Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkäähän töihin!

Vierailija
26.12.2017 |

Taas hyvä kirjoitus Sakulta. Allekirjoittakaa aktiivimallin kumoamista vaativa kansalaisaloite, linkki Sakun blogissa.

Tässä ote uusimmasta blogitekstistä:

"Muutaman päivän kuluttua tulee voimaan niin sanottu työttömyysturvan aktiivimalli. Sehän tarkoittaa sitä, että saadakseen täyttä työttömyyskorvausta työttömän on tehtävä palkkatyötä 18 tuntia 65 päivän tarkastelujakson aikana, eli suunnilleen kuusi tuntia kuukaudessa. Tosiasiassa kyseessä on järjestelmällinen tukien leikkaus, joka nimenomaan luvattiin olla tekemättä silloin, kun kiky-sopimus hyväksyttiin.

Näin selkeää on aktiivimallin käyttöönotto. Jos ette ymmärtäneet, niin ei se mitään. Olen melko varma, ettei monikaan aktiivimallin puolesta äänestänyt kansanedustaja ymmärrä senkään vertaa siitä, mitä itse on tullut päättäneeksi. Useimmilla heistä tuntuu olevan sellainen käsitys, että työttömän tarvitsee vain mennä jonnekin tekemään työtä. He eivät tajua muutamaa perusasiaa.

Ensinnäkään niitä töitä ei ole. Kukaan ei ole vielä kertonut miten yli 450 000 työtöntä survotaan vähän yli 50 000 avoimeen työpaikkaan.

Nyt joku sanoo, että voivathan työttömät mennä aktiivimallin edellyttämään työvoimapoliittiseen koulutukseen tai kuntouttavaan työtoimintaan. Eivät voi, sillä koulutusta ei lisätä, koska hallitus ei ole lisännyt koulutuksen ostamiseen tarkoitettua määrärahaa.

Yleensä en näissä jutuissani mainosta mitään, mutta nyt teen poikkeuksen: Allekirjoittakaa aktiivimallin kumoamista vaativa kansalaisaloite."

http://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2017/12/26/menkaahan-t…

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin! Kotona levitetään percettä sohvalla ja haetaan tukia ja edes työkokeiluun ei viitsitä mennä!

Sitten ollaan kateellisia sairaanhoitajille jotka jouluaattona seisovat 11 tuntia ja pesevät koomapotilaiden perceitä.

Voi kun se työkokeilu ei kiinnosta!

Vierailija
42/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole menossa. Tuli onecoinista sen verran ettei tartte. Rahasta bitcoinin vielä niin tartte muksujenkaan raataa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä töihin niin vain aina pääse vaikka haluaisi ja hakisi.

Eikö se sitten olisi kaikkien etu että työkkäri kartoittaa todellisen taidon suoriutua työtehtävistä ja tarjoaa suoraan yhteisöllistä työkokemusta.Helpottaa työllistymään unelmaduuneihinkin myöhemmin.Anteeksi vaan mutta epäsosiaalistuneet pitkäaikaistyöttömät ovat se työllisyyden kannalta hankala porukka.Jännittävät työpaikkahaastatteluissakin niin paljon että työnantajana vaikea lukea todellisia luonteenpiirteitä ja sopivuutta avoimeen työhön.Arvostan palkatessa, että hakija kantaa korttansa jollain tavoin yhteiskunnallisesti.Ei hyvältä näytä jos rahan eteen ei tarvitse mitään tehdä noin aatteentasollakaan.Kyllä ne tuet työssäkäyvien maksamista veroista vaan koostuvat.

Minä en jännitä työhaastatteluja, olen ollut työtön 1,5v. Sitä ennen ehdin olla 40v töissä ja muutamat kesätyöt päälle. Oman alan kokemus lienee riittävä, koulutukset ja taidot päivitetty ja työtä haettu. Ei kuitenkaan mitään mahdollisuutta näytä olevan kun ikärasismi alkaa jo 50v. En ole kiinnostunut menemään mihinkään työkuntoutukseen mt-potilaiden kanssa sen enempää kuin johonkin leikkikurssille tai palkattomaan työhön. Sen verran pitkään olen veroja maksanut, että en noista tuista osaa huonoa omaatuntoa kantaa. 60v+ olisi ehkä syytä päästää eläkkeelle.

Vierailija
44/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa skannata paperit Kelalle 1200 pisteen tarkkuudella. Yksi A4 vie muutaman gigan. Päättymätön zip tiedosto on myös kiva ylläri serverille.

Vierailija
45/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin! Kotona levitetään percettä sohvalla ja haetaan tukia ja edes työkokeiluun ei viitsitä mennä!

Sitten ollaan kateellisia sairaanhoitajille jotka jouluaattona seisovat 11 tuntia ja pesevät koomapotilaiden perceitä.

Miksi olet niin aggressiivinen? Kuka ei viitsi mennä? Muistatko nimen? Nyt kannattaa rauhoittua ja ajatella asioita, joista voi olla kiitollinen. 

Vierailija
46/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt järjestämään sellaista hanketta että sohvaperunoilta kaikki tuet pois!

Ei ilmaistyötä eikä ilmaistukea!

Veronmaksajille takuu siitä ettei rahoja hyväksikäytetä.

Kaikki ylös sohvasta, vaikka roskia lajittelemaan ja sen mukaan tuet.

Kyllä joku puolue löytyy tätä ajamaan ja sitä minä äänestän, lähden tukijoukkoihinkin ja mielenosoitukseen!

Vierailija
47/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ja paljonko siitä ja siitä saa palkkaa? Eikö viitsitä sen verran persettä nostaa penkistä, jotta tuo aktiivimalli kohdallasi toteutuisi, että ei menettäisi avustuksiaan ja sekään ei ole loppujen lopuksi paljon. Kuulostaa vähän siltä, että tässä ollaan ihan periaatteesta vastustamassa ja valittamassa, kun jotain pitäisi tehdä. Tämä työttömyyskin on paisunut alun perinkin siitä, kun laskettiin ettei KANNATA mennä töihin, kun pärjää ihan kivasti muutenkin. Nyt, kun on pakko leikata menoja, niin saavutettuja etuja ei annettaisi millään pois. Samat hyvät edut myös päivähoidossa, kun jompikumpi vanhempi kotona, niin lapsi vain kiikutetaan tarhaan. Tämä ei mene minun jakeluun??? Kotona ei osata olla niin virikkeellisiä ja pelätään, ettei lapsi kehity. En minäkään saa erikseen palkkaa en kesälomarahoja, vaikka teen 16h/kk vanhusten seurustelusta,  ulkoiluttamisesta ja syöttämisestä. Omaksi ilokseni sitä teen, kun olen eläkkeellä etten eristäydy aivan yksin kotiin. On se väärin meitä eläkeläisiäkin kohtaan, kun olemme 40-45v. tehneet töitä, niin eläke ei ole sen suurempi kuin sellaisella nuorella tuet, vaikka ei ole tehnyt päivääkään töitä. Ei se ole ihme, että mekin oltaisiin sitä mieltä, että jotain tässä pitäisi tehdä, kun eihän näinkään voi jatkua.

On taas aikamoista yleistystä. Olen 14-vuotiaasta ollut kaikki kesät töissä ja AMK-tutkintojen ohella ihan läpi vuodet. Nyt kun sitten valmistumisen jälkeen olen työttömänä, niin aletaan tehä tällaista. Olis pitänyt vaan "loisia" sitten nekin 13 vuotta. 

Vierailija
48/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt järjestämään sellaista hanketta että sohvaperunoilta kaikki tuet pois!

Ei ilmaistyötä eikä ilmaistukea!

Veronmaksajille takuu siitä ettei rahoja hyväksikäytetä.

Kaikki ylös sohvasta, vaikka roskia lajittelemaan ja sen mukaan tuet.

Kyllä joku puolue löytyy tätä ajamaan ja sitä minä äänestän, lähden tukijoukkoihinkin ja mielenosoitukseen!

Haluat siis elää turvattomassa maassa, jossa ryöstetään ja murhataan ihmisiä, niitä rikkaita eritoten? Tervemenoa katsomaan, miltä sellainen maa näyttää, jossa köyhät elää kadulla vain oman kekseliäisyytensä avulla.

Vierailija
49/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koulutukseltani insinööri, aikuisiällä kävin amk-insinööriksi päivittääkseni tietojani ja saadakseni tuon etuliitteen. Olin muutaman kuukauden työtön ja olisin tehnyt kyllä mitä tahansa osaamiseni rajoissa, sillä aiemman osa-aikaisen yrittäjätaustan ja miehen tulojen takia en saanut edes korvauksia. Mutta pääsin haastatteluihin ainoastaan oman alan töihin ja oman alan töitä myös sain. Ei minua oikein otettu edes tosissaan siivousfirmoissa, vaikka alalta on kokemustakin takavuosilta ja opiskeluajoilta.

Mulla sama nyt. En tajua, miksei voida tehdä sellaista mallia, että jos edes yrität hakea töitä niin siitä palkitaan! Voin vaikka laittaa sähköpostit ja muut todisteeksi siitä, että olen ihan oikeasti hakenut enkä vaan lähettänyt kirjettä "työkkäri pakotti hakemaan työtä". En vaan voi ymmärtää miten voidaan tehdä tällainen "aktiivimalli" missä aktiivisuudesta ei palkita?? Tai siis ei edes palkita, vaan EI RANKAISTA. Olen kuitenkin koko opiskeluaikani käynyt töissä, vaikkei tarvitsisi!

Vierailija
50/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se sitten olisi kaikkien etu että työkkäri kartoittaa todellisen taidon suoriutua työtehtävistä ja tarjoaa suoraan yhteisöllistä työkokemusta.Helpottaa työllistymään unelmaduuneihinkin myöhemmin.Anteeksi vaan mutta epäsosiaalistuneet pitkäaikaistyöttömät ovat se työllisyyden kannalta hankala porukka.Jännittävät työpaikkahaastatteluissakin niin paljon että työnantajana vaikea lukea todellisia luonteenpiirteitä ja sopivuutta avoimeen työhön.Arvostan palkatessa, että hakija kantaa korttansa jollain tavoin yhteiskunnallisesti.Ei hyvältä näytä jos rahan eteen ei tarvitse mitään tehdä noin aatteentasollakaan.Kyllä ne tuet työssäkäyvien maksamista veroista vaan koostuvat.

Minä en jännitä työhaastatteluja, olen ollut työtön 1,5v. Sitä ennen ehdin olla 40v töissä ja muutamat kesätyöt päälle. Oman alan kokemus lienee riittävä, koulutukset ja taidot päivitetty ja työtä haettu. Ei kuitenkaan mitään mahdollisuutta näytä olevan kun ikärasismi alkaa jo 50v. En ole kiinnostunut menemään mihinkään työkuntoutukseen mt-potilaiden kanssa sen enempää kuin johonkin leikkikurssille tai palkattomaan työhön. Sen verran pitkään olen veroja maksanut, että en noista tuista osaa huonoa omaatuntoa kantaa. 60v+ olisi ehkä syytä päästää eläkkeelle.

Elämänkokemuksellista viisautta, työn arvostusta, vanhakantasta nöyryyttä elämän edessä, näitä ei korvaa mikään tutkintotodistus eikä kasa 3kk kestoisia "työkokemuksia", tai mikään muukaan pissismi.Se siitä ikärasismista.Rispektiä,leuka ylös ja hommiin jos et vielä halua lopettaa vierimistä sammaloituaksesi.

Vierailija
51/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on kokemus yhdestä työttömästä, joka ei tehdä työkokeilua, niin ei se kaikkia silti koske. Jos on paikka joka voisi hyödyttää työllistymisen kannalta, menisin heti MUTTA juttuhan on se että työkokeilua EI SAA TEHDÄ omalta alalta. Vaan täytyy olla "alanvaihtaja". Kolme kertaa yrittänyt saada työkkäriltä lupaa kokeiluun joka ei edes suoranaisesti ole "oman alani" töitä, mutta ei. Että sellaista. Toivottavasti nyt sitten edes se olisi helpompaa, mutta pelkään että päin vastoin. Mä en oikeesti ymmärrä tätä joidenkin asennetta, luuleeko ne oikeasti että ihmiset jotka on kouluttautuneet jollekin alalle monta vuotta haluu vaan maata perseellään ja juuri ja juuri pystyä ostamaan kuukauden ruoat? On kyllä aika pieni osa ihmisistä jota tätä omasta tahdostaan haluaa tehdä.

Vierailija
52/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänkokemuksellista viisautta, työn arvostusta, vanhakantasta nöyryyttä elämän edessä, näitä ei korvaa mikään tutkintotodistus eikä kasa 3kk kestoisia "työkokemuksia", tai mikään muukaan pissismi.Se siitä ikärasismista.Rispektiä,leuka ylös ja hommiin jos et vielä halua lopettaa vierimistä sammaloituaksesi.

3kk työkokemuksia minulla on ollut viimeksi 70-luvulla. Viimeisin ty,ösuhde kesti 35v. Yksi mahdollisuus olisi tietysti lähteä täältä loskasta vaikka Espanjaan asumaan ja gigoloita vokottelemaan. Sammaloitua en aio mutta uskon että tyhjänpäiväiset palkattomat työt tai kurssit jatkuvasti sammaloittavat ja nöyryyttävät ihmisen mielen aika tehokkaasti.

Vierailija
53/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
54/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en välillä saanut töitä vaikka kuinka hain, lopulta olin siis pitkäaikaistyötön, eli 2v työttömämä, ja kun vastaan tuli ilmoitus paikasta johon mulla on paljon työkokemusta alalta, niin pitkäaikaistyöttömyydestä huolimatta sain sen paikan, vaikka muitakin hakijoita oli paljon.

Ei ihmiset heti työttömäksi jäätyään menetä sosiaalisia taitojaan tai unohda kuinka työhastattelussa käyttäydytään, tai muutu epäsosiaalisiksi syrjäytyneiksi joilla elämänhallinta on pielessä.

Vierailija
55/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta tökokeilut, niistä ei makseta eikä niistä työllisty.

Olen siis itsekin työkkärin mukaan "työtön" kun teen keikkoja nollasopparilla, ja ne työt otan mielelläni vastaan kun niistä maksetaan TESn mukainen palkka.

Nytkin makaan sohvalla, kuten työttömän kuuluukin, mutta aamulla on oltava töissä klo 5.30 ja varmaan huomenna töitten jälkeenkin otan torkut sohvalla, joten kyllä, sohvalla tulee aika usein maattua. Mutta semmoista se on, työttömän elämä.

Vierailija
56/57 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta tökokeilut, niistä ei makseta eikä niistä työllisty.

Olen siis itsekin työkkärin mukaan "työtön" kun teen keikkoja nollasopparilla, ja ne työt otan mielelläni vastaan kun niistä maksetaan TESn mukainen palkka.

Nytkin makaan sohvalla, kuten työttömän kuuluukin, mutta aamulla on oltava töissä klo 5.30 ja varmaan huomenna töitten jälkeenkin otan torkut sohvalla, joten kyllä, sohvalla tulee aika usein maattua. Mutta semmoista se on, työttömän elämä.

*työkokeilut, eikä tökokeilut.

Vierailija
57/57 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi