Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu ei tunnu enää nykyisin miltään

Vierailija
22.12.2017 |

Muutamia vuosia sitten olin vielä ihan ns. jouluihminen. Odotin ja kuuntelin joululauluja jo marraskuussa. Laittelin tonttuja sun muuta krääsää kotiin.
Nyt ei ole ainakaan pariin-kolmeen vuoteen kiinnostanut ollenkaan. Ei edes joulukorttien lähettely. Miksi ei? Suorastaan ahdistaa vain koko jouluhössötys. Lasten takia väkisin yritän jotain laitella, mutta ei ole fiilistä tippaakaan.

Ihanaa, kun se on kohta taas vuodeksi ohi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaistesi vika. Jos sitä joulua aletaan ryöstöviljellä ja mainostaa jo lokakuussa, niin miten luulet, että käy pitemmän päälle?

Vierailija
2/11 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo, että aletaan jo suurinpiirtein juhannuksen jälkeen hehkuttaa joulua saa minulla oksennus refleksit välittömästi. Joulukuussa on jo aivan korvia myöten täynnä joulujollotuksia.

Eihän tämä ole nykyään kuin ärsyttävää pakko pullaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo, että aletaan jo suurinpiirtein juhannuksen jälkeen hehkuttaa joulua saa minulla oksennus refleksit välittömästi. Joulukuussa on jo aivan korvia myöten täynnä joulujollotuksia.

Eihän tämä ole nykyään kuin ärsyttävää pakko pullaa.

Jep. Joulustakin on pitänyt väkisin tehdä markkinahumua ja suorittamista. Onneksi parin päivän päästä koko vouhotus on jo ohi.

Vierailija
4/11 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ekaa kertaa itsellä ei joulufiilistä. Hassua huomata kaupassa kun ihmiset ostavat hulluna kaikkea, kaikilla kiire... jouluhössötys oli kivaa myös, mutta ilmeisesti aikansa kutakin.

Vaikka nyt en joulua innokkaasti odotakkaan, niin iloitsen kuitenkin siitä, että kohta ollaan taas lähempänä kesää.. Ja kiva on katsoa kun lapsi avaa lahjat...ja loma on kyllä aina kiva juttu, oli joulu tai ei :). Ja kohta alkaa alemyynnit :D...

Vierailija
5/11 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään ihme, että joulu ei tunnu enää miltään. Ei minullekaan ole tullut enää Joulun tunnelmaa vuosiin.

Suurin syy on se kun joulusta alkaa näkyä ja kuulua jo syksyllä. Joulu on vesitetty ja latistettu koska joulun

jutut alkavat liian aikaisin.

Jouluvalot syttyvät lokakuussa monilla, lapsuudessani niitä viriteltiin vasta Itsenäisyyspäiväksi.

Monet tuovat joulukuusen sisälle jo pari päivää tai päivän ennen aattoa.

Itse tuon sen sisälle aina aattona. Lapsuudessani vasta läksimme aattopäivänä sitä etsimään.

Joululaulut , ja pikkujoulut kuuluvat myös jo syksyyn.

Mitähän vielä on aikaistettu joulussa.... Joulupukki varmaankin tulee monille kohta viimeistään 20.12 ja sitten aattoiltana vielä varapukki.

Joulssa ei ole enää mitään itse varsinaisena jouluaattona

Vierailija
6/11 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tullut vanhaksi, ei siinä muuta. 

Vierailija
7/11 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen sanoma on peittynyt toisarvoisten asioiden alle. Kyllähän se silloin tyhjältä tuntuu. Perhe on tietysti tärkeä vuoden jokaisena päivänä.

Vierailija
8/11 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa vaihdella jouluperinteitä.  lisäksi jos lapset ei enää usko joulupukkiin niin voi kysellä millaisen joulun he haluavat ja voit saada mielettömän joulun.

Vierailija
9/11 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen kyllästyy, kun sitä tarpeeksi toistaa. Joulu ei tarjoa sulle enää mitään uutta, joten miksi innostuisit siitä?

Vierailija
10/11 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu vaikka lapset ovat nyt ihanassa iässä joulun kannalta. Kaupat on täynnä järjetöntä ylihintaista krääsää, sitten kun ostat jotain ettei ilman jää, on samat tavarat seuraavana päivänä alessa.

Aiemmin jouluista oli tunnelmaa, jotain ihanaa taikaa. Nyt vaan tälläistä ankeaa pakkopullaa.

Vierailija
11/11 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että on kohtalotovereita. Oon ite aina nauttinut joulun ajasta, sen tunnelmasta. Nyt en oikeen saa minkäänlaista tuntumaa, jotenkin kyllästyttää? Kaipaan kevään tuloa, valoa.. En hämärässä istuskelua ja tunnelmointia. Pelottavaa, onkohan tämä pysyvä olotila. N30

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan