Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kissalta saada matoja?

Kissalovettaja
27.12.2017 |

Huomasin tänä aamuna keittiössäni kissan kakan lattialla siinä oli matoja. Pari tuntia sitten kävin ostamassa kissaleni lääkityksen, olisiko pitänyt ostaa itsellenikin? Tosiaan ensimmäinen kissa minkä omistan<3

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voit saada. Madota kissasi ja vie myöhemmin näyte ell tutkittavaksi, että on lääke tehonnut. Pidä hiekkalaatikko puhtaana, että kissa käyttää sitä. Käytä myös kumihanskoja ulosteita siivotessasi ja pese hanskat. Pese lakanat usein kuumassa, jos kissa nukkuu sängyssä äläkä pidä astioita/ruokia pinnoilla mihin kissa pääsee. Jos saat matoja, niin sitten menet lääkäriin.

Kiitos vinkeistä! Varmaan ensimmäinen. Asiallinen kommentti

Vierailija
22/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat ne madot tarttua, mutta se lienee hyvin harvinaista.

Tutki netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei huolehdi normaalisti hygieniasta eli esim. pese käsiä kakan käsittelyn jälkeen, niin on mahdollisuus huonolla säkällä saada suolinkaistartunta. Samoin kuin koirasta. Aika suurella osalla eläimiä ainakin jossain vaiheessa jotain matoja on, mutta harvemmin ihmisiin tarttuvat kuitenkaan.

Vierailija
24/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain kissalta lintukirppuja. :)

Sisäkissa, joka ei edes tykkää olla ulkona. Näki kuitenkin sen vaivan, että karkasi yhdeksi illaksi ja toi mukanaan kirppuja. Eipä kuitenkaan matoja jaksanut tuoda. :/

Hyi hitto ei kyl kivoi noi kirput

Vierailija
25/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa ei välttämättä mielellään anna mitään, mutta ota niitä matoja siitä kakasta silloin kun kissa ei huomaa.

Hyi en halua matoja minulle itselleni:(

Koita nyt jo päättää.

Vierailija
26/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kissasi kakkaa keittiön lattialle?

En ole tuo keneltä kysyt, mutta joskus kissani persekarvoissa oli roikkunut pökäle ja se oli sitten pudonnut muualle kuin hiekkalaatikkoon. Joskus kissat olivat niin ahkerasti peitelleet pökäleitään, että niitä löytyi hiekka-astian vierestäkin.

Vierailija
27/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei huolehdi normaalisti hygieniasta eli esim. pese käsiä kakan käsittelyn jälkeen, niin on mahdollisuus huonolla säkällä saada suolinkaistartunta. Samoin kuin koirasta. Aika suurella osalla eläimiä ainakin jossain vaiheessa jotain matoja on, mutta harvemmin ihmisiin tarttuvat kuitenkaan.

En pese käsiäni sillä saippua jäämät käsissä voivat haitata kissan haju aistia tai näin olen ainakin lukenut

Joten onko minulla nyt matoja kun söin äsken mandariinejä pari kappaletta

Vierailija
28/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyydät kauniisti.

Vierailija
29/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt sitä kakkaa.. todennäköisesti peset kätesi esim. laatikon siivoamisen jälkeen? Eikä käsien ihossa ole haavoja.

Vierailija
30/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meillä siivotaan kirjoitti:

Hoover-man-hoover!

Se tarkoittaa sitä, että nainen menee konttausasentoon. Mies ottaa naista leteistä kiinni. Tämän jälkeen mies työntyy kuivana kakkoseen. Kun nainen vetää syvää henkeen niin mies ohjailee naista leteistä ja siivoaa roskat lattialta naisen avulla. Mikäli kissan kakkapökäle osuu kohdalle niin nainen saattaa saada matoja sisäänsä.

Mikä on kakkonen

Vierailija
31/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madot on kissassa pienin murhe. Kissasta saat toksoplasmoosin ja sitä kautta vammaisen lapsen - sorry...

"Aikuisiällä hankittu tartunta on usein lähes oireeton. Kaikkiaan maailman väestöstä noin 30–60 % lienee saanut tartunnan jossain elämänsä vaiheessa." Lähde: Wikipedia

Vierailija
32/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syöt sitä kakkaa.. todennäköisesti peset kätesi esim. laatikon siivoamisen jälkeen? Eikä käsien ihossa ole haavoja.

En pese käsisäni laatikon siivouksen yhteydessä (aiemmin selitin jo että miksi en)

Vierailija
33/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pese käsiäni sillä saippua jäämät käsissä voivat haitata kissan haju aistia tai näin olen ainakin lukenut

Voi olla matojakin, jos syömäsi mandariinit olivat sairaita ja täynnä matojen munia.

Vierailija
34/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hanki itse omia matoja?

Vierailija
35/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla matojakin, jos syömäsi mandariinit olivat sairaita ja täynnä matojen munia.

Hyi mustä voin tietää oliko ne sairaita ja täynnä matoja

Vierailija
36/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hanki itse omia matoja?

Koska en halua niitä eikö kukaan ymmärrä mitä haen otsikolla takaa

Vierailija
37/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pese käsisäni laatikon siivouksen yhteydessä (aiemmin selitin jo että miksi en)

Tämä paljasti huonoksi provoksi. Kukaan ei voi toimia noin hölmösti.

Vierailija
38/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän on päivän selvää. Aloittaja on laiska ja uusavuton.

Ruinaa matoja kissalta.

Mikset pyydä vaikka joltakin koiralta? Ne ovat kuitenkin miellyttämisen haluisempia kuin kissat.

Vierailija
39/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä paljasti huonoksi provoksi. Kukaan ei voi toimia noin hölmösti.

Muutenkin siivoan kakat sellaisella lapiolla niin ei sitä kakkaa voi mennä mun käsiin

Vierailija
40/48 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi mustä voin tietää oliko ne sairaita ja täynnä matoja

Sehän siinä onkin vaikeaa, kun eihän sitä voi tällaiset tavalliset kuluttujat tietääkään! Harvemmalla kuitenkaan on kotonaan mikroskooppia jolla tutkia näytteitä, ainakaan minulla ei sellaista ole, olen kyllä suunnitellut sellaisen ostamista. Mutta ne varmaan ovat kalliita.