Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7964)

Vierailija
981/7964 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini väitti minulle kerran, että pystyy omalta tietokoneelta näkemään ja kuulemaan, mitä asunnossani tapahtuu. Kysyin häneltä, että mikä televisiokanava minulla on nyt päällä ja se meni oikein ja sitten vaihdoin kanavaa ja kysyin taas ja sekin meni oikein. Sitten televisiossa näytettiin juuri videota, jossa virtahepo pieraisee ja nyt hän sanoi, että pieraisit äsken ja sanoin sitten, että se en ollut minä vaan tuli televisiosta. Kaverini sanoi kuitenkin myöhemmin, että se oli täyttä sattumaa, että hän arvasi kanavat oikein sekä myös tuon pieraisemisen. Tuntuu kyllä erittäin uskomattomalta sattumalta, että nuo kaikki menivät oikein ja ettei hän oikeasti tiennyt sitä. Ei kyllä tuntunut kivalta koska jos hän pystyisi näkemään ja kuulemaan, mitä teen, se olisi törkeää yksityisyyden loukkaamista.

Vierailija
982/7964 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon edelliseen akun tyhjentymiseen.. mulle kävi just noin. Odottelin tyttöä harrastuksestaan ja istuin autossa ja latasin puhelinta. Auto ei liikkunut mihinkään. Meni vajaa puoli tuntia ja käyntiin lähti.

Puhelinkin tekee tätä. Jos akku loppuu ja virta katkeaa niin antaa virran olla hetken pois, joitakin minuutteja ja laittaa takaisin virrat päälle niin on virtaa hetkeksi. Saisi jopa soitettua pikapuhelun, 112 tms.

Mun nykyiset älypuhelimet on KAIKKI tehneet tätä. Ja mitä pidempään pidän virtaa pois niin sitä enemmän siihen tulee sitä lisävirtaa takaisin ja voit soittaa pidemmän "pikapuhelun". Toki joku raja tuossa on, mutta puhutaan parista minuutista useampaan minuttiin kestävistä pikapuheluista.

Vielä sen verran, että nykyiset älypuhelimet sammuttavat automaattisesti virran puhelimesta vaikka virtaa on vielä 2% JÄLJELLÄ.

Jos pidät puhelinta hetken virrat pois päältä niin tuo 2% jäljellä oleva virta "kasvaa", siis lataamatta, ja saat lisävirtaa ns. tyhjästä siihen pikapuheluun".

Eivät muuten sammuta. Itse unohdin viime viikolla laturin kotiin. Puhelimen akku kului jostain syystä poikkeuksellisen nopeaa, kahdessa tunnissa 50%:sta 1%:iin, niin että akun näki hupenevan silmissä.  Totesin klo 13.50 että enää muutama prosentti jäljellä ja puhelin sammuu väistämättä ennen kuin ehdin kotiin, mutta koska pääsen kotiin jo klo 15, niin ei se varmaan haittaa jos puhelin on tunnin sammuneena. No katsoin puhelinta  klo 14.10 ja siinä oli jäljellä 1% akkua. Ajattelin että se sammuu ihan just. Kymmenen minuutin päästä tarkitsin että joko se on sammunut, ei edelleen oli 1% akkua jäljellä. Lopulta ehdin kotiin ja kun laiton puhelimen lataukseen klo 15.10 siinä oli edelleen sama 1% akkua jäljellä.

Joo, myös mun puhelimeni tuntuu pitävän tosi tiukasti kiinni viimeisistä akunvarausprosenteista, ne kuluvat jotenkin paljon hitaammin kuin akuuvaraus muuten kuluu. Joskus olen yrittänyt käyttää akun loppuun, että saan sen tyhjänä lataukseen niin ei meinaa millään kulua ihan loppuun, vaikka mitä tekisi :D  Puhelimena Samsungin lippulaivamalli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/7964 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuvastaaunessa kirjoitti:

Teinityttönä kovasti toivoin, että löytäisin pitkäaikaisen poikaystävän. Haaveilin ja unelmoin nukkumaan mennessä ja sinä yönä näin todella elävän unen, jossa joku kertoi minulle, että tulevan poikaystävän nimi on Mika* ja hänestä tulee aviomiehesi.

Sen jälkeen aloin katsella kaikkia Mikoja "sillä silmällä" ja jopa oletin, että the Mika voisi olla naapuriluokan Mika. Mitään vastakaikua sieltä suunnalta ei tullut. Ei ollut edes mun tyyppiä.

Sitten ihan pian ja odottamatta kaverin kanssa kaupungilla vastaan käveli poikakaksikko, joista toinen jostain syystä jäi minua piirittämään ja siinä se. Silloin hänellä oli erikoinen lempinimi, joten en aluksi edes tiennyt hänen oikeaa nimeään. Meillä oli sama musamaku ja muutenkin klikkasi. Nyt on Mikan kanssa yhteisiä vuosia takana yli kaksikymmentä😊

Sattumaa? Luultavasti...

*nimi muutettu

Myöhemminkin olen nähnyt muutaman unen, jossa olen saanut tietoa.

Voi kun itselläkin olisi kyky nähdä tuollaisia unia. Todella kaipaisin tietoa siitä, mitä tulevaisuuteeni kuuluu. Huono tilanne ja kaikki auki :(

Vierailija
984/7964 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi, jolta ystävä katosi elämästä aivan yllättäen. Olimme olleet tuolloin ystäviä viitisen vuotta, tutustuneet aikoinaan samalla kansanopiston opintolinjalla. Opiston päätyttyä pidimme edelleen tiiviisti yhteyttä, tapasimme muutaman kerran vuodessa ja siinä sivussa näimme jopa toistemme lapsuudenperheet.

Äkkiä tämä ystäväni kuitenkin lopetti yhteydenpidon kuin seinään. Ei ottanut itse enää yhteyttä eikä vastannut puheluihin, tekstiviesteihin eikä sähköposteihin. Ei myöskään reagoinut mitenkään, kun laitoin hänelle viestiä ja tiedustelin, että onko kaikki kunnossa, kun hänestä ei ole kuulunut mitään. Numerotiedustelun mukaan hänellä oli edelleen sama puhelinnumero kuin ennen ja osoitetiedotkin olivat pysyneet samoina. Sittemmin kuulin, että samoihin aikoihin, kun hän lakkasi pitämästä minuun yhteyttä, oli hän lopettanut yhteydenpidon myös parin yhteisen ystävämme kanssa. Sama kaava kuin omalla kohdallani, eli yhteydenpito loppui äkkiarvaamatta eikä puheluihin ym. enää vastattu.

Tästä on kulunut nyt useampi vuosi mutta toisinaan yhä mietin, mikä hänelle oikein tuli. Viimeisen kerran, kun olimme yhteyksissä, hän oli oma lupsakka itsensä eikä mikään hänen puheissaan tai käytöksessään viitannut siihen, että hän olisi ollut loukkaantunut tai vihainen minulle jostain. Myös näihin yhteisiin ystäviimme hän ei ole ollut yhteydessä. Toivottavasti mitään vakavaa ei ole sattunut.

Näissä tapauksissa aina arvelen, että välien katkaisija on hautonut itsemurhaa. Katkonut välit ystäviin että olisi helpompi tehdä, tai uskotellut itselleen että näin et joudu kokemaan hänen menetyksensä tuskaa? Vaikka olisikin ollut lupsakka, ei välttämättä kerro kaikkea toisen olotilasta, varsinkaan jos etänä/harvoin tekemisissä.

Minä kerran valitettavasti jätin ystäväni tuolla tavalla. Missään nimessä en ollut heihin pettynyt enkä vihainen, vaan elämässäni yhtäkkiä tapahtui ikävä käänne ja sulkeuduin. Ei mitään erikoista sinänsä, mutta en vaan enää jaksanut enkä halunnut olla rasite ystävilleni.

Toki samalla ymmärsin tekoni olevan törkeä, mutta en löytänyt muutakaan tapaa toimia. Olen pahoillani.

Vierailija
985/7964 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon edelliseen akun tyhjentymiseen.. mulle kävi just noin. Odottelin tyttöä harrastuksestaan ja istuin autossa ja latasin puhelinta. Auto ei liikkunut mihinkään. Meni vajaa puoli tuntia ja käyntiin lähti.

Puhelinkin tekee tätä. Jos akku loppuu ja virta katkeaa niin antaa virran olla hetken pois, joitakin minuutteja ja laittaa takaisin virrat päälle niin on virtaa hetkeksi. Saisi jopa soitettua pikapuhelun, 112 tms.

Mun nykyiset älypuhelimet on KAIKKI tehneet tätä. Ja mitä pidempään pidän virtaa pois niin sitä enemmän siihen tulee sitä lisävirtaa takaisin ja voit soittaa pidemmän "pikapuhelun". Toki joku raja tuossa on, mutta puhutaan parista minuutista useampaan minuttiin kestävistä pikapuheluista.

Vielä sen verran, että nykyiset älypuhelimet sammuttavat automaattisesti virran puhelimesta vaikka virtaa on vielä 2% JÄLJELLÄ.

Jos pidät puhelinta hetken virrat pois päältä niin tuo 2% jäljellä oleva virta "kasvaa", siis lataamatta, ja saat lisävirtaa ns. tyhjästä siihen pikapuheluun".

Eivät muuten sammuta. Itse unohdin viime viikolla laturin kotiin. Puhelimen akku kului jostain syystä poikkeuksellisen nopeaa, kahdessa tunnissa 50%:sta 1%:iin, niin että akun näki hupenevan silmissä.  Totesin klo 13.50 että enää muutama prosentti jäljellä ja puhelin sammuu väistämättä ennen kuin ehdin kotiin, mutta koska pääsen kotiin jo klo 15, niin ei se varmaan haittaa jos puhelin on tunnin sammuneena. No katsoin puhelinta  klo 14.10 ja siinä oli jäljellä 1% akkua. Ajattelin että se sammuu ihan just. Kymmenen minuutin päästä tarkitsin että joko se on sammunut, ei edelleen oli 1% akkua jäljellä. Lopulta ehdin kotiin ja kun laiton puhelimen lataukseen klo 15.10 siinä oli edelleen sama 1% akkua jäljellä.

Minulla ainakin sammuttaa kun jäljellä on 2% virtaa. Puhelin on pari kuukautta vanha älypuhelin.

Vierailija
986/7964 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkä vikaan tuossa on, jos akku tyhjenee noin pian.

Vierailija
987/7964 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin sammuttaa kun jäljellä on 2% virtaa. Puhelin on pari kuukautta vanha älypuhelin.

Mulla kanssa uusi älypuhelin ja sammuttaa automaattisesti puhelimen kun akkua 2 % jäljellä.

Puhelin erikseen oikeen ilmoittaa, että puhelin sammutetaan 30 sekunnin päästä ja 30 sek kuluttua sammuttaa laitteen vaikka akkua jäljellä se 2 prosentia.

Mutta ei enempää näistä, please.

Menee hyvä ketju!

Vierailija
988/7964 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ysiluokan 2006 syksyllä. Seiskalla oli poika, jolle juttelin monesti välitunnilla. Luokkakaverit luuli, että ollaan keskenämme veljeksiä, kun ollaan kuulemma niin saman näköisiä. Itse huomasin yhtäläisyyksiä vaatetuksessa. Muistan, että meillä oli samanlainen paita eri värisenä. Hän tuli pienemmältä paikkakunnalta bussilla tänne yläasteelle. En aiemmin tuntenut tätä poikaa.

Vierailija
989/7964 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäisenä oli parasta kun kesälomalla porukat oli töissä ja sain huudattaa musiikkia. Raahasin mankkarin kylpyhuoneeseen ja laitoin nupit kaakkoon niin että suihkuunkin kuulee. Kylppäri on nelikerroksisen omakotitalon alimmassa kerroksessa. Yhtäkkiä kuului järjettömän kova pamaus. Siinä vaahdotellessani olin katsellut kattolampun kuuppaa joten satuin näkemään että sekin oikein tärähti. Säikähdin ja laitoin musan pois. Ajattelin että isäni oli tullut käymään kotona kesken päivää ja paiskoo mielenosoituksellisesti ovea koska minä huudatan radioa. Tosin edes hän ei olisi saanut paiskattua ovea niin lujaa, se oli niin kova pamaus että tunsin sen kropassani.

Menin vettä valuvana tutkimaan taloa. Katsoin jopa ylimpään kerrokseen, josko siellä oleva valtava lasivitriini olisi kaatunut omia aikojaan. Ei ollut. Missään ei näkynyt mitään jälkiä pamauksen aiheuttajasta. Ja olen satavarma että se oli tullut talon sisältä. Olen asunut paikassa jossa melkein vieressä räjäytettiin kalliota, eikä se ollut mitenkään samanlaista.

Syytä en koskaan saanut selville.

Talon rakenteissa jännitteitä jotka laukesivat esimerkiksi jonkin puuosan halkeamisella.

Vierailija
990/7964 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 36v. kirjoitti:

Miksiköhän kännykkääni lataamani askelmittari ei toimi kunnolla, koska jos kävelen noin 1½ mittaisen työmatkani samaa vauhtia, samaa reittiä ja otan varmasti myös saman mittaisia askelia, niin joskus olen askelmittarin mukaan ottanut vain reilut 100 askelta ja joskus toisella kertaa lähemmäs 2000 askelta? Kerran kävin noin 3 kilometrin lenkillä eikä askelmittariin kertynyt kuin alle 100 askelta. Minulla on aina sama takki päällä ja kännykkä on aina sen oikeassa taskussa.

Minua hämää se, että joskus aamuisin kännykässäni on askelmittarissa muutama kymmenen askelta. Olen mennyt nukkumaan ennen puoltayötä, eikä varmasti kukaan muukaan elollinen ole puhelimen kanssa kulkenut. Osaisiko joku selittää tätä?

Olet yöllä katsonut kännykästä kelloa ja näin ollen liikuttanut sitä.

Olen testannut tuota, että jos otan puhelimen sängyssä käteeni, niin siitä ei tule askeltakaan. Ja joskus se näyttää aamulla jopa 50 tai 60 askelta.

Vierailija
991/7964 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan töissä myyjänä. Tämä oli aikaa ennen facea yms eikä minusta löydy juuri mitään tietoja muutenkaan. Sulkemisajan lähellä liikkeeseen tuli keski-ikäinen mies. Hän jutusteli ja meillä ns. Synkkasi. Hän oli muualta kotoisin ja läpikulkunatkalla.

Vähän arastellen mies mainitsi, että hän lukee/ tietää tms asioita, en muista enää miten ilmaisi. Hän halusi ottaa kädestäni kiinni tiskin yli. Tuntui kuin olisimme olleet tuttuja iät ajat! Tilanne ei ollut millään tavalla ahdistava, vaikka olimme kahdestaan liikkeessä.

Meni kylmät väreet, kun mies alkoi luetella asioita; olet ollut onnettomuudessa, siinä ja siinä kohtaa selässäsi murtuma, sinulla on sisar jne. Hän osasi kertoa pikkutarkkaa tietoa, eikä jotain liibalaabaa. Lopulta hän kysyi saako antaa minulle energiaa / hoitoa selkään. Olin aivan ällikällä lyöty! En kyllä huomannut mitään energiaa tai apua, mutta ne tiedot! Maksua hän ei halunnut, kirjoitti lapulle numeronsa ja kehotti soittamaan, jos joskus tarvitsen apua. Vieläkin rapsuttelen päätäni, oli kerrassaan erikoinen kokemus!

Vierailija
992/7964 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappuni alakerrassa oli eräs päivä tiedote, että asunnoista tullaan tarkistamaan WC-tilat ja keittiöt (en muista tarkalleen miksi) päivänä x 9-16 välisenä aikana. Olin tullut jo ennen 9 töistä kotiin ja laitoin melkein heti nukkumaan ja heräsin puolen päivän jälkeen. Kukaan ei tullut käymään asunnossa loppupäivänä. Mietin, olinko nukkunut niin koomassa etten ollut kuullut huoltomiehen soittavan ovikelloa ja tulleen avaimella sisään, vai skippasiko just mun asunnon (aika epätodennäköistä). Vieläkin mietityttää :D

993/7964 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran opettaja suuttui minulle tunnilla enkä vain tajunnut minkä takia. Enkä lähtenyt selvittämään asiaa. On joskus vieläkin monen vuosikymmenen jälkeen joskus tullut mieleen.

994/7964 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvä matikassa. Sain kolmen viimeisen kokeen keskiarvoksi 10. Ja koko kauden yli 9. Kuitenkin sain lopputodistukseen 8. Sillä oli suuri merkitys jatko- opiskeluihini. Pärstäkertoimella on suuri merkitys. Opettaja oli vanhanaikainen ja ehkä ei pitänyt pitkästä tukastani ja farkuista. Tämä tapahtui 70- luvulla.

Vierailija
995/7964 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvulla setäni oli sairaalassa, oli jo yhdeksänkymppinen. Kävin häntä katsomassa, oli tärkeä henkilö lapsuudessani.

Viimeisen käynnin jälkeen heräsin yöllä uneen, että oli tyhjä sairaalasänky, lakanat vähän rutussa, peitto vedetty sivuun, kuin siitä olisi lähdetty. Sängyllä suhisi happiletku yksinään. Herättyäni tiesin, että hän on nyt poissa.

Aamupäivällä tuli soitto töihin, setä on nukkunut pois.

Vierailija
996/7964 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jäi tossa joku viikko sitten vaivaamaan kun olin citymarketin kassajonossa sellaisen etnisen miehen takana, mikä yritti vaihtaa viidenkymmenen euron seteliä pienemmiksi seteleiksi. Huonolla suomenkielellä.  Kassa kertoi että heillä on kielto, etteivät saa vaihtaa rahaa ja neuvoi neuvontaan mennä vaihtamaan.

Siitä huolimatta kassa ojensi tälle vaihtajalle 20 euron setelin ihan tuosta noin. Olikohan kyse jostakin hypnoosista vai mikä?

Sen jälkeen sitten kun tällä rahanvaihtajalla oli jotain ostoksia, niin nämä tämä vaihtaja maksoi viidenkympin setelillä ja sai vaihtorahat niistä tottakai.

Seurasin mielenkiinnolla ja erittäin tarkasti mitä tuossa tapahtui, mutten sittenkään pysynyt selvillä tapahtumien kulusta.  Tuntuu huono kielitaito yhdistettynä kiireiseen selittämiseen ja ehkä tavoitteen vaihtaminenkin kesken selityksen sekoittavan monet. Ainakin minut.  Niin ja väkisin kuulin kun jonossa olin seuraavana. Ja uteliaana luonteena tietysti vielä aloin seuraamaan tapahtumaa.

Tästä tuli mieleen tapaus lähikaupassa vuosi-pari sitten. Jonotin ostoksineni vähän klo 21 jälkeen kassalla ja edellä meni mies, jolla oli ostoksinaan olutta. Kassahenkilö sanoi, ettei voi myydä näitä, koska kello on yli yhdeksän, mutta silti piippasi oluet ja myi ne muiden ostosten jatkona. En ymmärrä, mitä siinä tapahtui, unohtiko kassahenkilö mitä oli tekemässä vai ajatteliko hän kertoa lain nimen, mutta myötätunnosta myydä tällä kertaa kuitenkin.

Vierailija
997/7964 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

User1303 kirjoitti:

Olin hyvä matikassa. Sain kolmen viimeisen kokeen keskiarvoksi 10. Ja koko kauden yli 9. Kuitenkin sain lopputodistukseen 8. Sillä oli suuri merkitys jatko- opiskeluihini. Pärstäkertoimella on suuri merkitys. Opettaja oli vanhanaikainen ja ehkä ei pitänyt pitkästä tukastani ja farkuista. Tämä tapahtui 70- luvulla.

2000 -luvun puolessa välissä sain ruotsin kokeesta arvosanan 5 (täysillä pisteillä) jonka tuli määrittää myös koko kurssin arvosanan. Todistuksessa komeili kuitenkin kolmonen ja kun tätä asiaa tiedustelin, niin opettaja sanoi, että kun edellisestä KURSSISTA olin saanut arvosanaksi ykkösen, niin ei tästäkään voi antaa kolmosta parempaa. Harmitti kun olin kerrankin panostanut inhoamani kielen opiskeluun.

Vierailija
998/7964 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vaivasi pullataikinan puolestani, kun olin jättänyt sen kohoamaan. Ikuisuudestako joku kävi vaivaamaan?

Vierailija
999/7964 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nuoruudenrakastettuni kanssa aina välillä samoja unia. Erottuamme nämä unet selvänäkemisenä tai enneunina joissa exäni oli jotenkin osallisena. Unet hiipuivat pois sen myötä kun emme enää olleet tekemisissä, enkä ole ajatellut koko juttua enää vuosikausiin.

Tänä talvena näin unen jossa autoin miestä remontoimaan hänen ja tyttöystävänsä uutta kotia, ja repiessämme tapetteja huomasin että miehellä oli kihlasormus vaikka yritti sitä minulta piilotella. Illalla törmäsimme eräissä juhlissa ensimmäisen kerran varmaan neljään vuoteen ja mies totesi heti kättelyssä että olisi pitänyt arvata, sillä näki minusta edellisenä yönä unta, ei vaan muistanut enää millaista. Kerroin remppaunestani ja kävi ilmi että mies oli juuri edellisenä viikonloppuna muuttanut naisystävänsä kanssa yhteen ja repinyt koko viikon tapetteja seinästä. Sitten kysyin milloin häät pidetään, tästä exäni hieman häkeltyi ja kertoi että päivää ei ole päätetty, sillä oli kosinut juuri edellisenä iltana.

Vierailija
1000/7964 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kerran ollessani kissavahdissa vanhempieni luona heräsin aamulla ja vilkaisin ikkunasta ulos, ja näin pitkän pihatiemme päässä miehen kävelevän kohti taloamme. Ajattelin sen olevan joku isäni tutuista tulossa lainaamaan esim. ruohonleikkuria. Menin äkkiä vaihtamaan yöpaidan päältä ja juoksin takaisin ikkunaan, eikä tiellä näkynyt enää ketään. Kävin kaikki ikkunat läpi eikä miestä näkynyt missään pihallamme. Ovet pysyi kyllä lukossa koko päivän...

- Lapsena olin pienen kaupungin uimahallin lastenaltaassa, ja altaassa oli samaan aikaan vain toinen lapsi. Yhtäkkiä altaaseen hyppää mies, joka ei selvästikään tuntenut tuota toistakaan lasta. Mies istui vaan altaan syvässä päässä ja katseli meitä molempia. Tästä tuli niin ahdistava olo että tajusin niinkin pienenä lähteä altaasta, mutta kaduttaa yhä etten sanonut kenellekään miehestä, edes isälleni joka ui viereisessä altaassa.

- Nukuimme juhannuksena mökkimme rantasaunalla. Menin edeltä noin klo yksi nukkumaan, ja heräsin myöhemmin kun avopuolisoni tuli myös, ja nukahdin pian uudestaan. Ikkunoiden edessä oli pimentävät verhot, mutta tuuletusikkuna oli auki. Jossain vaiheessa heräsin kuitenkin taas, arvelen kellon olleen korkeintaan 5.00 aamulla, ja pyörin varmaan tunnin saamatta unta. Yhtäkkiä kuulin kuistilta raskaat askeleet. Kuistille olimme kasanneet säkin tyhjiä tölkkejä, johon tämä joku törmäsi, ja kääntyi saman tien kävelemään poispäin. Olin aivan paniikissa enkä uskaltanut mennä katsomaan ovelta. Aamupalapöydässä kukaan seurueestamme ei myöntänyt olevansa tuo yöllinen hiippailija, eikä meillä ole tapana jekuttaa tällä tavalla.