Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä olenko ruma - kannattaako arveluttaa ulkonäkö?

34v. mies.
22.12.2017 |

Jos ei tiedä minkä näköinen on, niin kannattaako arveluttaa itsensä esim. Redditin "Am I Ugly?" -kaltaisessa palvelussa? Mietin tätä ulkonäköasiaa päivittäin ja se vie paljon energiaa.

Minulle on sanottu ulkonäöstä vaikka mitä: "Jos olisin tuon näköinen, niin tappaisin itseni", "Sä oot helvetin ruma", "Valitaan sut Mr. Universumiksi [paskaista naurua]", "Onks tää naama turvonnut (hammaslääkärissä)?" ja lukemattomia muita kommentteja, jotka ovat jättäneet jälkensä minuun.

Mutta toisaalta olen kuullut myös kehuja esim. silmistäni, joten olen aika sekaisin tämän asian suhteen.

Kannattaako siis selvittää totuus (miltä näytän objektiivisesti muiden silmissä, noin keskimäärin)?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arveluttaa? Tarkoitatko arvioittaa?

Vierailija
2/15 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arveluttaa XDDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Netti on täynnä hörhöjä.

Suurella todennäköisyydellä näytät ainakin ihan ok:lta, ja niin kauan kuin hoidat hygieniasi, käyt parturilla ja käytät suht muodikkaita vaatteita olet riittävän hyvännäköinen.

Persoonallisuus on tärkeämpi kuin ulkonäkö, mutta itsestään voi pitää huolta.

Vierailija
4/15 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tänne, saat rehellisen arvion.

Vierailija
5/15 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nyt vähän arveluttaa tää aloitus...

Vierailija
6/15 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata laittaa omaa kuvaa nettiin arvioitavaksi. Varsinkaan jos asia on sinulle oikeasti arka paikka. Et kuitenkaan saa netistä rehellisä vastauksia, koska rölläystä ja kaikenlaista huutelua, minkä tarkoitus on vain purkaa omaa pahaa oloa, on niin paljon. Kannattaisi ennemmin puhua asiasta jonkun luotettavan tutun tai mielenterveyspuolen ammattilaisen kanssa.

Vierailija
7/15 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, sun ulkonäön pahimmat mollaajat on olleet naisia? Mullekkin naiset on aiheuttanu paljon tuskaa, enemmän kuin yksikään miehen nyrkki naamataulussa voi aiheuttaa.

Vierailija
8/15 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata.

Netissä on erittäin harvinaista että kukaan kommentoisi yhtään mitään positiivisessa mielessä.

Vittuilun ja paskanpuhumisen kun jättää pois, niin ei jää kuin suu auki.

Sosiaalisen median suurin tehtävä tuntuu olevan ihmisten pahan olon oksennuspaikka.

Vierailija
9/15 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan tässä tarkoituksella käytetty väärin sanaa "arveluttaa". Ei kai kukaan oikeasti voi olla näin pihalla suomen kielestä. Veikkaan siis provoksi.

Vierailija
10/15 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika arveluttavaa.

Vierailija
11/15 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan tässä tarkoituksella käytetty väärin sanaa "arveluttaa". Ei kai kukaan oikeasti voi olla näin pihalla suomen kielestä. Veikkaan siis provoksi.

Jaa, olen kuullut tuon murteena sanasta arvioittaa muutaman kerran vanhempien ihmisten suusta. Ohis

Vierailija
12/15 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin retardi, osallistu mieluummin johonkin "do i have balls" arviointiin.

Olet 34v mies. Et 14v pikkutyttö.

Vierailija
13/15 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kannata laittaa omaa kuvaa nettiin arvioitavaksi. Varsinkaan jos asia on sinulle oikeasti arka paikka. Et kuitenkaan saa netistä rehellisä vastauksia, koska rölläystä ja kaikenlaista huutelua, minkä tarkoitus on vain purkaa omaa pahaa oloa, on niin paljon. Kannattaisi ennemmin puhua asiasta jonkun luotettavan tutun tai mielenterveyspuolen ammattilaisen kanssa.

Kiitos vastauksesta! Olen nyt vuoden alussa menossa terapiaan (muista syistä) ja todennäköisesti otan siellä asian esille. Epäilen kuitenkin, että terapeutti antaa ympäripyöreän "kauneus on katsojan silmässä" vastauksen, eikä uskalla sen kummemmin puuttua asiaan.

Haluaisin nimenomaan tietää miltä näytän objektiivisesti ihmisten silmissä. Jos tämä kuulostaa hassulta, niin kyllä - minulla on erittäin huono itsetunto ja olen vielä tutkimusretkellä itseeni.

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, sun ulkonäön pahimmat mollaajat on olleet naisia?

Sekäettä.

Vierailija
14/15 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

34v. mies. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Olen nyt vuoden alussa menossa terapiaan (muista syistä) ja todennäköisesti otan siellä asian esille. Epäilen kuitenkin, että terapeutti antaa ympäripyöreän "kauneus on katsojan silmässä" vastauksen, eikä uskalla sen kummemmin puuttua asiaan.

Haluaisin nimenomaan tietää miltä näytän objektiivisesti ihmisten silmissä. Jos tämä kuulostaa hassulta, niin kyllä - minulla on erittäin huono itsetunto ja olen vielä tutkimusretkellä itseeni.

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, sun ulkonäön pahimmat mollaajat on olleet naisia?

Sekäettä.

Eipä kestä. Hyvä, että olet pääsemässä terapiaan, se on kuitenkin parempi paikka itselle arkojen asioiden käsittelemiseen kuin anonyymit nettipalstat, vaikka tietysti niissäkin voi jollain tasolla saada näkökulmia asioihin. Kannattaa tosiaan ottaa tämäkin asia esiin. Minä puolestani luulen, että terapeutti laittaa sinut pohtimaan miksi ulkonäkö on sinulle tärkeä asia, miksi se vaivaa mieltäsi, miten ulkonäkö ja sen pohtiminen vaikuttaa sinun elämääsi ja voisitko löytää itsellesi jonkun muun kuin ulkoisen arvon ja itsearvostuksen tämän kautta. Vähän paskaahan tuommoinen on, mutta sillä tavalla on pakko alkaa ajatelemaan tai elämisestä ei tule mitään. Minulla itselläni on vaikeita ulkonäkökomplekseja ja odottelen terapiaan pääsyä.

Vierailija
15/15 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs se vääntyy kieliopillisesti oikein? Arvelutattaa? arvelluttaa? Ar.....

t,eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan