onko kohtalotovereita raskaassa psykiatriassa?
Olen 88 syntynyt. Minulle syötettiin Orsanilia (poistettu käytöstä) 8-11-vuotiaaksi ja Zyprexaa 11-16 vuotiaaksi. Kaikkiaan 8 vuotta psyykelääkkeitä lapsena. Sairastin 8-9 vuotiaana psykoosin, joka sisälsi syömishäiriöoireita, pakkoliikesarjoja ja voimakkaita pelkoja. Hallusinaatioita ei ollut onneksi.
Zyprexasta lihoin heti ekana talvena +20kg, vaikka söin normaalisti. Olin 5.luokalla lähes satakiloinen. Sain kuulla paljon lihavuudestani ja minua kiusattiin usein. Opin pelkäämään ikäisiäni ja ulkopuolistuin. Vain ruokailutottumuksiani epäiltiin lihomisestani. En oppinut tuntemaan seksuaalitoimintojani ja pidin itseäni viallisena, koska en saanut orgasmia ennen 20.ikävuotta (vaikka seksielämä alkoi 14.vuotiaana).
Zyprexa ajettiin minulla alas 2004 syksyllä ja kevääseen mennessä olin laihtunut 20 kg, laihduttamatta.
Miksihän minulle syötettiin lääkettä koko peruskouluikäni, vaikka psykoosi oli verrattain lyhyt eikä kroonista mielisairautta ilmennyt? Miksi minua myrkytettiin. Onneksi en saanut diabetesta ylipainoisena, vaikka meillä on se sukuvika.
Minulle jäi Zyprexan jäljiltä kohonnut prolaktiinitaso (mainittu lääkeinfon sivuoireissa). Olen saanut 3 keskenmenoa enkä tule oikeastaan lainkaan raskaaksi, vaikka on ollut lukuisia kumppaneja (joista osa perheellistynyt muiden kanssa onnistuneesti). Tekiköhän Zyprexa minusta hedelmättömän. Monta vuotta hämmästelin, miksen tule raskaaksi ja nyt syy alkanut hahmottua.
Tekisi mieli etsiä muita ehkä saman kokeneita. Meidän pitäisi vaatia anteeksipyyntö tai korvauksia.