Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2,5vko jääkaapissa avattuna ollut pizzakastike vielä ok?

Vierailija
22.12.2017 |

Tein äsken pizzaa ja laitoin tavalliseen tapaan siihen valmista tomaattikastiketta (vähän kuin paseerattua tomaattia, jossa mausteita). Purkissa lukee että säilyy 2-3pv avattuna jääkaapissa, mutta mä oon aina sitä käyttäny vielä viikonkin jälkeen ja jopa 1,5viikon jälkeen ilman mitään ongelmaa. Otin sen tomaattikastikkeen jääkaapista ja haistoin enkä huomannut ainakaan hajussa mitään kovin erikoista, lisäksi katselin sitä ettei näy hometta tms ja ei näkynyt. Käytin sitä pizzaan mutta jälkeenpäin aloin miettimään että jos siinä oli sittenkin joku outo sivumaku tms. Pizza oli tomaattikastikkeineen kuitenkin kuumassa uunissa, eli tuli kuumennettua kuumaksi että bakteerit itse varmaan kuolivat, mutta entäs toksiinit tai homeet?

Luin netistä ettei paseerattu tomaatti säily avattuna jääkaapissa kuin max 3pv ja tuo oli ollut siellä avattuna 2,5 viikkoa. Voinko olla ihan rauhallisin mielin vai saanko nyt jonkin kamalan homemyrkytyksen tai jotain?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, alan jo kuvitella pahoinvointioireita, vaikka tosiaan todennäköisesti vain kuvittelen....

Vierailija
2/5 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yäk. Et sä varmaan mitään karseita oireita saa, mutta varmasti maistui joku sivumaku.

Vierailija
4/5 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erikoista kuitenkin näit, vaikkei se ollut kovin erikoista? 

Muuten, todennäköisesti levitit lusikalla kastiketta purkista pizzan pinnalle, joten lusikka on silloin kontaminoitunut ja kastike on mennyt jo pilalle. 

Vierailija
5/5 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaana kysyn miksi käytätte mihinkään noita valmiskastikkeita?