Kinkut loppuu !! Näyttää ettei ituhippeily saa kannatusta
Kommentit (19)
Itse hankin tänä vuonna raikasta ja ravitsevaa ankkaa kinkun sijaan.
Kyllä Helsingistä ja nimenomaan Itä-Hgistä niitä löytää, mutta ovat vaan julmetun suuria. En viitsisi sellaista ostaa kun ei 2 ihmistä sitä jaksa syödä ennenkun pilaantuu. Taidan ostaa kinkkurullan.
Vierailija kirjoitti:
Näin sian näköisiä ja kokoisia mammoja hamstraamassa suklaata ja kinkkuja Kouvolan Prismassa. Sanoin kuvaamattoman kamala näky, meinasi laatta lentää!
Ihminen on sitä mitä syö.
Lihan syönti on lisääntynyt tänä vuonna reilusti. Erityisesti miehet syövät ennätysmääriä lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Tee kinkku gluteenijauheesta.
https://chocochili.net/2008/12/vegaanin-joulukinkku/
Tuossa ohje.
Siis käytännössä jauhoklöntti? Hyi saakeli.
Toivon, että jokainen joulukinkkua syönyt muttuu jouluyönä kinkuksi. Sitten nähdään, kuinka moni ihminen on sika!!
Halpamaista syödä sellaista sontaa. Teurastaisitte edes itse sen eläimen!
Vierailija kirjoitti:
Näin sian näköisiä ja kokoisia mammoja hamstraamassa suklaata ja kinkkuja Kouvolan Prismassa. Sanoin kuvaamattoman kamala näky, meinasi laatta lentää!
Näit itsesi peilistä?
Mmmm. Meillä on tuore kolmikiloinen luomukinkku. Vastateurastettu.
Suomalaisilla ei ole varaa paremapaan, niin pitää suonet tukkivaa rasvaklönttiä mössyttää joulunakin. Minäpä syön terveellisesti ja elän pidempään.
En ole ikinä ostanut kinkkua kun olen asunut omillani.
En enää syö juurikaan lihaa. Vasta sitten ehkä taas kun olen itse metsästänyt luonnonvaraisena elävän eläimen, edes yhden, nylkenyt ja suolistanut sen itse. Jos siis sitenkään pystyn syömään lihaa hyvällä omatunnolla.
Kanaa menee pari kertaa kuukaudessa ja joskus sekin tulee ylös tai ei mene alas kun muistaa asioita.
Olen mies, nuori mies.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ostanut kinkkua kun olen asunut omillani.
En enää syö juurikaan lihaa. Vasta sitten ehkä taas kun olen itse metsästänyt luonnonvaraisena elävän eläimen, edes yhden, nylkenyt ja suolistanut sen itse. Jos siis sitenkään pystyn syömään lihaa hyvällä omatunnolla.
Kanaa menee pari kertaa kuukaudessa ja joskus sekin tulee ylös tai ei mene alas kun muistaa asioita.
Olen mies, nuori mies.
Ja kyllä, kana on lihaa sekin. Kuten on kalakin lihaa vai onko se kasvis sitten? Huvittaa itseäni aina kun joku sanoo ettei syö lihaa mutta ilmoittaa syövänsä kalaa.
Me tilattiin jo pari viikkoa sitten kinkku. Tänään haetaan 12kg nammmm
Teen vehnäjauhoista sian muotoisen elukan ja pistän sen uuniin.
Aika monen joulupöytä koostuu edelleen niistä perinneruoka, joita nyt vain kuuluu olla. Minä en ole koskenut kinkkuun moneen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näit itsesi peilistä?
En syö tai osta kinkkua.
Todellinen syy kinkkujen vähyyteen on että niitä on jäänyt useana jouluna liikaa kauppoihin. Ei ne kauppiaat halua ottaa ns. takkiin. Mun mielestä ihan ymmärrettävää. Sekin vähyys on pikkasen "vähyys". Valmiskinkkuja löytyi vaikka kuinka. Savustetusta kinkusta olen kuullut pelkkiä kehuja kuinka hyvää.
Itse ostin eilen perinteisen luuttoman juhlakinkun. Ehkä muillakin samaa kuin mulla että se kinkun paistaminen tuoksuineen on osa joulun tunnelmaa? Niin löysin vielä sopivan pienen, vähän yli 5 kg.
Ps. Possut ei usko joulun jälkeiseen elämään.
Hain keskiviikkona harmaasuolatun kokonaisen kinkkun ja löysin sen vasta yhdennäksestä marketista. Taas kyseinen tuote oli täpärällä saada hankittua. Ensi vuonna pitää muistaa ostaa se heti kun ensimmäisen kerran näkee kaupassa.