Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon rahaa häälahjaksi?

Vierailija
26.12.2017 |

Meidät on kutsuttu häihin ja hääpari toivoo lahjaksi rahaa. Mikä olisi sopiva summa? Meitä osallistuu 2 aikuista ja 2 lasta (2v ja 4v).

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu omista tuloistanne. Oletteko varakkaita?

Vierailija
2/10 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät antaa kaksikymppiä, tavikset viisikymppiä, rikkaat pari tonnia.

Siis ihan mahdollisuuksien mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla hyvätuloisia. Voidaan laittaa vaikka 100e mutta se kirpaisee jo.

ap

Vierailija
4/10 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiskymppiä sitten :)

Vierailija
5/10 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä 100e on tuolla osallistujamäärällä aika minimi, enkä sano tätä pahalla vaan oletuksena hääparin odotuksista. Neljä henkeä ei oikein voi viittäkymppiä laittaa. Lisäksi tottakai riippuu kuinka läheisiä olette jne.

Annoin itse itseltäni ja tytöltäni tyttäreni kummeille häälahjana 100e, mielestäni se oli sopiva summa.

Vierailija
6/10 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä 100e on tuolla osallistujamäärällä aika minimi, enkä sano tätä pahalla vaan oletuksena hääparin odotuksista. Neljä henkeä ei oikein voi viittäkymppiä laittaa. Lisäksi tottakai riippuu kuinka läheisiä olette jne.

Annoin itse itseltäni ja tytöltäni tyttäreni kummeille häälahjana 100e, mielestäni se oli sopiva summa.

Olin juuri kirjoittamassa että satanen varmaan aika minimi kun teitä kuitenkin useampi osallistuja, vietiin viimeksi 200e kun meitä neljä henkilöä ja siitäkin kuulin morsiamelta ( joka ystäväni) pientä kuittailua.

Vierailija
7/10 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäni olen joskus laittanut 50€.

Perheenä laittaisin 100€, ellei kyseessä olisi sisarukseni tai lapseni. Silloin laittaisin enemmän. Tässä toki vaikuttaa se, että minulla on jo istot lapset ja toimeentulokin on ollut vakaa jo vuosikymmenet. Nuorilla perheillä asia on eri.

Mielestäni voitte hyvin laittaa vaikka 50-80€. Oletettavasti teitä ei ole kutsuttu sinne rahan takia.

Vierailija
8/10 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiskymppiä sitten :)

Niin vähän ajattelin...

ap

Vierailija
9/10 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kierrät tuollaiset häät kaukaa. Jos rahaa ei ole kutsussa mainittu, niin saatan lahjakortin viedäkin ihan oma-aloitteisesti, jos en keksi mitään sopivaa lahjaa. Lahjalistatkin ovat puistattavia. Lahjakortin summa vaihtelee oman taloudellisen tilanteen mukaan samoin kuin sen mukaan, kuinka läheisiä ovat häitään viettävät tai toinen heistä.

Vierailija
10/10 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä meillä ole kukaan loukkaantunut kun ollaan viety kaksin 50€ onneksi suku ja ystävät ymmärtävät ettei sitä rahaa kamalasti ole, eivätkä juhli häitään siksi että saavat rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme