Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonot asiakaspalvelijat laskevat liikevaihtoa

Vierailija
27.12.2017 |

Esim. tänään soitin erääseen liikkeeseen ja kysyin asiaa x. Työntekijä sanoi, ettei heillä kyllä sellaisia ole. Selvitin tämän jälkeen verkkosivuilta että tuotetta kyllä löytyy ja kävin sen hakemassa. Jos en olisi jaksanut tätä tehdä, niin tämä aika kallis tuote olisi jäänyt kauppaan. Luultavasti tuo sama "asiakaspalvelija" tekee samaa muillekin kun ei vaan jaksa tarkistaa asiaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku luulee että vain hänen rahansa pitää jonkun liikkeen pystyssä. Voi höpö et sinä niin tärkeä ole :)

Vierailija
2/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku luulee että vain hänen rahansa pitää jonkun liikkeen pystyssä. Voi höpö et sinä niin tärkeä ole :)

No en luule, luitko ollenkaan aloitusta? Kirjoitin että luultavasti tekee samaa muillekin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku luulee että vain hänen rahansa pitää jonkun liikkeen pystyssä. Voi höpö et sinä niin tärkeä ole :)

Liikevaihdon lasku ei (toivottavasti) tarkoita sitä että liike kaatuu saman tien ;)

Vierailija
4/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, luin otsikosta että joissain yrityksissä on laitettu liikevaihtoa laskemaan huonoja työntekijöitä. Mietin, että miten tää voi mietityttää jotakuta? :D

Vierailija
5/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, luin otsikosta että joissain yrityksissä on laitettu liikevaihtoa laskemaan huonoja työntekijöitä. Mietin, että miten tää voi mietityttää jotakuta? :D

"Menetkös Pirkko siitä laskemaan liikevaihtoa kun et muuta osaa" :,D ap

Vierailija
6/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei kaikille sattuu ap ja kyse voi olla virheestä paikan järjestelmässä, josta asiaa katsotaan. Tai sitten jos työntekijä ei asiaa tarkistanut, niin se on voinut olla loppu ennen joulua ja oli jo tottunut myymään ei oota. Muutenkin rasittaa ihmiset, jotka kyselee puhelimessa onko sitä ja tätä, se ei koskaan tunnu niin tärkeältä etsiä heille, kuin asiakkaille, jotka ovat paikanpäällä, joille kyllä käännetään paikat ylösalaisin etsinnässä, jos jotain ovat hakemassa ja sitä pitäisi varastossa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hei kaikille sattuu ap ja kyse voi olla virheestä paikan järjestelmässä, josta asiaa katsotaan. Tai sitten jos työntekijä ei asiaa tarkistanut, niin se on voinut olla loppu ennen joulua ja oli jo tottunut myymään ei oota. Muutenkin rasittaa ihmiset, jotka kyselee puhelimessa onko sitä ja tätä, se ei koskaan tunnu niin tärkeältä etsiä heille, kuin asiakkaille, jotka ovat paikanpäällä, joille kyllä käännetään paikat ylösalaisin etsinnässä, jos jotain ovat hakemassa ja sitä pitäisi varastossa olla.

Tämä. Työntekijämiehitys on minimissä ja paikan päällä asiakkaita palveleva ei välttämättä ehdi sinne varastoon tarkistamaan, onko tuotetta x tosiaan saatavilla. Toki tämä pitäisi tietysti asiakkaalle kertoa, ei suoraan myydä ei oota vaan luvata vaikka laittaa viesti asiasta myöhemmin.

Vierailija
8/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei kaikille sattuu ap ja kyse voi olla virheestä paikan järjestelmässä, josta asiaa katsotaan. Tai sitten jos työntekijä ei asiaa tarkistanut, niin se on voinut olla loppu ennen joulua ja oli jo tottunut myymään ei oota. Muutenkin rasittaa ihmiset, jotka kyselee puhelimessa onko sitä ja tätä, se ei koskaan tunnu niin tärkeältä etsiä heille, kuin asiakkaille, jotka ovat paikanpäällä, joille kyllä käännetään paikat ylösalaisin etsinnässä, jos jotain ovat hakemassa ja sitä pitäisi varastossa olla.

Tämä. Työntekijämiehitys on minimissä ja paikan päällä asiakkaita palveleva ei välttämättä ehdi sinne varastoon tarkistamaan, onko tuotetta x tosiaan saatavilla. Toki tämä pitäisi tietysti asiakkaalle kertoa, ei suoraan myydä ei oota vaan luvata vaikka laittaa viesti asiasta myöhemmin.

Kyllä minä ymmärrän, jos ei ehdi tarkistaa. Jos sanotaan vaan kyllästyneesti "ei meillä kyllä sellaisia ole" niin onhan tuo nyt ihan älytöntä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei kaikille sattuu ap ja kyse voi olla virheestä paikan järjestelmässä, josta asiaa katsotaan. Tai sitten jos työntekijä ei asiaa tarkistanut, niin se on voinut olla loppu ennen joulua ja oli jo tottunut myymään ei oota. Muutenkin rasittaa ihmiset, jotka kyselee puhelimessa onko sitä ja tätä, se ei koskaan tunnu niin tärkeältä etsiä heille, kuin asiakkaille, jotka ovat paikanpäällä, joille kyllä käännetään paikat ylösalaisin etsinnässä, jos jotain ovat hakemassa ja sitä pitäisi varastossa olla.

Tämä. Työntekijämiehitys on minimissä ja paikan päällä asiakkaita palveleva ei välttämättä ehdi sinne varastoon tarkistamaan, onko tuotetta x tosiaan saatavilla. Toki tämä pitäisi tietysti asiakkaalle kertoa, ei suoraan myydä ei oota vaan luvata vaikka laittaa viesti asiasta myöhemmin.

Kyllä minä ymmärrän, jos ei ehdi tarkistaa. Jos sanotaan vaan kyllästyneesti "ei meillä kyllä sellaisia ole" niin onhan tuo nyt ihan älytöntä. Ap

No ei kukaan tahallaan siten sano, mitä aiot tehdä asialle?

Vierailija
10/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asiakkaan velvollisuus on tulla kauppaan katsomaan onko tuotetta. Myyjillä muutakin tekemistä kun vastailla puhelin ja hölkätä tarkistamassa tilanne.

Mä ainakin aina sanon, että on tuotetta vaikkei olisikaan. Saan asiakkaan kauppaan ja myyn hälle jotain muuta vastaavaa tuotetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä joku spesifi erikoistuote ja hakupaikkana joku perus marketti tms ei erikoisliike?

Esimerkiksi isälläni on jäänyt hitsauslanka markettiin kun aspa ei ole tajunnut mitä haetaan, vanha vaari kun esitti asiansa hieman epäselvästi. Tarkoitus oli siis hakea 0,9mm ydintäytelankaa mutta kysyikin "9mm ydinlankaa" joltain juuri kortin saaneelta kesätyöläistytöltä, jolla ei ole hölkäsen pöläystå hitsaustarvikkeista, niin eihän se voi kuin kirjoittaa tuon termin koneelle joka sanoo vain ettei valitettavasti "ydinlankaa" ole koko marketissa.

Piti sitten itse hakea kun tiesin hyllypaikankin kun monta kertaa sieltä hakenut.

Biltema on toinen missä saa välillä arvuutella millä nimellä joku osa sattuu olemaan tietokoneella. Aspat on valittu ulkonäön perusteella, eikä tekniikan tuntemuksen, eli asiakkaan pitää ite tietää että esimerkiksi "koiranluun" sijaan pitääkin kysyä kallistuksenvakaajan yhdystankoa. Varsinaisissa varaosaliikkeessä taas väki on alaa tuntevaa ja tietävät myös erikoisemmat nimitykset.

Eli jos ei tiedä millä nimellä tuote on järjestelmässä, eikä aspa tunne jotain alan slangitermiä, tai muuten poikkeavaa ilmaisua, voi tuote jäädä saamatta.

Vierailija
12/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä kylällä pienessä putiikissa kyllä vaikuttaa jos on huono as.palvelija. ihmiset äänestää jaloillaan. Kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kyseessä joku spesifi erikoistuote ja hakupaikkana joku perus marketti tms ei erikoisliike?

Esimerkiksi isälläni on jäänyt hitsauslanka markettiin kun aspa ei ole tajunnut mitä haetaan, vanha vaari kun esitti asiansa hieman epäselvästi. Tarkoitus oli siis hakea 0,9mm ydintäytelankaa mutta kysyikin "9mm ydinlankaa" joltain juuri kortin saaneelta kesätyöläistytöltä, jolla ei ole hölkäsen pöläystå hitsaustarvikkeista, niin eihän se voi kuin kirjoittaa tuon termin koneelle joka sanoo vain ettei valitettavasti "ydinlankaa" ole koko marketissa.

Piti sitten itse hakea kun tiesin hyllypaikankin kun monta kertaa sieltä hakenut.

Biltema on toinen missä saa välillä arvuutella millä nimellä joku osa sattuu olemaan tietokoneella. Aspat on valittu ulkonäön perusteella, eikä tekniikan tuntemuksen, eli asiakkaan pitää ite tietää että esimerkiksi "koiranluun" sijaan pitääkin kysyä kallistuksenvakaajan yhdystankoa. Varsinaisissa varaosaliikkeessä taas väki on alaa tuntevaa ja tietävät myös erikoisemmat nimitykset.

Eli jos ei tiedä millä nimellä tuote on järjestelmässä, eikä aspa tunne jotain alan slangitermiä, tai muuten poikkeavaa ilmaisua, voi tuote jäädä saamatta.

Joo, hankalaa on varnasti, jos asiakas ei tiedä itsekään mitä on ostamassa.

Vierailija
14/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja arvostaa työntekijöitään, nämä ovat motivoituneita tekemään parhaansa. Jos ei, se näkyy kyllä asiakaspalvelussa myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa on niin huonot palkat?

No kun joka firmassa on oma palkanlaskija...

Vierailija
16/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken kaikkiaan, huonot työntekijät laskevat yrityksien liikevaihtoa. Näin on.

Vierailija
17/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle on usein käynyt niin että olen aivan satavarma että jotain ei ole. Kunhan asiakkaan perävalot näkyy, niin huomaan että tuossahan tuo. Sori siitä.

Vierailija
18/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa etäisyydet pitkät. Soitan kauppaan, onko tuotetta, ajan 50-100 km hakemaan tuotteen. Jos tuotetta ei ole, vaikka puhelimessa on luvattu, sen kohta tietää koko suku. Tietävät varoa sellaista kauppaa, johon joutuu ajamaan turhaan. Korvaavan tuotteen ostan periaatteestakin eri kaupasta.

Vierailija
19/19 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hei kaikille sattuu ap ja kyse voi olla virheestä paikan järjestelmässä, josta asiaa katsotaan. Tai sitten jos työntekijä ei asiaa tarkistanut, niin se on voinut olla loppu ennen joulua ja oli jo tottunut myymään ei oota. Muutenkin rasittaa ihmiset, jotka kyselee puhelimessa onko sitä ja tätä, se ei koskaan tunnu niin tärkeältä etsiä heille, kuin asiakkaille, jotka ovat paikanpäällä, joille kyllä käännetään paikat ylösalaisin etsinnässä, jos jotain ovat hakemassa ja sitä pitäisi varastossa olla.

Toivottavasti asia on nykyään noin päin.

15 vuotta sitten kun rakensin, niin hyvin usein oli niin että myymälässä asiakkaat jonottivat palvelua ja asiakaspalvelu vastaili vain puhelimiin ja palveli puhelimella soittavia asiakkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme