Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muu juo kahvia pikkukupista?

Vierailija
28.12.2017 |

Juoko kukaan muu arkena kahvia pienestä kahvikupista ja käyttää lisäksi vielä tassia sen kanssa?
Tunnen olevani outo, koska kaikilla muilla on isot mukit. En tiedä, miksi en osaa juoda mukista. Olen vain tottunut pikkukuppeihin. Katan itselleni arkikahvinkin kanssa tassin vielä lisäksi.

Tuli vaan mieleen tällainen keskustelun avaus, kun satuin tässä juomaan kahvia parhaillaan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi pikkukuppeja valmistetaan. Kyllähän kahvia pitää juoda mukillinen, jos sitä juo. Se myös maistuu paremmalta mukista. Pikkukuppi ja tassi on outoa 70-lukulaista askeettisuutta.

Vierailija
2/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon pienestä mukista ja senkin kaadan vain puolilleen. En oikein ole kahvi-ihmisiä, mutta seurassa saatan ottaa. Tassia en käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Asun yksin ja kahvinkeittimeni minimimäärä on juuri sopivasti yksi mukillinen.

Vierailija
4/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppiin mahtuu hienosti pressokupillinen. Minä juon Lunetesta ja mies posliinista ja molemmat ollaan tyytyväisiä!

Vierailija
5/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei suostu juomaan motista. Pieni kahvikuppi on ainoa oikea hänelle.

Vierailija
6/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin vieraille kattaa pienet kupit, vaan kukaan ei enää osaa sellaisista juoda. Vanhempani käyttävät vielä sellaisia arkenakin. Lienekö nykyisin ihmisille outo käsite se, että niitä pienempiä kuppeja voi täyttää useamman kerran kahvittelun aikana :)

Vierailija
7/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän. Juuri sopiva lämpö säilyy juomisen ajan. Mukissa ehtii jäähtyä. Lisäksi tulee juotua vähemmän, kun kuppi on pienempi. Ainahan pannusta voi kaataa toisen kupillisen, jos haluaa kerralla enemmän.

Vierailija
8/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vanhempien ihmisten luona pikkukupeista, mutta kotona mukista. Onhan se aika hienoa, kun toisilla on vitriinit täynnä hienoja astiastoja. 

Vierailija
9/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tassi, Itar Tassiko?

Vierailija
10/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään vanhanaikaisia 1,5 dl kuppeja tasseineen vieraille. - Eivät ole valittaneet. Ja saa juoda niin monta kupillista kuin haluaa.

Tutummat ja itse juomme pienemmistä, espressokupeista, kahvikin on espressoa.

Mukikahvia en todellakaan kotonani tarjoile.

Vierailija
11/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on käytössä pikkukupit, tykkään juoda niistä. Ei ehdi jäähtyä. Ja voihan niitä juoda useamman.

Vierailija
12/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vanhusten käyttämä sana teevadista. Ei nuoret näitä tiedä.

Vierailija
13/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon nokkamukista, ei pala huulet eikä tule liian isoa hörppyä.

Vierailija
14/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mä 29-vuotiaana vanhus? Kai nyt normaalin yleissivistyksen omaava tietää, mikä on tassi? Elämäm koululaiset ovat asia erikseen

Vierailija
15/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kanssa jotain vanhaa pikkukuppia, tassi siitä on jo kyllä hävinnyt/hajonnut. Nätti pieni ruusukuppi, joka ei sovi muuhun ankean minimalistiseen tyyliini ollenkaan.

Näitä ei kyllä ole kuin yksi, joten jos vieraita kahvitan on pakko käyttää isompia mukeja.

Vierailija
16/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mä 29-vuotiaana vanhus? Kai nyt normaalin yleissivistyksen omaava tietää, mikä on tassi? Elämäm koululaiset ovat asia erikseen

Olet vanhus.

Vierailija
17/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhojjaa, ai 70-luvullako kahvikupit on keksitty? Siihen aikaan juotiin todella useimmiten pikkukupeista kuten vuosikymmeninä ennen sitä. Retkellä oli isot emalimukit, joista hörpittiin termariin keitettyä kahvia tai vaihtoehtoisesti nokipannukahvia, jos tehtiin tulet.

Minullakin on pienet perintökupit, joita en ole käyttänyt vuosiin. Tuolla ne kököttävät vitriinissä muiden vanhojen astioiden kanssa. Itse olen tottunut jo lapsesta asti juomaan kahvini teekupin kokoisesta kupista tai pienestä mukista. Teekuppi on tuossa nytkin koneen vieressä, niin ja ilman tassia, vaikka sellaisetkin noihin kuppeihin kuuluvat. Pikkukupista join kahvia viimeksi jouluaattona, kun olin sukulaisissa aattopäivällisellä. Juhlan kunniksi kuulemma serkkuni kattoi oikein pikkukupit, tassit ja pullalautaset. Normaalisti sielläkin juodaan kyllä mukista.

Olen joskus jo 80-luvulla saanut lahjaksi ruskeita mukeja, väritykseltään kuin Göran Bäckin Krouvi-astiat, mutta ulkomaan tuotosta. Ne ovat palvelleet moitteettomasti vuosikymmenet eikä kolhuja ole vieläkään, mutta jotenkin olen alkanut suosia sellaisia kuppeja ja mukeja, joissa sisus on valkoinen. Siksi mukeiksi ovat astumassa Angry birds -mukit, ne pienemmät, ruskeitten tilalle. Samasta syystä tummansiniset Kilta- /Teema-kupit ovat alkaneet myös unohtua kaappiin, vaikka lautaset ovat jokapäiväisessä käytössä.

Vierailija
18/24 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ollessani juon kahvini mukista, mutta vieraille katan teekupit. Ei tarvitse olla kaatamassa koko ajan lisää, kun on vähän reilumman kokoiset kupit.

Vierailija
19/24 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään juoda kupeista. Ne pienet, vanhan ajan kupit ovat niin kauniita. Tosin minulla on myös mukeja, ja käytän niitäkin.

Vierailija
20/24 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieni kuppi, mutta ei kyllä tassia.  Mutta joskus juhlatilanteissa katan tuolta kaapista kupit tasseineen, vaikka ollaan vain omalla porukalla.  Mukeja käytän aamukahvilla, mutta muulloin näitä pieniä.  Nyt kun ei ole töihin kiire, kuppi on pieni ja juon kaksi kupillista, aamuisin työpäivinä mukista ja sekin pikakahvia, mulla jää sen verran vähän aikaa kun olen iän myötä tullut aamu-uniseksi.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä