Mieheltä rahat loppu - mitä tekisitte?
Mies ei ole töissä ja sillä loppuu rahat säästöstä tammikuussa. Mulla on ylimäärästä rahaa jota käytän luksusjuttuihin. Pitääkö lopettaa pröystäily ja alkaa kustantaa miehen elämää?
Kommentit (26)
Riippuu suhteestanne. Jos olet naimisissa tai katsot olevanne yhtä yksikköä, niin alat kustantaa miestä.
Jos taas mies on vaan ”joku”mies, niin et kustanna.
Ainoastaan siinä tilanteessa voisin harkita, jos mies aktiivisesti etsisi uutta työpaikkaa ja tekisi asioita työllistymisen eteen.
Jos olette naimisissa, niin pitää tietysti. Puolisoilla on elatusvevollisuus toistensa suhteen.
Miksi ihmeessä?Saahan mies jotain korvauksia jatkossakin?Eläkööt tulojen mukaan.
Kyllä minä maksan laskuja silloin, jos miehen tili meinaa tyhjentyä, yhteisiä hankintoja hän on silloin rahoillaan tehnyt. Vuoroin vieraissa niin sanotusti.
Miksi hän ei saa työttömyyskorvausta?
Jos sukupuolet olisivat toisinpäin, tulisivat miehet joukolla ulisemaan, että ei pidä, jokainen elää tulojensa mukaan, vitun lompakkoloinen jne.
Eli sen perusteella minä sanon, että ei pidä, eläköön tulojensa mukaan eikä ala miksikään lompakkoloiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Hän saakin mutta sanoo ettei se riitä elämiseen.
Mitäs otit köyhän miehen jos ite harrastat luxus juttuja.
No sinuna en suosittelisi alkaa kustantamaan miehesi elämää yhä enenevissä määrin koska se johtaa vaan siihen että miehesi ei koe motivaatiota työllistyä kun kaikki tulee 'tarjottimella'. Eli työllistyminen, kouluttautuminen tai sitten vaan niin että oppii elämään niillä tuloilla jotka on! Tällä en tarkoita etteikö aluksi voisi vähän toista jeesiäkin ja kustantaa vähän enemmän yhteisestä arjesta mutta pitkään jatkuneena tuo johtaa vaan siihen että sinä olet maksunainen kaikessa ja mies ei laita rikkaa ristiin minkään eteen. Eli vaikka alussa vähän maksaisin enemmän niin samalla potkisi perseelle samalla että aktivoituu ja oppii vastamaan elämästään ja elämään tulojensa mukaan.
Kun minä jouduin työttömäksi ja tulot tippuivat reilusti, maksoin silti puolet yhteisistä menoista ja tein kaikki kotityöt yksin, mies kävi vain satunnaisesti kaupassa. Vastaavassa tilanteessa en odota mieheltä yhtään vähempää.
Aloittaja kertoi niin vähän heidän tilanteestaan, joten vaikea on sanoa mitään. Jos perheessä on päiväkoti-ikäisiä lapsia, niin tuleehan siinä säästöä myös naiselle, jos lapset otetaan kotihoitoon.
Olen työtön. Käytän työttömyyspäivärahat kokonaan maksaakseni omaa osuuttani asumis- ja elinkustannuksista, mutta ei se kaikkeen valitettavasti riitä. Pyrin kompensoimaan tilannetta tekemällä kaikki kotityöt ja tietenkin haen aktiivisesti töitä. Samaa edellyttäisin mieheltäkin jos tilanne olisi päinvastoin. Mutta kyllä sitä työtöntä puolisoaan joutuu usein elättämään, eli ehkä sulla ei kaikkeen luksukseen varaa ole, kunnes miehesi työllistyy.
Ei härregyyd. Tutkikaa esimerkiksi Conor Mcgregorin uran alkua ja miten hänen tyttöystävänsä elätti pariskunnan minimipalkalla, kun kaveri seurasi unelmaansa. Näköjään kannatti.
Tammikuussa loppuu rahat? Uuden työpaikan löytää jokainen 2 viikossa, jos ei ole turhan kranttu sen suhteen. Eli ei todellakaan tarvitse alkaa kustantaa toisen elämää. Töihin vaan tienaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän saakin mutta sanoo ettei se riitä elämiseen.
Kyllä jatkossa pitää riittää. Älä ala makseleen toisen olemisesta.
Jos eiole valmis yhteiseen talouteen niin ei ole valmis parisuhteeseen. Parempi, että muutatte omillenne ja jatkatte sinkkuina, kunnes rakastutte ja raha-asiat eivät muodostu suhteen esteeksi.
Olisit ottanut mieheksesi 70 vuotiaan sugar daddyn.
jätä se sika