Tietääkö joku?
Aloitan tammikuussa uuden työn. Olin työtön välissä sen verran, että kulutin KAIKKI säästöni elämiseen.
Lakkautin asumistukeni ja tajusin, että seuraavan kerran saan rahaa vasta tammikuun lopulla. Siihen mennessä on yksi vuokra maksettava, saan tyött.tukea 650e (suunnilleen) ja työmatka on sen verran pitkä että tuosta jäävä satanen kuluu siihen kevyesti ja ehkä ylikin. Onko mahdollista saada jotain jostain?? MIKSI LAKKAUTIN TUEN, KADUTTAA
Kommentit (13)
Niin ja en ole saanut koskaan toimeentulotukea :( Muutaman kerran olen hakenut.
Ole yhteydessä vuokranantajaan ja kysy saatko maksaa vuokran normaalia myöhemmin.
Mutta kun ei minulla ole varaa maksaa kahta vuokraa palkasta :D Se on niin huono. Tietty voisin etsiä halvemman asunnon, mutta ne mitä olen katsellut, niin.. Tämä on halvimmasta päästä. Jossain toisella puolella kaupunkia voisi olla, mutta silloin työmatka pitenisi entisestään. Työpaikan lähellä ei ole kuin omistusasuntoja ja nekin liian kalliita :O
Kaikenlaista. Mikähän oli syy asumistuen lakkauttamiseesi?
Kun sen ilmeisesti ihan itse lakkautit? Ei voi ymmärtää.
Siksi, että siitä tuli tarkistuspyyntö nyt jo. Siinä oli myös ruksi, että haluanko lakkauttaa tuen siksi aikaa ja laitoin että haluan, koska laskujeni mukaan uusi tuki olisi n. 40e tuon 300e sijaan eli joutuisin varmaan maksamaan sitä takaisin? Enkä tollo ajatellut siinä kiireessä kun täytin, että palkka ei tosiaan tule alkukuusta..... niinkuin "luuserin" tuet :(
en osaa suorilta sanoa, mut sillähän se selviää kun meet kelaan täyttämään toimeentuliotukihakemuksen ja selittämään tilanteesi.
Ok, pitänee kokeilla jos kerrankin saisin tuota toimeentulotukea..
No kait sulle tulee tukia jotka tulee ns takautuvasti . Eli joulukuun tuki tammikuun alussa ja tammikuun palkka sit kuun lopussa ?
No mulla tosiaan menee suurin osa bensoihin tai bussiin, ylimäärä siis.. Nyt on tullut juuri yksi tuki ja loppuosa tulee sitten tammikuussa, satasen luokkaa. Kyllähän mun ON pärjättävä, jos en syö vaikka? Mielestäni tällaisessa tilanteessa juuri se toimeentulotuki olisi paikallaan, mutta saas nähdä..
Työmatka tulee olemaan siis sellaiset 20km xO Keskellä korpea, ei asuntoja.
Sori jäi otsikko todella typeräksi, kun unohdin muokata sitä! :S