaan sanoi, "vaikka olisi mustaa valkoisella" eli asia on todistettu. Olet juuri sellainen kun ap tarkoitti. et ole lojaali tai erota oikeaa väärästä. Mitäpä kukaan tuommosella ustävällä sitten tekee. Yks turhake.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti on lipevä mulkku joka osaa esittää uhria. Ihmisissä on näitä sinisilmäisiä hölmöjä jotka saa vähällä imartelulla puolelleen.
Tätä olin tulossa itsekin laittamaan. Noin se valitettavasti menee, että muille ollaan niin mukavia ym. ja se puolison alas polkeminen tehdään muulloin ja kun se itsetunto ja vahvuus on saatu murskattua, niin on mieli hyvä. Minullakin oli "ystäviä", jotka narsia niin ymmärsivät. Onneksi on kaukainen muisto, mutta kyllä jälkensä jätti.