Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutun kohta 4kk vanha vauva istuu aina hiljaa kantokopassa tai makoilee sylissä eikä ääntele mitään. Seurailee vaan tyynesti ympäristöään.

Vierailija
27.12.2017 |

Kyllä joskus oon kuullut kyseisen vauvan itkevänkin, mutta jotenkin tuntuu erikoisen rauhalliselta tapaukselta muuten.

Ei ääntele, eikä jokeltele. Seurailee vaan hiljaa ympäristöään.

Mun tuttu on iloinen, kun vauva on helppo ja tyytyväinen. Mutta mun mielestä vauva on jotenkin liiankin rauhallinen.

Voiko vauvat oikeasti olla noin rauhallisia ettei niillä ole mitään sairautta tms vaivaa? Ihmetyttää vaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla. Ihana ku on rauhallinen vauva. Varmaan vanhempana myös luonteeltaan rauhallinen.

Vierailija
2/14 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta. Mulla oli vaativa actionvauva. 16 vuotta (!) myöhemmin todettiin ADD.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraatko kyseistä vauvaa 24/7?

Vierailija
4/14 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kuulemma ehkä liiankin helppo vauva. Itkin todella harvoin ja olin muutenkin rauhallinen. Koko lapsuuden olin rauhallinen ja vieläkin. Sitä aina ihmeteltiin, kun muut sisarukseni olivat aina lapsena hyvinkin villejä. Hymyilin vain ja seurasin kun muut tekivät asioita vielä teinivuosinakin :)

Vierailija
5/14 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraatko kyseistä vauvaa 24/7?

En mutta oon ollu tän äidin kanssa aika paljon tekemisissä. Ja aina kun vauvaa näen, hän on vaan tuollainen paikallaan nököttäjä.

Ite oon tottunu, että vauvat kiljahtelee, jokeltelee, heiluttelee käsiään ja jalkojaan.

Tää vauva vaan möllöttää. Ap

Vierailija
6/14 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulovamma?

Vierailija
7/14 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen on sisareni vauva, 6kk, ensimmäisen tunnin kun hänet tapaa, sen jälkeen kyllä kertoo kaikki perheen asiat, nauraa minun huonoille vitseille ja vaatii tarjoilua.

Vierailija
8/14 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin kuulema vauvana rauhallinen. Hiljaa kopassani tyytyväisenä olin katsellut maailmaa ja antanut äidin, isän ja sisarusten puuhata omiaan. Puhumaan opin kuitenkin aika varhain.

Vierailija
9/14 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulovamma?

En osaa sanoa. En oo kysynyt, että miten hyvin kuulee kun hänelle juttelee. Mutta kyllä katse tuntuu aina kääntyvän ääntä kohti, joten jotenkin ainakin luulisi ääniä kuulevan. Ap

Vierailija
10/14 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Eli vauvat voivat normaalistikin olla noin rauhallisia, hyvä tieto. Helpotus mun tutulle jos lapsi on normaali, eikä mitenkään erityinen. 👍🏼 Ap

Vierailija
11/14 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa tollainen tapaus, helppo hoitoinen. Ruokaa vain laittaa, leikittää, pyykit pesee, välillä ostaa jotain uutta ihmeteltävää kuten elokuvan silloin tällöin.

Ainiin näin on ollut jo 7 vuotta, löysin kirjaimellisesti löytötavaratoimistosta - olin hukannut konsertin jälkeen pipon ja kävin jälkikäteen eräässä respassa kyselemässä. Samaan aikaa sattui tämäkin tavaran kadottaja siihen kyselemään jotain.

Vierailija
12/14 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole välttämättä yhtään mitään vikaa. Ja varsinkin jos on joku vieras paikalla, joka saattaa kiinnostaa vauvaa, jolloin vauva vain seurailee sivusta mitä tapahtuu. Miksi aina etenkin vauvojen kohdalla, jos jokin on vähänkin eri tavalla kuin yleensä, niin heti on jotain vikaa? Muistan esikoisen kohdalla ihan, kun joitain pieniäkin juttuja paisuteltiin ja voivoteltiin ja sillä tavoin ajettiin tuore äiti murheen partaalle. Ja lopputulema oli kuitenkin terve lapsi, jossa ei ollut mitään vikaa. Pitäkää nyt hyvät ihmiset itsenne aisoissa näiden mielikuvienne kanssa. Kyllä ne sieltä neuvolasta osaa sitten sanoa pitääkö huolestua vai ei.

Vierailija
13/14 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Eli vauvat voivat normaalistikin olla noin rauhallisia, hyvä tieto. Helpotus mun tutulle jos lapsi on normaali, eikä mitenkään erityinen. 👍🏼 Ap

erityiset pitää yleensä mekkalaa

Vierailija
14/14 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli juuri tuollainen tapaus. Tyytyväinen missä ja milloin tahansa, tykkäsi katsella maailman menoa. Kasvoi erittäin fiksu pieni tyttönen tuosta, puhui 5-6 sanaisia lauseita 1,5 vuotiaana ja oppi lukemaan ja kirjoittamaan 5-vuotiaana. Aina on kiinnostanut enemmän lukeminen tai pieni rakentelu (esim. pikkulegot, hamahelmet) kuin ulkona riehuminen, jos saa valita. Kuopus oli taas äänekäs vauva ja on nykyäänkin enemmän toiminnan ihmisiä :)