Milloin ikäiseni teinipojat alkavat kypsymään järkeviksi persooniksi?
Terveisin 18v lukiolaistyttö (minä). En oikein jaksa tiiraillakaan ketään, kun suurinta osaa kiinnostaa vain lätkä, autot, pilde, älypuhelin ja nuuska.
Kommentit (60)
Niin... tälleen 15v poikana voin kai antaa jonkinlaisen näkökulman.
En tiiä miten oot pyöriny poikaporukassa mutta sen porukan säännöt on raa'at ja julmat:
Ei puhuta tunteista kaikille tulee siitä kiusaantunut olo
Läppää pitää heittää muuten olet tylsä.
Tytöistä puhuttaessa aihe on tissit ja
perse
Muita puheenaiheita on pelit (pelin pitää olla sellanen jota kaikki pelaa muuten sanotaan että turpa kii) mopot on kans toine puheenaihe.
En sanois että ite en läppää heittäs ja joskus vittuilen (paskoille) opettajille (mut silti ka 9.6😁) mutta käyttäyden asiallisesti esim työharjoitteluissa jne
Pojat on yleensä asiallisempia ku siinä ei oo useita poikia ympärillä.
Kuhan etit pojan joka on suht mukava ja kysyt ulos ja katot onko se mukava. En tiiä miten paljon puhut poikien kanssa kahestaan mutta kun sanoit että poikien puheenaiheet ei kiinnosta niin ne puheenaiheet muuttuu ku puhut pojan kans kahestaa. Et voi kunnolla tutustuu poikaa kun se on kavereidensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa pildeä jollekin lätkäjätkälle.
Miksi? Minua ei kiehdo seksisuhteet vaan romantiikka.
- ap
Olisiko mahdoton ajatus, että anna seksiä ja saat romantiikka vastavuoroisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa suunnata katse sharmikkaisiin hopeakettuihin.
Mikä hiton hopeakettu? :D
- ap
Isääsi tai jopa isoisääsi vanhempi, vatsakas ja reilusti kaljuuntunut setämies, jolla on kaulassaan paksu kultainen panssariketju. Liian tiukat vaatteet, paita auki ja käsittämätön määrä egoa tuhtiin olemukseen.
Hänen (edesmennyt) äitinsä piti häntä komeana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no mieti jos yllättäen olisitkin poika niin tuskin pitäisit ikäisiäsi tyttöjäkään kovin monipuolisina :D
No en. Siksi en aina kaverustu tyttöjenkäön kanssa. Kaikki pyörii selfieiden, belfieiden, karsea meikkityylin, Snapchatin ja biletyksen ympärillä.
- ap
Tämä nyt ei ole mikään takuu varma hokkus -pokkus konsti, mutta itselläni alkoi sujua vastakkaisen sukupuolen (likkojen) kanssa paremmin oikeastaan vasta yliopistolla.. Eli odota ja etene päättäväisesti kohti omia uneliasi, kai niitä muitakin on kuin vain löytää itseä miellyttvä poikakaveri.
Toki minuakin harmitti lukioaikana kun tuntui, että moni mukavalta vaikuttanut likka ja erityisesti se oma salainen ihastukseni pariutui minusta "väärän" pojan kanssa. -
Mitä lie hänessä näki. (Suhde tosin kaatui joitain vuosia myöhemmin, syystä jota en tiedä). - Toisaalta eipä minulla ollut lukioaikana hirmuisesti aikaa saati kiinnostusta aatella muiden pariutumisia saati omaani kun oli niin paljon kaikkea muuta kiinnostavaa puuhaa ja tekemistä.
Ja vaikka suhde jonkun kivan ja totta kai myös kauniin likan kanssa saattoi ajoittain välkähtää mielessäni, niin olisin ollut kumppanina luultvasti aika mahdoton, kun en olisi varmasti ymmärtänyt, ettei kaikki koe harrastustani -sittemmin puoliammattilaisuuttani- yhtä tärkeänä ja arvokkaana kuin mitä itse pidin.
Olinkin verraten vanha, ennenkuin seurustelin, tai olin ns. parisuhteessa ensimmäsitä kertaa. Vieläkin olen niin kokematon, että en ole elänyt tai muodostanut yhteistaloutta elänyt "virallisesti" saman katon alla, kumppanin kanssa.
Jep, totta. Projektina onkin ollut pidemmän aikaa itseensä ja muihin asioihin keskittyminen, tällä hetkellä ei parisuhteet yms. pahemmin kiinnosta. Tämän keskustelun tosin loin, kun satuin taas miettimään näitä juttuja.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Lukiopojat ajattelevat vain pildeä. Hopeaketut osaavat esim. jouluna ajatella piparia, piirakkaa ja torttuja.
Kiltti atm - ei hopeakettu. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
No kun tuosta viestistä sai käsityksen, että heti pitäisi olla sänkyyn hyppäämässä. Ja sitä en halua - ensin haluan tuntea toisen ihmisen kunnolla ja luottaa häneen. :)
- ap
Vierailija kirjoitti:
Niin... tälleen 15v poikana voin kai antaa jonkinlaisen näkökulman.
En tiiä miten oot pyöriny poikaporukassa mutta sen porukan säännöt on raa'at ja julmat:
Ei puhuta tunteista kaikille tulee siitä kiusaantunut olo
Läppää pitää heittää muuten olet tylsä.
Tytöistä puhuttaessa aihe on tissit ja
perse
Muita puheenaiheita on pelit (pelin pitää olla sellanen jota kaikki pelaa muuten sanotaan että turpa kii) mopot on kans toine puheenaihe.En sanois että ite en läppää heittäs ja joskus vittuilen (paskoille) opettajille (mut silti ka 9.6😁) mutta käyttäyden asiallisesti esim työharjoitteluissa jne
Pojat on yleensä asiallisempia ku siinä ei oo useita poikia ympärillä.
Kuhan etit pojan joka on suht mukava ja kysyt ulos ja katot onko se mukava. En tiiä miten paljon puhut poikien kanssa kahestaan mutta kun sanoit että poikien puheenaiheet ei kiinnosta niin ne puheenaiheet muuttuu ku puhut pojan kans kahestaa. Et voi kunnolla tutustuu poikaa kun se on kavereidensa kanssa.
Hyviä pointteja toki. :)
- ap
Älä jää turhaan odottamaan. :) Meitä kypsempiä, urheilullisia ja varakkaita herrasmiehiä on paljon jotka nautimme nuorten neitokaisien seurasta, olemme itsevarmoja ja tiedämme miten naista käsitellään. Miltä kuulostaisi esim. pitkä viikonloppu/kaupunkiloma valitsemassasi maaiman kaupungeista hemmotteluineen? m36
Ääh. Ei ne ikinä kypsy. Hyvällä tuurilla tietysti voit löytää jonkun poikkeustapauksen, mutta vasta parinkymmenen vuoden päästä.
Olen melkein samanikäinen (19v.) ja tapasin nykyisen poikaystäväni sinun ikäisenäsi ja lukiossa itse olin vielä silloin :) hän oli silloin 23 ja mielestäni tosi kypsä! Tietysti kasvatus vaikuttaa millainen mies tulee ja milloin "kypsyy" jos kypsyy :D mutta miehethän kehittyy naisia hitaammin että ehkä me ollaan henkisesti samalla tasolla kun on se 5v ikäeroa.. kyllä sitten kun se oikea löytyy niin se asettuu paikoilleen ja lopettaa pelleilyt jos itse niin haluaa, siihenhän ei voi miestä pakottaa! Ei muuta ku tsemppiä etsimiseen! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hiton hopeakettu? :D
- ap
Harmaan suden pikkuveli.
Muistatahan Punahilkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no mieti jos yllättäen olisitkin poika niin tuskin pitäisit ikäisiäsi tyttöjäkään kovin monipuolisina :D
No en. Siksi en aina kaverustu tyttöjenkäön kanssa. Kaikki pyörii selfieiden, belfieiden, karsea meikkityylin, Snapchatin ja biletyksen ympärillä.
- ap
Tämä nyt ei ole mikään takuu varma hokkus -pokkus konsti, mutta itselläni alkoi sujua vastakkaisen sukupuolen (likkojen) kanssa paremmin oikeastaan vasta yliopistolla.. Eli odota ja etene päättäväisesti kohti omia uneliasi, kai niitä muitakin on kuin vain löytää itseä miellyttvä poikakaveri.
Toki minuakin harmitti lukioaikana kun tuntui, että moni mukavalta vaikuttanut likka ja erityisesti se oma salainen ihastukseni pariutui minusta "väärän" pojan kanssa. -
Mitä lie hänessä näki. (Suhde tosin kaatui joitain vuosia myöhemmin, syystä jota en tiedä). - Toisaalta eipä minulla ollut lukioaikana hirmuisesti aikaa saati kiinnostusta aatella muiden pariutumisia saati omaani kun oli niin paljon kaikkea muuta kiinnostavaa puuhaa ja tekemistä.
Ja vaikka suhde jonkun kivan ja totta kai myös kauniin likan kanssa saattoi ajoittain välkähtää mielessäni, niin olisin ollut kumppanina luultvasti aika mahdoton, kun en olisi varmasti ymmärtänyt, ettei kaikki koe harrastustani -sittemmin puoliammattilaisuuttani- yhtä tärkeänä ja arvokkaana kuin mitä itse pidin.
Olinkin verraten vanha, ennenkuin seurustelin, tai olin ns. parisuhteessa ensimmäsitä kertaa. Vieläkin olen niin kokematon, että en ole elänyt tai muodostanut yhteistaloutta elänyt "virallisesti" saman katon alla, kumppanin kanssa.
Jep, totta. Projektina onkin ollut pidemmän aikaa itseensä ja muihin asioihin keskittyminen, tällä hetkellä ei parisuhteet yms. pahemmin kiinnosta. Tämän keskustelun tosin loin, kun satuin taas miettimään näitä juttuja.
- ap
Kiitos palautteestasi. - Saanko udella? Onko sinulla muutoin kavereita tai ystäviä? Tarkoitan, että vaikka meistä jokainen kulkee omia polkujaan ja joutuu ottamaan vastuuta ja tekemään omia valintoja ja päätöksiään, jotka eivät ole aina lainkaan helppoja saati aina miellytä muita, niin on erinomainen asia, jos itsellä on läheisiä, joiden kanssa voi välillä jakaa asioita, olivat ne sitten mukavia tai vähemmän mukavia. Kaikkia asioita ei tietenkään tarvitse, eikä välttämättä pidäkään jakaa muiden kanssa, mutta monia kyllä.
määrittele kypsä ja järkevä mies?
Vierailija kirjoitti:
Enkö siis halua pitää itseäni muiden yläpuolella, mutta tunnen olevani suurimman osan kanssa täysin eri aaltopituuksilla...
- ap
Sä oletkin eri aaltopituudella koska ne sun ikäiset pojat ovat henkisesti sua pari vuotta jäljessä.
Vierailija kirjoitti:
Älä jää turhaan odottamaan. :) Meitä kypsempiä, urheilullisia ja varakkaita herrasmiehiä on paljon jotka nautimme nuorten neitokaisien seurasta, olemme itsevarmoja ja tiedämme miten naista käsitellään. Miltä kuulostaisi esim. pitkä viikonloppu/kaupunkiloma valitsemassasi maaiman kaupungeista hemmotteluineen? m36
Ei kiinnosta varallisuus ja liika kypsyys. :D Eikä muukaan ehdottamasi.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
- ap
Kiitos palautteestasi. - Saanko udella? Onko sinulla muutoin kavereita tai ystäviä? Tarkoitan, että vaikka meistä jokainen kulkee omia polkujaan ja joutuu ottamaan vastuuta ja tekemään omia valintoja ja päätöksiään, jotka eivät ole aina lainkaan helppoja saati aina miellytä muita, niin on erinomainen asia, jos itsellä on läheisiä, joiden kanssa voi välillä jakaa asioita, olivat ne sitten mukavia tai vähemmän mukavia. Kaikkia asioita ei tietenkään tarvitse, eikä välttämättä pidäkään jakaa muiden kanssa, mutta monia kyllä.
Kyllä on. :)
- ap
Suosittelen sugar daddyä. Olet markkina-arvosi huipulla. Isukki myös kohtelisi sinua kuin prinsessaa. Sitten myöhemmin kun ikäisesi jätkät ovat kypsempiä voit alkaa seukkaamaan niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta varallisuus ja liika kypsyys. :D Eikä muukaan ehdottamasi.
- ap
Se oli vain esimerkki. Etsi mieleisesi ikäinen itseäsi vanhempi mies joka jo kypsempi. :)
Kiltti atm - ei hopeakettu. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Ei seksi ole kauppatavaraa (tässä tapauksessa), vaan romantiikan huipennus, kun molemmat ovat halukkaita.
-Harmaasusi
Porukoissa julkisilla paikoilla ei yleensä puhuta syvällisiä ja rahvaanomaisuus tarttuu, joten ehkä näkemyksiisi vaikuttaa se. Ihmisen syvempi persoonallisuus erottuu enemmän kahdenkeskeisessä tutustumisessa.
En myöskään usko, että kovin moni 18v poika uskaltaa hirveästi naisen värkistä puhua, koska siinä iässä ollaan tavallisesti todella epävarmoja ja aika kokemattomia ja pelätään itsensä nolaamista sanomalla jotain noloa. Mutta tähänkin pätee se, että porukassa saadaan ikään kuin muidenkin voimat ja rohkeus yhdistettyä omaan itseensä ja soristaan kaikkea naurettavaa; tämä on sukupuolesta riippumaton juttu.