Miten työntää tai hinata auto käyntiin?
Miten se tehdään? Priuksen pikkuakku tyhjentynyt pakkasessa.
Kommentit (15)
Prius pitää viedä toyotalle,siihen pitää vaihtaa koko akusto ja laturi.
Liitytään Autoliiton plus-jäseneksi ja kun akku on tyhjä, soitetaan palveluun ja mies tulee paikalle alta aikayksikön käynnistämään priuksen.
Nykyautoja ei saa hinata/työntää käyntiin, ne menee siitä rikki. Mut teoriassa se tapahtuu niin kin joku jo yllä kirjoitti.
Ni, ohjekirjasta kannattaa vilkaista saako sitä ylipäätään hinata/työntää käyntiin. Jopa tavallinen hinaus muualle vapaalla voi olla kohtalokasta autolle (automaatti).
Uudemmissa autoissa ei vo edes antaa apuvirtaa suoraan akunkenkiin koska ne on piilossa. Apuvirtaa voi antaa erikoistöpselin avulla joka on monella automerkillä ihan omakiva. Hinausautoissa on nykyään iso nippu noita töpseleitä mukana.
Ei onnistu, nykyautot vaativat niin paljon virtaa toimiakseen että eivät tyhjällä akulla käynnisty vaikka kuinka työntäisi. Rikot sen vaan.
Sen sijaan lainaa virtaa vaikka toisesta autosta tai hinauta huoltoon akun vaihtoon.
Mitä paskaa täällä kirjoitellaan.
Äsken oli 2015 Kia rio jäänyt valot päälle ja mittarin että akussa 6.5 volttia. Edes keskusaukio ei toiminut.
Kytkin pohjaan ja kakkosvaihde päälle ja avain virrat päälle asentoon. Onneksi Mäki alla ja siitä laskemaan. Hyvin hörähti käyntiin.
Tiitu vaan kirjoitti:
Mitä paskaa täällä kirjoitellaan.
Äsken oli 2015 Kia rio jäänyt valot päälle ja mittarin että akussa 6.5 volttia. Edes keskusaukio ei toiminut.
Kytkin pohjaan ja kakkosvaihde päälle ja avain virrat päälle asentoon. Onneksi Mäki alla ja siitä laskemaan. Hyvin hörähti käyntiin.
No on ollut tuuria kyllä että moottorinohjaus on noin alhaisella jännitteellä vielä onnistunut toimimaan tai sitten mäki on ollut sen verran jyrkkä että moottoriin on saatu kierroksia ainakin jotain 400-500 ja tuo 6 volttia on riittänyt latausgeneraattorin magnetointiin jolloin sieltä on tullut virtaa ja sen avulla sitten herännyt henkiin.
Vierailija kirjoitti:
En minä vaan tiedä, toimiiko uudet autot näin, mutta vanhassa autossa virta-avain ajoasentoon, vaihde ykköselle tai mieluummin kakkoselle, niin jaksaa työntää paremmin, kytkin pohjaan ja sitten vauhtiin.
Kun vauhtia on tarpeeksi, nostetaan kytkin ja toivotaan, että auto käynnistyy.
Vaihde piti kyllä laittaa kolmoselle. Olen monet kerrat nuoruudessani käynnistänyt auton niin, että sitä hinattiin tai työnnettiin.
Siis hinattaessa ainkin piti vaihde olla kolmosella, tai jos alamäkeen työnnettiin.
Vanha aloitus, mutta Priusta ei mitenkään käynnistetä työntämällä/hinaamalla.
Just tämmösten juttujen takua mulla on vuoden -94 auto. Tosin se on ollu niin luotettava, että eipä oo tarvinnu hinailla käyntiin.
Auton hansikaslokerosta on käyttöohjekirja. Kannattaisiko ensin lukea sen ohjeet kuin kysyä mammoilta?
En minä vaan tiedä, toimiiko uudet autot näin, mutta vanhassa autossa virta-avain ajoasentoon, vaihde ykköselle tai mieluummin kakkoselle, niin jaksaa työntää paremmin, kytkin pohjaan ja sitten vauhtiin.
Kun vauhtia on tarpeeksi, nostetaan kytkin ja toivotaan, että auto käynnistyy.