Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7975)

Vierailija
4201/7975 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Viime jouluna leivoin pipareita ja ajattelin viedä niitä vanhemmilleni. Juuri kun olin lähdössä niin huomasin oven edessä piparin muruja. Piparini oli siististi paketoitu rasiaan ja en ollut missään vaiheessa niiden kanssa eteisessä.

2. Olin jotai 6 v ja siinä pihalla oli pieni metsä. Leikin siellä melkein joka päivä, Yhtenä kevät aamuna oli sumuista ja leikin siinä metsässä ja näin selvästi jonkun valkoisen valon, jonkinlainen hahmo se oli. Se sanoi jotain, mutten muista mistä sillä kuulin sen epäselvästi.

3. Olin teininä kavereiden kanssa jossain kaupoissa ja joku rouva, jota en tuntenut tuli puhumaan minulle jotain. Siinä jossain vaiheessa hän sanoi että "olisit täydellinen tyttöystävä minun pojalleni..." no siitä pari viikkoa niin aloin tutustumaan kivaan poikaan ja aloimme seurustella. Nykyään ollaan jo menty naimisiin. Tiedätkin jo varmaan kuka oli hänen äiti.

4. Olin 8 kun olin ekaa kertaa yksin kotona, no heti kun ovi laitettiin kiinni alkoi rapina seinien välistä ja pelkäsin, mutta en kehdannut mennä sanomaan siitä joten jäin siihen paikoilleen. Mietin että ne on vaan hiiriä, mutta sitten kuulin kun tuoli siirtyi keittiössä ja kun lasi meni rikki. Menin kaappiin piiloon ja kuulin askeleita, itkin äänettömästi. Kun sisko tuli koulusta niin kaikki äänet loppui ja menin kaapista pois. Sisko ihmetteli että miksi olin rikkonut lasin ja kerroin että kuulin pelottavia ääniä ja odotimme siinä toisissamme kiinni vanhempia.

5. Olin vuosi sitten lenkillä ja kuulin outoa ääntä sellaista vihellyksen ja huutamisen sekoitusta matalaa mutta samalla korkeaa (?) tietyin väliajoin siinä taustalla sellaista oopperan tapaista ja sitten ihme läpsytytstä ja taputusta.....

Vierailija
4202/7975 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt neljä kertaa ihmetellyt läheisen puiston keinua, joka "keinuu" itsekseen. Parvekkeeltamme ja ikkunoistamme näkee suoraan tähän pieneen puistoon, talomme on siis aivan puiston vieressä ja kaikki hiljainenkin puhe, leikin ja askelten äänetkin soralta kuuluvat parvekkeelle.

Ensimmäisen kerran huomasin keinun heilumisen kesällä kun istuin partsilla ja olin siinä niin pitkään ollut, että olen lähes 100% varma ettei kukaan ollut käynyt puistossa ja tuolloin se ainakin oli jo tyhjä. Keinuista toinen näytti siltä kun siinä kiikkuisi joku, toinen oli paikallaan. Tuulta ei ollut. Ihmettelin asiaa, mutta totesin, että kai joku vaan sitten aivan hiljaa oli puistossa käynyt.

Nyt tämä sama näky on käynyt kolmesti tuon jälkeen. Kerran samalla tavalla minun ollessa parvekkeella, missään ei taaskaan näkynyt ketään ja ilma oli tyyni, toinen keinu paikallaan. Kerran keinu keinui kun kävelin puistoa kohti ja kotiin(ei tuulinen päivä) . Koko sinä aikana en nähnyt puistossa tai sieltä lähtemästä ketään. Kerran näin ikkunasta tyhjän keinun keinuvan, mutta sisälle en voi vannoa kuulevani jos puistossa olisi joku käynyt. Joka kerta kyseessä sama keinu ja keinun vauhti sellainen ettei se vain huoju, vaan nimenomaan keinuu.

Tämä on todella outoa, en keksi asialle mitään järkevää selitystä. Aluksi se vähän kauhistutti, mutta nyt en jotenkin enää välitä. Joko olen kai sitten hullu tai sokea :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4203/7975 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Viime jouluna leivoin pipareita ja ajattelin viedä niitä vanhemmilleni. Juuri kun olin lähdössä niin huomasin oven edessä piparin muruja. Piparini oli siististi paketoitu rasiaan ja en ollut missään vaiheessa niiden kanssa eteisessä.

2. Olin jotai 6 v ja siinä pihalla oli pieni metsä. Leikin siellä melkein joka päivä, Yhtenä kevät aamuna oli sumuista ja leikin siinä metsässä ja näin selvästi jonkun valkoisen valon, jonkinlainen hahmo se oli. Se sanoi jotain, mutten muista mistä sillä kuulin sen epäselvästi.

3. Olin teininä kavereiden kanssa jossain kaupoissa ja joku rouva, jota en tuntenut tuli puhumaan minulle jotain. Siinä jossain vaiheessa hän sanoi että "olisit täydellinen tyttöystävä minun pojalleni..." no siitä pari viikkoa niin aloin tutustumaan kivaan poikaan ja aloimme seurustella. Nykyään ollaan jo menty naimisiin. Tiedätkin jo varmaan kuka oli hänen äiti.

4. Olin 8 kun olin ekaa kertaa yksin kotona, no heti kun ovi laitettiin kiinni alkoi rapina seinien välistä ja pelkäsin, mutta en kehdannut mennä sanomaan siitä joten jäin siihen paikoilleen. Mietin että ne on vaan hiiriä, mutta sitten kuulin kun tuoli siirtyi keittiössä ja kun lasi meni rikki. Menin kaappiin piiloon ja kuulin askeleita, itkin äänettömästi. Kun sisko tuli koulusta niin kaikki äänet loppui ja menin kaapista pois. Sisko ihmetteli että miksi olin rikkonut lasin ja kerroin että kuulin pelottavia ääniä ja odotimme siinä toisissamme kiinni vanhempia.

5. Olin vuosi sitten lenkillä ja kuulin outoa ääntä sellaista vihellyksen ja huutamisen sekoitusta matalaa mutta samalla korkeaa (?) tietyin väliajoin siinä taustalla sellaista oopperan tapaista ja sitten ihme läpsytytstä ja taputusta.....

1. Kotitontulla oli nälkä ja varasti piparisi

2. Joku oli menossa naamiaisiin kipeänä ja kysyi reittiä koska oli eksynyt

3. Rouva oli ennustaja

4. Varas yritti ryöstää kodin, mutta saikin pahan kohtauksen ja heitteli tavaroita

5. Lauluharjoitukset

Vierailija
4204/7975 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin pari kertaa käynyt toi outo juttu ihan kotona että tiputtanut esim. limupullon korkin eikä kuulunut mitään vierimistä yms. vaan kuulen että se tippuu ihan viereen mutta se ei olekaan siinä. Etsin kaikki kaapin alustat ja kolot eikä löydy mistään. Kumma homma

Vierailija
4205/7975 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin pari kertaa käynyt toi outo juttu ihan kotona että tiputtanut esim. limupullon korkin eikä kuulunut mitään vierimistä yms. vaan kuulen että se tippuu ihan viereen mutta se ei olekaan siinä. Etsin kaikki kaapin alustat ja kolot eikä löydy mistään. Kumma homma

Minultakin on muutaman kerran tippunut lattialle joku tavara ilman, että sitä on löytynyt mistään. En sitten tiedä, että ovatko ne tipahtaneet suoraan johonkin rinnakkaistodellisuuteen, joka on meille näkymätön mutta on meidän maailmamme vieressä.

Vierailija
4206/7975 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin yrityksen, jonka ainoaksi puhelimeksi otin prepaid liittymän ja sitten otin kokonaan uuden sähköpostin g-mailista.

Avasin tilin pankkiin ja tiedustelin x euroa kokoista lainaa. Lainaa ei myönnetty.

Muutaman päivän kuluttua minulle alkoi tulla tekstiviestejä eri yrityksistä, joissa kaupiteltiin juuri x euron suuruista lainaa.

Rikkoiko pankki pankkislaisuuden ja antoi puhelinnumeroni joillekin ulkopuoliselle? Miten ihmeessä salaiseen numeroon voi tulla tekstiviestejä ja juuri samasta summasta oli kyse.

Vierailija
4207/7975 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lapsuuskotini on omakotitalo, olohuoneen vieressä on kapea käytävä ja sen varrella ovi jonka takana sauna/pesutilat, kellari  sekä takaovi.  Muutimme taloon kun olin 9-vuotias ja muistan että kellari kammotti minua alusta alkaen, mutta ketäpä lasta nyt ei kammottaisi :D  Kerran sitten olin yksin kotona koulun jälkeen ja menossa hakemaan pesutilosta pyyhettä kaadettuani vahingossa maitopurkin lattialle, olin lähes pesuhuoneen ovella kun vilkaisin olan yli ja näin kellarin  oven raossa punaiset silmät. Kiljuin ja juoksin takaovesta ulos, jossa hytisin kunnes isä tuli töistä. Vanhemmat tarjosivat selitykseksi heijastumaa, hiiriä ja päästäisiä...

- Aikuisena, jo omillani asuvani tulin töistä kotiin ja menin jääkaapille. Äkkiä sukkani kastui läpimäräksi, lattialla oli lammikko vettä johon olin suoraan astunut. Luulin että jääkaappi vuotaa muttei vuotanut, vesi oli tullut jostain muualta. Eläimiä minulla ei ollut, eikä se ollut mikään pissalammikko vaan vettä

- Tein töitä siivoojana paikallisessa terveyskeskuksessa, työpäiväni alkoi kun paikka oli mennyt kiinni. Kerran siinä siivoilin ja odotustilassa huomasin hämmästyksekseni mummelin, joka luki lehteä . Puhuin mummelille joka ei reagoinut ja aloin siinä sitten etsiä jotakuta jolle ilmoittaa, että  yksi asiakas oli unohtunut. Mietin mummelin olleen vessassa tai jossain  kun tk sulkeutui ja ajattelin, että onpa ihme touhua kun paikkoja ei  tutkita ennen sulkemista ! En löytänyt ketään ja palasin odotushuoneeseen, joka oli tyhjä. Jaa, ehkä joku olikin tullut ja ohjannut mummelin ulos? Takaisin töihin sitten. Kun työpäiväni loppui, menin pyörälleni joka oli ikkunan takana pyörätelineessa. Lukkoa avatessa sain lähes  sydärin kun tajusin sen mummelin, takuulla saman mummelin ! seisovan ikkunan takana  selin minuun, pitkät valkoiset hiukset mustan jakun olkapäillä.

- Ostin uuden pesusienen kaupasta ja kun menin illalla suihkuun, sieni oli poissa. Muistin vieneeni sen ja uuden hoitoaineen valmiiksi suihkun seinähyllyyn, hoitoaine olikin paikoillaan mutta sieni ei.

Vierailija
4208/7975 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jääkaapin sulatusputki voi vuotaa yli. Olisiko mahdollista, että olisi ollut tällainen kyseessä?

Vierailija
4209/7975 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä kodissa (60-luvun tiilinen omakotitalo) on käynyt kolme selittämätöntä, joskaan ei pelottavaa juttua. ekasta kirjoitin palstallekin silloin kun se kävi, ehkä puolitoista vuotta sitten.

1. alusvaatelaatikkooni siuntaantui uudet pikkarit, ei olleet minun vaikka samaa kokoa. Tiedän varmaksi ettei olleet minun koska niitä oli selvästi pyykännyt joku tunnollisempi kuin minä, itse en erottele valkoisia värillisistä ja mun kaikki valkeat on semmosia harmahtavia. En myöskään voi käyttää atsman takia huuhteluainetta ja nämä tuoksuivat vahvasti huuhtelu-aineelta. Vähän erikoista haistella vieraita, joskin puhtaita pöksyjä, i know. Otin käyttöön ja ovat muuten käytössä edelleen.

2. Pesukoneesta löytyi märän, pestyn pyykin seasta sähköhammasharja, siis ei semmonen vaihtopää vaan se ite suristin . Just samanlainen kun meillä on, nyt on vaan tuplana. Ei mitään hajua mistä se on voinut sinne tupsahtaa. Käyn taskut yleensä tarkasti läpi ettei muksuilla oo nenäliinoja tms. taskussa jotka sitten muhjuuntuu pyykkiin kiinni, mutta siellä se hammasharja vaan nökötti.

3. eteisen lipaston ( semmonen mihin lasketaan käsistä avaimet sun muut sisään tullessa)päälle tupsahti paksu nivaska paperia muovitaskussa. Olivat keuhkopleuran käyttöohjeet hoitajalle. yhden sivun alareunassa vielä ne tulostaneen sairaanhoitajan nimi ja päivämäärä. ihan meidän alueen sairaanhoitopiiri ja kaikkea, 6 vuotta vanhat sen mukaan. en vaan tajua mistä pirusta ne on meille tulleet. Talon aikanaan rakkennuttanut vanga rouva kyllä kuoli sairaalassa enkä tiiä mihin vaivaan, kun ei siitä kuolinpesänhoitajan kanssa puhuttu mutta jäi vaivaamaan liekkö olivat siihen liittyviä. kunpikaan meistä ei tee mitään hoitoalan töitä.

Innolla odotan mitä talo materialisoi seuraavaksi, toivon sähkövatkainta kun siitä joulun alla kärähti moottori, ja se hammasharjakin oli oikein hyvä.

Vierailija
4210/7975 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho tulipas saakelisti kirjotusvirheitä. anteeksi. katon toisella silmällä taotaota lapsen kanssa.

t. pikkarihammasharjakeuhkopleura

Vierailija
4211/7975 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisessä kodissa (60-luvun tiilinen omakotitalo) on käynyt kolme selittämätöntä, joskaan ei pelottavaa juttua. ekasta kirjoitin palstallekin silloin kun se kävi, ehkä puolitoista vuotta sitten.

1. alusvaatelaatikkooni siuntaantui uudet pikkarit, ei olleet minun vaikka samaa kokoa. Tiedän varmaksi ettei olleet minun koska niitä oli selvästi pyykännyt joku tunnollisempi kuin minä, itse en erottele valkoisia värillisistä ja mun kaikki valkeat on semmosia harmahtavia. En myöskään voi käyttää atsman takia huuhteluainetta ja nämä tuoksuivat vahvasti huuhtelu-aineelta. Vähän erikoista haistella vieraita, joskin puhtaita pöksyjä, i know. Otin käyttöön ja ovat muuten käytössä edelleen.

2. Pesukoneesta löytyi märän, pestyn pyykin seasta sähköhammasharja, siis ei semmonen vaihtopää vaan se ite suristin . Just samanlainen kun meillä on, nyt on vaan tuplana. Ei mitään hajua mistä se on voinut sinne tupsahtaa. Käyn taskut yleensä tarkasti läpi ettei muksuilla oo nenäliinoja tms. taskussa jotka sitten muhjuuntuu pyykkiin kiinni, mutta siellä se hammasharja vaan nökötti.

3. eteisen lipaston ( semmonen mihin lasketaan käsistä avaimet sun muut sisään tullessa)päälle tupsahti paksu nivaska paperia muovitaskussa. Olivat keuhkopleuran käyttöohjeet hoitajalle. yhden sivun alareunassa vielä ne tulostaneen sairaanhoitajan nimi ja päivämäärä. ihan meidän alueen sairaanhoitopiiri ja kaikkea, 6 vuotta vanhat sen mukaan. en vaan tajua mistä pirusta ne on meille tulleet. Talon aikanaan rakkennuttanut vanga rouva kyllä kuoli sairaalassa enkä tiiä mihin vaivaan, kun ei siitä kuolinpesänhoitajan kanssa puhuttu mutta jäi vaivaamaan liekkö olivat siihen liittyviä. kunpikaan meistä ei tee mitään hoitoalan töitä.

Innolla odotan mitä talo materialisoi seuraavaksi, toivon sähkövatkainta kun siitä joulun alla kärähti moottori, ja se hammasharjakin oli oikein hyvä.

Joko miehesi pettää ja tapaa päivisin jotakin sairaanhoitajaa teidän kotonanne. Siksi pikkarit ja ehkä myös sähköhammasharja pyykkikoneessa (meni pyykin mukana sisään) sekä ne hoitsun työpaperit pöydällä.

Tai jollakulla vanhalla asukkaalla on teille avain.

Vierailija
4212/7975 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen päivät lasten kanssa kotona, kun työskentelen yrittäjä kotoa käsin, että jos sillä on joku hoitsu niin olis aika hölömöä tavata sitä jossain ja kuskata sen kalsareita, papereita ja hammasharjoja meille. ainoa edellinen asukas on kuollut ja sen lapset asuu ulkomailla. en mie nyt niin tahvo oo etten olis loogisia tapahtumaketjuja päässäni käyny läpi. ja mies ei kyllä käy koskaan missään muualla kun töissä jotta jos on säätöä niin se on hoidettava siellä.

Vierailija
4213/7975 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olen päivät lasten kanssa kotona, kun työskentelen yrittäjä kotoa käsin, että jos sillä on joku hoitsu niin olis aika hölömöä tavata sitä jossain ja kuskata sen kalsareita, papereita ja hammasharjoja meille. ainoa edellinen asukas on kuollut ja sen lapset asuu ulkomailla. en mie nyt niin tahvo oo etten olis loogisia tapahtumaketjuja päässäni käyny läpi. ja mies ei kyllä käy koskaan missään muualla kun töissä jotta jos on säätöä niin se on hoidettava siellä.

Joku lapsistasi on kleptomaani.

Vierailija
4214/7975 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kleptolapsiteoriaan, muuten hyvä mutta ovat niin pieniä etteivät käy ees lähikaupassa yksin. olen harkinnu kaikki skenariot orastavasta dementia-anopista ylimääräisiin yläpohjassa asujiin, mutta sielläkin oli vaan linnunp×skaa kun kävin tutkimassa. halkovajassa joka on kylmä tila talon sisällä asuu joku rapisija, mutta kuulostaa hiireltä eikä se varmaan luopuisi hyvistä kalsareista vaan laittaisi lämmikkeeksi koloonsa. ja tottakai varulta stalkkasin facebookissa sen sairaanhoitajan jonka leimat keuhkopleurapapereissa oli, oli semmonen ehkä 60v. rouva jotta on miehelläkin erikoiset fetissit jos on jostain sutinasta kyse, ja ihan kaikella kunnioituksella ne pikkarit ei olisi rouvalle mahtuneet.. mietin tekisikö kaverit noin outoa jäynää, mutta me ollaan aika erakoita ja ne harvat kaverit mitkä käy ei ehkä omaa tatpeeksi outoa huumorintajua tällaiseen. olen oikeasti just riittävän paranoidi miettimään kaikki oudotkin teoriat läpi enkä hyvällä tahdollakaan keksi muuta kun että universumi pulpauttelee meille hassua ryönää n. 5 kuukauden välein.

Vierailija
4215/7975 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi kerran tommonen doppelgangerkokemus melkein 17 -18 vuotta sitten lukioaikoina. Meidän lukio oli kaupungin ainoa jossa voi lukea eestiä muutaman kurssin ( varmaan ei enää kun se ope on varmaan jo eläkkeellä aikaa sitten) ja toisesta keskustan lukiosta tuli ihan mun näkönen tyttö sille samalle kurssille. Äkkäsin hänet vasta tyyliin kolmanneksi viimesellä tunnilla ennen kun jakso vaihtui, hän istui eturivissä ja mulle näkyi lähinnä takaraivo. Sillä tunnilla katottiin jotain lyhyttä dokkaripätkää ja se tyttö oli kääntynyt sitä luokan reunassa olevaa telkkua kohti ja tajusin tuijottelevani omaa sivuprofiiliani. Pentuna leikin tunti tolkulla semmosella kaksi ovisella peilikaapilla vessassa missä pystyi sitten tuijottelemaan omaa lärviä joka suunnasta. No minä tuijotin sitä tyttöä ihan haavi auki ja hän siinä kaikessa keskittymisessä ja hiljaisuudessa ei varmaan tajunnu että joku katsoo ja söi antaumuksella omaa räkäänsä. Oli yhtä aikaa hypnoottista ja ällöttävää. Oli siitä se hyöty että itse välttelin nenän kaivuuta julkipaikalla sen jälkeen, oli aika jäätävää nähdä miltä itse samassa tilanteessa näyttäis.

Vierailija
4216/7975 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kauan sitten työskentelin eräässä hoitolaitoksessa ja hoidin ihanaa, täysin muistisairasta vanhusta. Moikkailimme aina lämpimästi toisiamme, vaikka olimme juuri nähneet, koska hän oli jo unohtanut minut.

Pari vuotta tuon jälkeen, jo työpaikasta lähteneenä ja hoidokin lähes unohtaneena näin unen, missä tuo rouva ikään kuin lipui minua kohden vanhalla työpaikallani, nosti kätensä kohdallani kuin tervehtiäkseen ja hymyili erittäin onnellisena. Mietin unessa, miten ihmeessä hän voi muistaa minut. Meni pari viikkoa ja avasin kyläpaikassa lehden (en ole itse tilaaja), ja arvatkaa, kenen kuolinilmoitus siinä oli. Siinä kiitettiin vanhaa osastoani hyvästä hoidosta. Mahdoinko saada terveiset rajan takaa...

Toinen juttu oli, kun näin unta kuolleesta isoisästäni. Hän tuli unessa luokseni, vaikka tiesin hänen kuolleen. Hän oli erittäin iloinen ja tokaisi: "Mä tulin vaan sua kattomaan" ja halasi minua. Muistan tunteneeni unessa hänen lämpönsä. Seuraavana päivänä etsin alusvaatelaatikostani jotain ja laatikossa oli päälimmäisenä isoisäni vanha kangasnenäliina! Uni tuli heti mieleeni. En ymmärrä, miten se voi olla siellä, kun olin juuri edeltävänä viikonloppuna siivonnut laatikon. Minulla on kyllä pappani vanhoja petivaatteita, joiden välissä oli luokseni kulkeutunut pari noita nenäliinoja, mutta säilytän niitä aivan eri paikassa. Muistaisin kyllä, jos olisin sellaisen nähnyt juuri laatikoita siivotessani.

Vierailija
4217/7975 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut vuosia kerrostalokämpissä ja erilaiset äänet tuttuja, mutta nykyisessä asunnossa mieheni kanssa molemmat kuullaan ihme ääniä selvästi asunnon sisältä. Eilen nukkumaan mennessä eteisestä kuului jotain kopinaa/napsahduksia ja molemmat sen kuuli, niin tuli puheeksi että molemmat myös näitä ihmetellyt yksin.

Vasta olohuoneessa ollessani keittiössä joku pamahti ja kovaa, uuninpelliltä kuulosti, se oli siinä lieden päällä. Menin katsomaan niin kaikki oli paikallaan enkä löytänyt mitään syytä. Ääni oli kuin joku olisi lyönyt sitä uunin peltiä.

Joskus eteisessä joku kenkäkassi myös rapissut itsekseen ihmeellisen kuuloisesti.

Vierailija
4218/7975 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Tein töitä siivoojana paikallisessa terveyskeskuksessa, työpäiväni alkoi kun paikka oli mennyt kiinni. Kerran siinä siivoilin ja odotustilassa huomasin hämmästyksekseni mummelin, joka luki lehteä . Puhuin mummelille joka ei reagoinut ja aloin siinä sitten etsiä jotakuta jolle ilmoittaa, että  yksi asiakas oli unohtunut. Mietin mummelin olleen vessassa tai jossain  kun tk sulkeutui ja ajattelin, että onpa ihme touhua kun paikkoja ei  tutkita ennen sulkemista ! En löytänyt ketään ja palasin odotushuoneeseen, joka oli tyhjä. Jaa, ehkä joku olikin tullut ja ohjannut mummelin ulos? Takaisin töihin sitten. Kun työpäiväni loppui, menin pyörälleni joka oli ikkunan takana pyörätelineessa. Lukkoa avatessa sain lähes  sydärin kun tajusin sen mummelin, takuulla saman mummelin ! seisovan ikkunan takana  selin minuun, pitkät valkoiset hiukset mustan jakun olkapäillä

Jospa edesmennyt potilas tuli istuskelemaan aulaan. Monella on vastaavia kokemuksia sairaaloista, terveyskeskuksista tai vanhainkodeista. Tai sitten se oli vaan eksynyt vanhus.

Vierailija
4219/7975 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kleptolapsiteoriaan, muuten hyvä mutta ovat niin pieniä etteivät käy ees lähikaupassa yksin. olen harkinnu kaikki skenariot orastavasta dementia-anopista ylimääräisiin yläpohjassa asujiin, mutta sielläkin oli vaan linnunp×skaa kun kävin tutkimassa. halkovajassa joka on kylmä tila talon sisällä asuu joku rapisija, mutta kuulostaa hiireltä eikä se varmaan luopuisi hyvistä kalsareista vaan laittaisi lämmikkeeksi koloonsa. ja tottakai varulta stalkkasin facebookissa sen sairaanhoitajan jonka leimat keuhkopleurapapereissa oli, oli semmonen ehkä 60v. rouva jotta on miehelläkin erikoiset fetissit jos on jostain sutinasta kyse, ja ihan kaikella kunnioituksella ne pikkarit ei olisi rouvalle mahtuneet.. mietin tekisikö kaverit noin outoa jäynää, mutta me ollaan aika erakoita ja ne harvat kaverit mitkä käy ei ehkä omaa tatpeeksi outoa huumorintajua tällaiseen. olen oikeasti just riittävän paranoidi miettimään kaikki oudotkin teoriat läpi enkä hyvällä tahdollakaan keksi muuta kun että universumi pulpauttelee meille hassua ryönää n. 5 kuukauden välein.

Ihan mahtava kirjoitustyyli tällä koko tarinalla, nauroin ääneen täällä vedet silmissä!

Oletko  harkinnut kirjailijan uraa? :D

Terveisin

Toinen, jonka yksinasujakotiin universumi pullautti kaulakoru kirjahyllyn päälle, olisin kyllä voinut ottaa vatkaimen mieluummin, kun ei ollut edes minun tyylinen kaurakoru :D

Vierailija
4220/7975 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon asunut vuosia kerrostalokämpissä ja erilaiset äänet tuttuja, mutta nykyisessä asunnossa mieheni kanssa molemmat kuullaan ihme ääniä selvästi asunnon sisältä. Eilen nukkumaan mennessä eteisestä kuului jotain kopinaa/napsahduksia ja molemmat sen kuuli, niin tuli puheeksi että molemmat myös näitä ihmetellyt yksin.

Vasta olohuoneessa ollessani keittiössä joku pamahti ja kovaa, uuninpelliltä kuulosti, se oli siinä lieden päällä. Menin katsomaan niin kaikki oli paikallaan enkä löytänyt mitään syytä. Ääni oli kuin joku olisi lyönyt sitä uunin peltiä.

Joskus eteisessä joku kenkäkassi myös rapissut itsekseen ihmeellisen kuuloisesti.

Putket ja rakenteet paukkuvat lämpötilavaihtelujen vuoksi, samoin uunipelti ja kenkäpussi ”palautuu” entiseen muotoonsa. Nämä olisivat luonnollisia selityksiä. Itsellä kuluu rivitaloasunnosta joskus samantapaisia ääniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä