Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Yksi lensi yli käenpesän -leffaa ei pyöritetä enää telkussa kuten ennen?

Vierailija
27.12.2017 |

Onko siitä tullut poliittisesti epätoivottava?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkäpä ihmisiä kyllästyttää katsella sitä samaa vanhaa leffaa. 

Sehän oli yhteiskuntakriittinen leffa, jossa otettiin kantaa mielenterveyspotilaiden kohteluun. Eli politiikkaa ei tarvitse kauhean kaukaa hakea, se oli siinä alun perinkin.

Kaikesta nyt saa yhteiskuntakriittisen analyysin tehtyä jos on joku yhteiskuntatieteilijä tai wannabe-sellainen.

Voihan tuon elokuvan nähdä monelta muultakin kantilta, en nyt jaksa ruveta luettelemaan mutta useampi tulee jo heti mieleen.

Vierailija
22/33 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odottanut myös, että tulisi telkkarista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tota hoitajaa nykyään ja näen Nicholsonin elokuvan pahiksena. Keski-ikää?

Vierailija
24/33 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän oli yhteiskuntakriittinen leffa, jossa otettiin kantaa mielenterveyspotilaiden kohteluun. Eli politiikkaa ei tarvitse kauhean kaukaa hakea, se oli siinä alun perinkin.

Kaikesta nyt saa yhteiskuntakriittisen analyysin tehtyä jos on joku yhteiskuntatieteilijä tai wannabe-sellainen.

Voihan tuon elokuvan nähdä monelta muultakin kantilta, en nyt jaksa ruveta luettelemaan mutta useampi tulee jo heti mieleen.

Hieno keskustelu, "en jaksa luetella omia mielipiteitä". Turha sitten kirjoittaa edes kommenttia, jos et viitsi perustella kantaasi.

Kyllä se on niin, että elokuvissa on aina otettu poliittisesti kantaa ja haluttu herättää ihmisiä ajattelemaan. Se ei tarkoita, etteikö leffassa voisi olla myös muuta sisältöä ja taiteellista arvoa, mutta ei sitä politiikkaa voi täysin sieltä poistaakaan. -sama

Vierailija
25/33 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen odottanut myös, että tulisi telkkarista.

Laittakaa ylelle toivetta menemään, mahdollisimman moni ja mieluusti omalla nimellä niin tiedä vaikka sen joskus ohjelmistoonsa hankkisivat.

Vierailija
26/33 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno keskustelu, "en jaksa luetella omia mielipiteitä". Turha sitten kirjoittaa edes kommenttia, jos et viitsi perustella kantaasi.

Kyllä se on niin, että elokuvissa on aina otettu poliittisesti kantaa ja haluttu herättää ihmisiä ajattelemaan. Se ei tarkoita, etteikö leffassa voisi olla myös muuta sisältöä ja taiteellista arvoa, mutta ei sitä politiikkaa voi täysin sieltä poistaakaan. -sama

Nokun ei minulla ole siihen vahvaa mielipidettä enkä ole leffaa pitkään aikaan nähnyt, mutta jos sitten olet itse niin tyhmä ettet niitä keksi niin kerrotaanpa. Voihan siitä nähdä vaikka laitosmaisen valta-aseman kannalta, joku saattaisi nähdä jopa miehet vs naiset asetelmaa jne.

Minulla ei ole tapana aliarvioida ihmisiä mutta sinä kyllä vahvistat sitä näkemystä että politiikka/yhteiskuntaihmiset eivät ole niitä kaikkein välkyimpiä ihmisiä.

Vierailija
27/33 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se DVD:nä. Klassikko. Jack Nicholson on yksi parhaimmista näyttelijöistä koskaan.

Vierailija
28/33 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että Full Metal Jacketiakaan ei saa enää näyttää, kun siinä musta mies oli lempinimeltään lumipallo.

Vierailija
29/33 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että Full Metal Jacketiakaan ei saa enää näyttää, kun siinä musta mies oli lempinimeltään lumipallo.

Kyllä te ootte jätkät kujalla. Te ootte itse  ihan täysin ajaneet itsenne johonkin ihme sensuuriin.

Voe voe ku vähä avaisit silmiäs ni näkisit että maailma on täynnä vaikka mitä minkä sinä ja kaverisi kuvittelet jo kielletyn ajat sitten.

Vierailija
30/33 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on se DVD:nä. Klassikko. Jack Nicholson on yksi parhaimmista näyttelijöistä koskaan.

Samaa mieltä! Uskomaton roolisuoritus. 

Vierailija
31/33 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilönvapauden elokuva. Toimii sikäli paremmin usalaisessa kulttuurissa.

Vierailija
32/33 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas elokuva

Vierailija
33/33 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo suomettumisesta. Olisi taas ajankohtainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme