Voiko kissalta saada matoja?
Huomasin tänä aamuna keittiössäni kissan kakan lattialla siinä oli matoja. Pari tuntia sitten kävin ostamassa kissaleni lääkityksen, olisiko pitänyt ostaa itsellenikin? Tosiaan ensimmäinen kissa minkä omistan<3
Kommentit (48)
Voivat ne madot tarttua, mutta se lienee hyvin harvinaista.
Tutki netistä.
Jos ei huolehdi normaalisti hygieniasta eli esim. pese käsiä kakan käsittelyn jälkeen, niin on mahdollisuus huonolla säkällä saada suolinkaistartunta. Samoin kuin koirasta. Aika suurella osalla eläimiä ainakin jossain vaiheessa jotain matoja on, mutta harvemmin ihmisiin tarttuvat kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain kissalta lintukirppuja. :)
Sisäkissa, joka ei edes tykkää olla ulkona. Näki kuitenkin sen vaivan, että karkasi yhdeksi illaksi ja toi mukanaan kirppuja. Eipä kuitenkaan matoja jaksanut tuoda. :/
Hyi hitto ei kyl kivoi noi kirput
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei välttämättä mielellään anna mitään, mutta ota niitä matoja siitä kakasta silloin kun kissa ei huomaa.
Hyi en halua matoja minulle itselleni:(
Koita nyt jo päättää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kissasi kakkaa keittiön lattialle?
En ole tuo keneltä kysyt, mutta joskus kissani persekarvoissa oli roikkunut pökäle ja se oli sitten pudonnut muualle kuin hiekkalaatikkoon. Joskus kissat olivat niin ahkerasti peitelleet pökäleitään, että niitä löytyi hiekka-astian vierestäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei huolehdi normaalisti hygieniasta eli esim. pese käsiä kakan käsittelyn jälkeen, niin on mahdollisuus huonolla säkällä saada suolinkaistartunta. Samoin kuin koirasta. Aika suurella osalla eläimiä ainakin jossain vaiheessa jotain matoja on, mutta harvemmin ihmisiin tarttuvat kuitenkaan.
En pese käsiäni sillä saippua jäämät käsissä voivat haitata kissan haju aistia tai näin olen ainakin lukenut
Joten onko minulla nyt matoja kun söin äsken mandariinejä pari kappaletta
Jos syöt sitä kakkaa.. todennäköisesti peset kätesi esim. laatikon siivoamisen jälkeen? Eikä käsien ihossa ole haavoja.
Näin meillä siivotaan kirjoitti:
Hoover-man-hoover!
Se tarkoittaa sitä, että nainen menee konttausasentoon. Mies ottaa naista leteistä kiinni. Tämän jälkeen mies työntyy kuivana kakkoseen. Kun nainen vetää syvää henkeen niin mies ohjailee naista leteistä ja siivoaa roskat lattialta naisen avulla. Mikäli kissan kakkapökäle osuu kohdalle niin nainen saattaa saada matoja sisäänsä.
Mikä on kakkonen
Vierailija kirjoitti:
Madot on kissassa pienin murhe. Kissasta saat toksoplasmoosin ja sitä kautta vammaisen lapsen - sorry...
"Aikuisiällä hankittu tartunta on usein lähes oireeton. Kaikkiaan maailman väestöstä noin 30–60 % lienee saanut tartunnan jossain elämänsä vaiheessa." Lähde: Wikipedia
Vierailija kirjoitti:
Jos syöt sitä kakkaa.. todennäköisesti peset kätesi esim. laatikon siivoamisen jälkeen? Eikä käsien ihossa ole haavoja.
En pese käsisäni laatikon siivouksen yhteydessä (aiemmin selitin jo että miksi en)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pese käsiäni sillä saippua jäämät käsissä voivat haitata kissan haju aistia tai näin olen ainakin lukenut
Joten onko minulla nyt matoja kun söin äsken mandariinejä pari kappaletta
Voi olla matojakin, jos syömäsi mandariinit olivat sairaita ja täynnä matojen munia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten onko minulla nyt matoja kun söin äsken mandariinejä pari kappalettaVoi olla matojakin, jos syömäsi mandariinit olivat sairaita ja täynnä matojen munia.
Hyi mustä voin tietää oliko ne sairaita ja täynnä matoja
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hanki itse omia matoja?
Koska en halua niitä eikö kukaan ymmärrä mitä haen otsikolla takaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pese käsisäni laatikon siivouksen yhteydessä (aiemmin selitin jo että miksi en)
Tämä paljasti huonoksi provoksi. Kukaan ei voi toimia noin hölmösti.
No tämähän on päivän selvää. Aloittaja on laiska ja uusavuton.
Ruinaa matoja kissalta.
Mikset pyydä vaikka joltakin koiralta? Ne ovat kuitenkin miellyttämisen haluisempia kuin kissat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä paljasti huonoksi provoksi. Kukaan ei voi toimia noin hölmösti.
Muutenkin siivoan kakat sellaisella lapiolla niin ei sitä kakkaa voi mennä mun käsiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten onko minulla nyt matoja kun söin äsken mandariinejä pari kappalettaVoi olla matojakin, jos syömäsi mandariinit olivat sairaita ja täynnä matojen munia.
Hyi mustä voin tietää oliko ne sairaita ja täynnä matoja
Sehän siinä onkin vaikeaa, kun eihän sitä voi tällaiset tavalliset kuluttujat tietääkään! Harvemmalla kuitenkaan on kotonaan mikroskooppia jolla tutkia näytteitä, ainakaan minulla ei sellaista ole, olen kyllä suunnitellut sellaisen ostamista. Mutta ne varmaan ovat kalliita.
Kiitos vinkeistä! Varmaan ensimmäinen. Asiallinen kommentti