Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä flunssakierre, hometta, huonepölyallergia? Kokemuksia?

Vierailija
25.12.2017 |

Havahduin siihen, että olen ollut sairaana ainakin syyskuun alusta lähtien. Räkää valuu sellaisia määriä, etten edes ymmärrä miten se on fyysisesti mahdollista. Nenä on valtaosan ajasta jotenkin "turpea" ja on vaikea hengittää, öisin nukun pää takakenossa sängyn reunalla nukkuen, että lima valuisi nieluun eikä häiritsisi nukahtamista. Vähän väliä tulee järkyttäviä aivastus- tai yskäkohtauksia, toisinaan syvään hengittäessä (esim. ennen aivastusta tai niistämistä) hengityksen loppu "vinkuu". Poskiontelot tuntuu aivan kamalilta. Vähän väliä on kuumeinen ja inhottava olo (palelen peiton alla kerrospukeutuneena, hengästyn ja palan ihan loppuun pienestäkin rasituksesta jne), mutta kuume ei ole noussut kertaakaan enkä enää jaksa edes mitata. Niistellessä ja yskiessä ylös tulee toisinaan (erityisesti aamuisin) myös kuivunutta verta jne.

Muita ongelmia löytyy listaksi asti, mutta en ole varsinaisesti yhdistänyt niitä tähän: silmät kutisevat, kirvelevät ja vuotavat paljon, IBS, turvotus kehossa ja kasvoissa, ihottuma ja ihon yleinen kutina ja kuivuus..

Miehellä ei ole vatsaongelmia lukuun ottamatta mitään vastaavaa, vaikka hän on valtaosan ajastaan kotona.

Lääkärissä olen käynyt pari kertaa, lääkäri on kurkannut nenään, nieluun ja korviin ja todennut nenän olevan turvoksissa, mutta muita ongelmia ei kuulemma oikein löydy. Ensimmäisellä kerralla sain mukaan Buranaa, toisella nenäsumutteen, ja lääkäri totesi että oireet kuulostavat huonepölyallergialta. En jaksaisi enää käydä turhan takia, jonka vuoksi toivoisin jotain kokemuksia ihmisiltä ja osaisin ensi lekurikerralla esim. pyytää tutkimaan jotain, mikä on jäänyt tutkimatta.

Onko kenelläkään ollut mitään vastaavaa? Mikä paljastui syyksi? Kenelläkään kokemuksia hometalon aiheuttamista terveysongelmista tai huonepölyallergiasta, kuulostaako tutulta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Keväästä asti sairastellut, ollut kaikkea samanlaista mitä sinullakin. Välillä tuntuu että on todella paljon kuumetta, ja kun mittaan, ei ole mitään, jopa alilämpöä. Jatkuva väsymys ja vetämätön olo. Imusolmukkeet ympäri kehoa turvonneet. Tutkittu niin terveyskeskuksessa kuin yksityiselläkin. Katsottu kaikki mahdolliset verikokeet, ultraäänitutkimukset, keuhkojen röntgenit, virusten vasta-aineet yms.

Välillä oli veriarvotkin pielessä mutta nyt normalisoituneet.

Olen niin väsynyt ja kyllästynyt tähän, tähän sairasteluun ei ole löytynyt mitään järkevää selitystä. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää koulu jossa opiskelen, joka on yltäpäältä homeessa. Uskon, että home voi sairastuttaa ihmisen näin vakavasti. Voimia sinne suuntaan!

Vierailija
2/4 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä oli yksi vuosi kun sairastelin niin paljon että oli riskinä että jättävät luokalle. Oli poissaoloja enemmän kun läsnäoloa ja yhtäkään kokonaista viikkoa en saanu koulussa oltua. Myöhemmin paljastu että sinä vuonna oli alkanu meidän kämppä homehtua ja oireilin sitä vahvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä syksynä ihan normi flunssaa... Ainakin meidän kylällä joka toinen ollut monta viikoa on/off flunssassa.Itsellä menossa kolmas lääkekuuri (kaikki bakteeritulehduksia, todettu labrassa) ja nyt alkaa ainakin hetkeksi helpottaa...

Vierailija
4/4 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain flunssan siskolta, jolla se kesti kuusi viikkoa. Minulla on jo kaksi kuukautta täynnä. Tuntuu, että paskakin lentää kuin varpusparvi, kun on koko ajan kipeä ja varmaan niellyt kymmenen ämpärillistä räkää, joten aloin syödä Precosaa (jäänyt jostain antibioottikuurista) ja se helpotti mahan osalta. Lääkärissä kävin ja oli vähän kurkun punoitusta mutta muuta ei ollut näkyvissä. Tulehdusarvokin vain 7. Silti tuntuu, että kun yskänpuuska alkaa, se ei lopu millään ja lopulta keuhkoista lohkeaa taas puolet irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme