Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teillä on joulupöydässä ha mitä ruokia ette ikinä tarjoilisi jouluna?

Vierailija
22.12.2017 |

.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulupöytään kuuluu kinkku, itsetehdyt laatikot, graavilohi, kylmäsavustettu lohi, kananmunat mätitahnalla, mäti, smetana, juustoja, poroa yms..

Vierailija
2/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajuu miks joku syö maksalaatikkoo jouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta maksalaatikko on gutaa. Enemmänki ällöttää kaikki ne sillit ja sileet. Yöks!

Vierailija
4/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalalla sama kuin teillä ap. Lisänä kylläkin erilaisia sillejä ja kaloja. Siika ja lipeäkala.

Vierailija
5/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko olevasi parempaa kansaa kun teet ITSE laatikot. Sehän vaatiikin niiiin paljon. Hohhoijaa. Senku muussaa juurekset.

Vierailija
6/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun joulupöydässäni olisi jotain jota en itse tarjoaisi? Tuohan mahdoton tilanne. Ei meidän joulupöydässä voi olla mitään mitä en tarjoa.. nuohan kumoavat toisensa.

Vierailija
7/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään sitä mitä kukin on toivonut. Tänä vuonna poika halusi pizzaa, mies pastaa, tytär karjalanpiirakoita ja minä erilaisia juustoja. Noiden lisäksi on lihatonta makaronilaatikkoa, jalopenopoppersseja, sipsejä, suklaata, salaattia, perunamuussia ja leipää.

Kukaan ei halua rosollia, kinkkua, laatikoita tai kalaa. Jouluna herkutellaan, ei mennä perinteiden mukaan.

Vierailija
8/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloja on aikalailla, samoin pateeta, kylmäsavuporoa, lihapullia. Sitten pääruoalla kinkku, kinkunkastike, lanttulaatikko ja imelletty perunalaatikko. Miehen toiveesta karjalanpaisti ja keitetyt perunat.

Voisin sano "etten ikinä" rosolli, porkkanalaatikko ja leipäjuusto. Mutta tajuan että nämä monella ovat jouluruokien the juttu ja hyvin tyypillisi' jouluruokia, vaikkei meille maistukaan.

Pizzaa tai vaikka pasta bolognesea en ikinä joulupöydässä tarjoaisi. Pizza jotenkin sellaista "kun ei vaan jaksa tehdä mitään", tilataan pizzaa (tai tehdään itse illanistujaisiin), spaghetti bolognese taas on se tylsin mahdollinen arkiruoka.

Vierailija
9/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se perinteinen setti, kinkku, laatikot, kalat, rosolli, salaatti, lihapullat. Meillä on pöydässä myös sitä paljon parjattua makaronilaatikkoa ja maksalaatikkoa. Jos se olisi minusta kiinni, maksalaatikkoa ei olisi, mutta kun löytyy yksi joka sitä ehdottomasti haluaa, niin pakko sietää vaikka hajukin iljettää.

Vierailija
10/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans tajua noita pizzapastaperheitä. Mut tyylinsä kullakin

Vierailija
11/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun joulupöydässäni olisi jotain jota en itse tarjoaisi? Tuohan mahdoton tilanne. Ei meidän joulupöydässä voi olla mitään mitä en tarjoa.. nuohan kumoavat toisensa.

Kysyttiin, että mitä teillä on joulupöydässä JA mitä ette tarjoilisi. Ei, että mitä teillä on joulupöydässä, jota ette tarjoilisi.

Vierailija
12/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajuu miks joku syö maksalaatikkoo jouluna.

Samaa ihmetellyt. Saman ties voisi tarjota myös koiranmakkaraa.

Vierailija
13/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tämä suljetulta osastolta postaileva maksamakkarakeittohullu on?

Mutta hyvää joulua hänellekin!

Mutta kysymykseen: ihan perinteinen kalapöytä eli graavit lohet ja siiat, mädit smetanat sillit ja esim. loimulohta tai lämminsavulohta. Ihan joka vuonna ei ole samat. 

Painopiste meillä on kaloilla, kun kaikki sen ystäviä ollaan. On myös laatikot ja kinkku. Laatikot tehdään itse, vaikka joku sitä täällä jo halveksuikin :)

En tarjoilisi mitään muuta. Eli luettelo ei-tarjottavista tulisi liian pitkäksi tähän. Aloitetaan aasta: avokado, artisokka ja tuhat muuta aalla alkavaa juttua. Bee alkaisi banaanilla jne. 

Vierailija
14/14 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kinkku, imelletty perunalaatikko, lanttu-, porkkana- ja maksalaatikkoa, lihapullia, rosollia, lämminsavulohta, jotain sillijuttua, kermaperunoita, jonkinlainen vihreä salaatti. Suurin osa miehen toiveesta, en juurikaan välitä jouluruuista mutta kyllä mä noista itseni kylläiseksi saan. Juomana jouluolutta, sahtia ja cocista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi